Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lennox schreef:En dan zijn we weer bij waar ik het net over had. Het heeft inderdaad met lichaamslengte te maken. Anders zouden mensen die over de 1.80 m zijn als snel niet meer kunnen paardrijden als het maximum gewicht dat een paard kan dragen 80 kg is dan kunnen heel veel mensen stoppen met paardrijden.
Amina_ schreef:Het ligt er allemaal aan HOE je het paard rijdt, iemand die weinig weegt kan serieus tegen de bewegingen zitten, wat veel belastender is dan een zwaarder persoon die goed op zijn paard zit.
Citaat:Mag ik geen link plaatsen naar een ander topic?
avanoort schreef:ik begrijp het, maar in het topic reageerde TS zelf ook dat ze te zwaar is, maar dat ze denkt dat ze geen belemmering vormt voor het paard. En omdat die discussie daar niet plaats mag vinden in dat topic, omdat het over de foto's gaat, leek het me hier een plek om er verder over te praten.
xx_Horsiex schreef:Ik ben ook ruiter met overgwicht, en om eerlijk te zijn, ik zit er zelf enorm veel mee als ik ga rijden. Iedere keer als ik ga rijden of als ik topics zoals deze voorbij zie komen denk ik, ben ik wel goed bezig als ik op die rij, of op die? Kan ik daar wel goed op rijden, is dat wel gezond?
Als het paard waar je op rijdt geen gewichtdrager is, maakt het geen ene bal uit hoe breed of hoe groot hij is. Der zijn paarden van 1.70 die maar heel weinig gewicht kunnen hebben, en pony's van 1.40 die heel wat gewicht kunnen hebben.
Ik vertrouw op mijn instructeur als hij mij ergens op zet, dat hij de gezondheid van het paard voorop zet.
terorita schreef:xx_Horsiex schreef:Ik ben ook ruiter met overgwicht, en om eerlijk te zijn, ik zit er zelf enorm veel mee als ik ga rijden. Iedere keer als ik ga rijden of als ik topics zoals deze voorbij zie komen denk ik, ben ik wel goed bezig als ik op die rij, of op die? Kan ik daar wel goed op rijden, is dat wel gezond?
Als het paard waar je op rijdt geen gewichtdrager is, maakt het geen ene bal uit hoe breed of hoe groot hij is. Der zijn paarden van 1.70 die maar heel weinig gewicht kunnen hebben, en pony's van 1.40 die heel wat gewicht kunnen hebben.
Ik vertrouw op mijn instructeur als hij mij ergens op zet, dat hij de gezondheid van het paard voorop zet.
lekker blijven rijden!!!!!!!!!!
Alani schreef:Zoals al eerder is gezegd, het gaat niet alleen om gewicht, maar om lengte vs gewicht. En niet alleen om de stokmaat van het paard, maar zoals gezegd de lengte in de pijp en rug. Dat maakt waarom een IJslandertje veel meer kan dragen dan een KWPN-er van 1.80m.
Ik vind iemand veel te dik als hij/zij niet normaal door kan zitten, omdat hij/zij last heeft van zijn eigen lijf (in dit geval benen). Zo iemand kan gewoon niet goed op zijn kont zitten.
Dressuur is nou eenmaal een sport waar het uiterlijk (van ruiter en paard) behoorlijk mee tellen.
Maar wie ben ik om te zeggen dat deze mensen niet mogen rijden??
Mork schreef:Precies! Ik merk bij mezelf ook wel eens dat ik het doe hoor? Maar omdat ik zelf ook niet de ideale maten heb, denk ik hier over na. Ik ben altijd doodgegooid met mooie mensen op mooie paarden. Het leek zelfs dat al die mensen voor het mooie alleen al goede punten kregen met proefjes.
Ik werd er kotsmisselijk van!!! Ik heb er zelfs zoveel last van gehad dat ik gewoon met alles wilde stoppen. In mijn omgeving begrepen ze me niet. |Je bent helemaal niet dik na ja een beetje misschien. Nou daar wordt je vrolijk van!
Ik ben gaan afvallen omdat ik er zelf last van ging ondervinden.
Maar soms zijn mensen stevig door een medisvhe oorzaak en dan zelfs hebben mensen vooroordelen.
Nee als stevige ruiter moet je je plekje in de sport en recraetie fanatiek verdedigen, althans dat gevoel geeft het wel bij mensen die ik ken.
runningkawa schreef:Vergeet niet dat modellen en beroemde tv personen wel wat minder hebben dan maatje 38
En daar wil men maar wat graag op lijken.