Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Desiree schreef:Ja gewoon!
Goofy44 schreef:Zeer wijs gesproken weer! Ben het zoals altijd helemaal met jou eens!!De titel van het topic klopt niet met wat je beschrijft. Als dat wat je beschrijft de trend zou zijn, dan is dat een kwalijke ontwikkeling. Ik kan er geen enkel begrip voor opbrengen, ik begrijp wel waarom het gebeurt. Dat de markt hierom vraagt, is een one-liner die nergens op slaat. Mensen hebben geen geduld, ze willen goedkoop op de eerste rang zitten, een jaartje eerder scheelt toch weer een enorm bedrag aan kosten...... Economische belangen spelen hier de hoofdrol, mogelijk onwetendheid. De geestelijke en lichamelijke belasting van kinderen (mensen) vergelijken met die van een paard, geeft al aan dat men de psyche en het gestel van een paard en de ontwikkeling niet begrijpt. Typisch Nederlandse aanpak, iets anders preken dan doen. Een paard dat je een jaar te vroeg zwaar belast, kan daar de rest van z'n leven last van hebben en daardoor veel problemen geven. Dat is niet leuk voor het paard, niet voor de ruiter of eigenaar en ook niet goed voor het ego. Het paard is uiteindelijk de klos. Paarden doen bijna alles wat je vraagt. We leggen dat uit als fijn en goed. Een paard weet niet wat goed en fout is op voorhand, dat leert het paard wel, alleen is de schade dan al aangericht.....
Marije1984 schreef:[
Desiree schreef:Marije1984 schreef:[
Ik ben er helemaal niet op uit om een paard dat net onder het zadel moet te belasten of het nu 2,5, 3 jaar of 4 is, fysiek of mentaal. Dat maak jij er kennelijk van.
En wat Goofy zegt, daar heb ik nog wat op aan te vullen. Het klopt dat men anders doet dan zegt. Enerzijds moeten paarden in een b proefje nageeflijk zijn, maar anderszijds zijn er juries die zeggen dat de paarden al met de achterhand er onder moeten kunnen. Tegelijkertijd moeten 4 en 5 jarige paarden op de Pavo cup al flink kunnen laten zien wat ze in huis hebben. Er is toch ook geen haan die daar naar kraait?
Marije1984 schreef:
Zoiets heet commercie en je leest niet goed. Ik zeg dat ik het geen eerlijke vergelijking vindt die je geeft. Ik zeg niet dta jij je paarden belast op jonge leeftijd dat staat nergens.
Maar jij zegt dus eigenlijk: Als ze op de pavo en de hengsten keuringen zo dom zijn om het geld en de commercie boven het belang van het paard te zetten dan moet iedereen het doen.
Ik denk eerder dat de mensen met paarden zo dom zijn dat voorbeeld te volgen. De uitstervende paarden mensen zullen het wel laten hoor.
Tegenwoordig zijn er mensen met poen die nooit een paard gezien heeft paarden mensen. Dat zijn de boosdoeners, Tja voorbeeld doet helaas volgen goed of slecht......