Gert van den Hof goed of niet goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

broadway

Re: Gert van den Hof goed of niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:47

ik kijk anders tegen jouw verhaal aan, ik lees dat deze pony zoveel energie heeft, dat het gevaarlijk werd.....waarom met 5 jaar pas beleerd....hebben ze het eerder geprobeerd en is het daar al fout gegaan??? Hoe ging het longeren met jouw instructrice, kwam er ontspanning of juist meer spanning????Ontelbare keren in het zand gelegen??? Onder toeziend oog van Gert??? Zover mag het dus juist NIET komen!!! Zijn probleem (pony) is de ophoping van energie en het niet/slecht afvloeien, wat ook blijkt in jouw verhaal toen hij even stil gestaan heeft....DAAR ZOU IK MEE BEGONNEN ZIJN, energie eruit halen en leren spanning af te vloeien!!!!!!Logisch dat Gert er wel mee overweg kon,want ik weet nu hoe de eerste keer is gegaan , het paard breken zodat hij niks meer probeert....!!!!Tegen jouw zeggen... domweg doorgaan,hijzelf niet denkend aan wat er fout kan gaan.....het maakt hem weer sterker dat jij zovaak valt, lees zelf maar wat je zegt....je hebt respect voor hem....zittalent en lef....hielp zijn broer jouw ook????Zat er ook een touw om zijn neus????En de zweep(voorwaartse druk)???? Waar bleef de hulp in de vorm van lichaamstaal????Hij kan het dat blijkt, maar het echte probleem werd duidelijk niet verholpen( ophopen van energie en het niet af kunnen vloeien)!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:56

Wat een overdreven reacties lees ik hier zeg.
Over dierenmishandeling enz.
Gert pakt het prima en eerlijk aan.

Ik heb meer moeite met mensen die zo mega-soft met hun paarden omgaan en ongeveer 3 jaar over het zadelmak maken doen . Het lijkt tegenwoordig wel een trend je paard te vermenselijken afschuwelijk vind ik dat.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:09

broadway schreef:
ik kijk anders tegen jouw verhaal aan, ik lees dat deze pony zoveel energie heeft, dat het gevaarlijk werd.....waarom met 5 jaar pas beleerd....hebben ze het eerder geprobeerd en is het daar al fout gegaan??? Hoe ging het longeren met jouw instructrice, kwam er ontspanning of juist meer spanning????Ontelbare keren in het zand gelegen??? Onder toeziend oog van Gert??? Zover mag het dus juist NIET komen!!! Zijn probleem (pony) is de ophoping van energie en het niet/slecht afvloeien, wat ook blijkt in jouw verhaal toen hij even stil gestaan heeft....DAAR ZOU IK MEE BEGONNEN ZIJN, energie eruit halen en leren spanning af te vloeien!!!!!!Logisch dat Gert er wel mee overweg kon,want ik weet nu hoe de eerste keer is gegaan , het paard breken zodat hij niks meer probeert....!!!!Tegen jouw zeggen... domweg doorgaan,hijzelf niet denkend aan wat er fout kan gaan.....het maakt hem weer sterker dat jij zovaak valt, lees zelf maar wat je zegt....je hebt respect voor hem....zittalent en lef....hielp zijn broer jouw ook????Zat er ook een touw om zijn neus????En de zweep(voorwaartse druk)???? Waar bleef de hulp in de vorm van lichaamstaal????Hij kan het dat blijkt, maar het echte probleem werd duidelijk niet verholpen( ophopen van energie en het niet af kunnen vloeien)!

Ik snap werkelijk niet dat je zo over iemand kunt oordelen die je niet kent, in wie je je niet verdiept hebt en dat over een meisje en een pony die je niet kent...
En dit is een methode die hij door heel wat jaren heen ontwikkeld heeft en zich keer op keer bewezen heeft. Zo heeft hij honderden paarden succesvol beleerd!
Dat een meisje van 15 dit niet zomaar na doet vind ik niet meer dan normaal...
En hoe menselijk je inderdaad een paard wilt maken: ze zijn het niet! En er zijn gewoon paarden die zich moeilijk/niet door een ruiter te laten berijden....

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:52

hananya schreef:
broadway schreef:

Ik snap werkelijk niet dat je zo over iemand kunt oordelen die je niet kent, in wie je je niet verdiept hebt en dat over een meisje en een pony die je niet kent...
En dit is een methode die hij door heel wat jaren heen ontwikkeld heeft en zich keer op keer bewezen heeft. Zo heeft hij honderden paarden succesvol beleerd!
En hoe menselijk je inderdaad een paard wilt maken: ze zijn het niet! En er zijn gewoon paarden die zich moeilijk/niet door een ruiter te laten berijden....

Ik neem m'n petje af of Broadway, dat ze zo heeft doorgezet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 21:17

shan schreef:
Jessix schreef:
Ben benieuwd naar jullie mening.

Gisteren was ik op Horse Event in Deurne en zag daar Gert van den Hof 2 jonge paarden (zo uit de wei) beleren in een kwartier.
Wat vinden jullie daar nou van? Goed of niet goed?

zoals ik het lees gaat het topic meer over de manier waarop en wat men daarvan vind dan over het feit dat het op een show was, dit is er allemaal later bijgehaald.

De topic gaat idd over Gert van den Hof en zijn methode in de breedste zin. Dus zowel wat hij doet op zijn bedrijf als op shows. Vind je zijn manier goed of juist niet en waarom dan?

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:59

Op het eerste gezicht en als je zijn commentaar en uitleg er niet bij hoort lijkt het op het ouderwetse rodeo inrijden. Flink laten bokken met een ruiter die toch niet valt totdat het paard opgeeft omdat het niet lukt het gevaar eraf te bokken.

Dit is echter maar een klein aspect, namelijk niet vallen. Dat lijkt me beter dan wel vallen waardoor een paard leert dat als hij bokt, de ruiter eraf valt.

Wat echter nog veel belangrijker is, is dat Gert heel goed aanvoelt wat voor paard hij voor zich heeft, een brutale of juist in bange. Hij past ook zijn aanpak daarop aan.

Daarbij geeft hij hele duidelijke en volgens mij heel correcte hulpen. Die zijn natuurlijk bij een onbeleerd nog erg groot, maar daardoor wel duidelijk voor het paard en hij krijgt er ook reactie op. Beginnen met een duidelijke (te grote) hulp en die steeds kleiner maken lijkt mijn beter dan een kleine hulp geven die niet werkt en dan steeds groter maken tot je wel reactie krijgt want zo maak je een paard ongevoelig voor de hulp.

Overigens zijn het volgens mij meestal geen paarden die ongetraind uit de wei komen, maar veel vaker probleempaarden die al wel gelongeerd zijn maar waar de eigenaar is vastgelopen.

kijk is naar deze Bonte op Horse Event, Dit paard flipte helemaal als hij een zadel opkreeg, waardoor de eigenaar niet verder durfde of kon.

Gert negeert dat, gaat gewoon door met zadelen als springt het paard nog zo raar weg,
Afbeelding

kalmeert het paard
Afbeelding

stijgt op
Afbeelding

en rijdt ermee weg!
Afbeelding

En hij stop zonder het paard fysiek te overnemen en hij geestelijk genoeg heeft geleerd voor die dag (en dat is snel.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:11

Voor enkelen geldt: Eerst zien en dan pas oordelen!

Hij heeft wel humor hoor die Gert!
Vraag me af hoe ze de 2e keer zijn maar zo op het eerste gezicht ziet het er uit als een leuke show die hij neerzet!

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:21

Don_Marcello schreef:
Op het eerste gezicht en als je zijn commentaar en uitleg er niet bij hoort lijkt het op het ouderwetse rodeo inrijden. Flink laten bokken met een ruiter die toch niet valt totdat het paard opgeeft omdat het niet lukt het gevaar eraf te bokken.
Dit is echter maar een klein aspect, namelijk niet vallen. Dat lijkt me beter dan wel vallen waardoor een paard leert dat als hij bokt, de ruiter eraf valt.

Wat echter nog veel belangrijker is, is dat Gert heel goed aanvoelt wat voor paard hij voor zich heeft, een brutale of juist in bange. Hij past ook zijn aanpak daarop aan.

Daarbij geeft hij hele duidelijke en volgens mij heel correcte hulpen. Die zijn natuurlijk bij een onbeleerd nog erg groot, maar daardoor wel duidelijk voor het paard en hij krijgt er ook reactie op. Beginnen met een duidelijke (te grote) hulp en die steeds kleiner maken lijkt mijn beter dan een kleine hulp geven die niet werkt en dan steeds groter maken tot je wel reactie krijgt want zo maak je een paard ongevoelig voor de hulp.

Overigens zijn het volgens mij meestal geen paarden die ongetraind uit de wei komen, maar veel vaker probleempaarden die al wel gelongeerd zijn maar waar de eigenaar is vastgelopen.

Duidelijk verhaal inderdaad... Maar ik weet niet of hij het ook op HE heeft laten zien, maar hij laat tegenwoordig de (bange vluchtende) paarden eerst op een hele kleine volte draaien totdat hij voelt dat ze zich ontspannen. Dan rijdt hij de volte uit en 9 van de 10 keer bokken ze dan niet meer...

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:37

Ik kan met mijn lichaamstaal de rustigste paarden ,,gek'' maken voor het oog van een leek, is puur een spelletje .....maar doe je dit zonder dat je weet wat je doet, dan wordt het juist gevaarlijk, omdat het wel rangorde bepalend is!!! En als je paard het niet meer snapt, niet meer kan , of het niet meer pikt ,krijg je een bange paard(vluchtend), terugvechtend paard( of een lichamelijk of geestelijk gebroken paard!
Ik ben er van overtuigd dat Gert weet wat hij doet wat de paarden betreft, anders gaat hij niet zo ver! Maar paarden gaan terug naar waar het begon en als ik dan lees dat het terugkomt nadat het een poosje stil heeft gestaan dan is het toch echt een energie probleem anders had hij het tussendoor ook wel geprobeerd!!!!
Longeren is VEEL MÉÉR ALS RONDJES LATEN RENNEN EN MOE MAKEN, zoals ik vaak te horen krijg als reden waarom ze longeren, vaak is dat al het begin van de moeilijkheden.....een bommetje worden!!!!!
Ik vraag dan om te laten zien hoe ze longeren en wat er dan gebeurd....in de meeste gevallen laten ze het paard op de kop lopen (dus niet op de achterhand!!) maar ook zie je paarden die echt lichamelijke problemen hebben, die het dus echt niet kunnen(op een volte lopen) ook al zouden ze het zelf wel willen(nek,hals,schoft,rug,lendenen,staart of beenproblemen) maar ook met het inrijden zie ik zoveel fout gaan in de combinatie tempo en druk + op de voorhand lopen!
Gert zet ze op de achterhand in een goeie tempo, met goeie hulpen van de lichaamstaal !

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:51

hananya schreef:
Die grondman is de eerste paar keren het belangrijkst.

Hier sla je de spijker op z'n kop Ja. Een onervaren persoon kan best zelf zijn paard inrijden, mits geholpen door een ervaren en adequaat persoon op de grond. Degene die de eerste 5 keer op het paard stapt hoeft alleen maar niet te storen in de beweging, de rest hangt af van het inzicht van de 'helper'. Ik stap ook écht niet op een jong paard als ik geen vertrouwen heb in de persoon naast mij, of beter gezegd, vertrouwen in het inzicht en de mogelijkheid tot snel en adequaat handelen van die persoon.

Ik denk overigens niet dat veel mensen denken 'goh, die Gert doet dat goed, de volgende die ik zadelmak moet maken doe ik ook zo', althans, geen haar op m'n hoofd die zou denken dat ik ook wel zomaar op zou kunnen stappen om vervolgens met goed gevolg een flinke rodeo uit te zitten Clown . Ik heb genoeg vertrouwen in mijn eigen manier, en er is er maar eentje geweest die we weg hebben gebracht (reed toendertijd op een dressuurstal). Die merrie was ontzettend kopschuw en enorm vluchterig, daar zou zo veel tijd in gaan zitten dat het niet rendabel zou zijn die zelf te beleren. Dus een maand weggebracht en wát een verbetering zeg! Nog steeds niet blij als je aan d'r hoofd kwam, maar wel vertrouwen en inzet onder het zadel, bleek echt een heel fijn paardje te zijn.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:43

hananya schreef:
broadway schreef:

Ja, ook ik reed met een halster met touw, en ja hij bleef ALTIJD naast me lopen in het begin! Gert heeft zichzelf wel voor zijn kop geslagen toen hij één moment zijn aandacht heeft laten verslappen en de pony het meteen door had. Door die kans bleef de pony proberen. Het was niet zo dat hij bokkend en steigerend met mij de bak rond ging, gewoon een spelletje, rondjes rennen, links/rechts zigzaggen.
En welke pony/paard probeert niet een nieuwe ruiter uit? Zeker ééntje met flink wat karakter. Mijn instructrice heeft met veel rust en dergelijke gelongeerd/getraint, met alles was hij ontspannen, maar niet met opstijgen..dat lukte gewoon niet. Hij pikte gewoon geen ruiter op zijn rug. Dat noem ik geen slechte manier van energie afvloeien, maar gewoon verkeerd leiderschap en heel erg brutaal. En lichaamstaal, DAT hebben we daar juist geleerd, rustige benadering, duidelijkheid, en stem hulp: ho is ho..daarmee klaar. Net als het verhaal van paarden die achter hem aan lopen over de stalpaden.

Achteraf bleek er wel wat mis te zijn met de pony, Gert heeft mij geadviseerd om hem te 'verkopen', hij bleef soms onberekenbaar. Wij vermoeden dat voordat wij hem kochten er al wat is geprobeerd (zadelmak maken) maar dat is mislukt en hij daardoor zo is geworden, en dat dat samen met zijn karakter geen goede combinatie was. Nu kan er natuurlijk gezegd worden, kijk daar heb je het al, maar ik geloof daar werkelijk niet in! Als je zag wat voor een respect die pony voor Gert had, en wederzijds!

Tuurlijk heeft iedereen zijn voorkeuren en methodes, ik zeg niet dat andere niet goed zijn.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:34

Ik heb het ook gezien op horse event. Respect voor die kerel inderdaad. Toen ik er was, had hij een brutale haf die hem al meteen door de tent probeerde te schoppen, Hij sputterde ook even tegen maar had erg snel het principe door. Hij zei ook meteen dat je bij zn dier meteen concequent moet optreden, omdat hij zo brutaal was. Het 2e paard was een gruwelijk mooie schimmel maar hij was best rillerig, hij noemde het een bang afwachtend paard en zei dat die het gevaarlijkst uit de hoek konden komen. hij stond idd ook stijl omhoog. Maar ook na een poosje reed die netjes rond, opstijgen heeft hij vaker gedaan omdat hij zich daar moeilijker meegedroeg.

Ik heb er op zich niks op tegen zo, alleen denk dat de paarden de eerste keer zo overdonderd zijn dat ze zich vrij snel goed gedragen. En dat bij een paar paarden eenmaal thuis de draak naar boven komt. Omdat hij nu weet wat er komen gaat. (lang niet alle paarden maar er zullen er zijn die het dan ineens niet meer pikken denk ik)

Citaat:
Tja het domme publiek vind het leuk..
Waarom een paard breken als het gros van de paarden ook op gewone manier te beleren zijn.
Ik heb hem ook eens aan het werk gezien en vond het totaal niks.

dankje, ik ben dus dom publiek Clown . Maar ik denk dat deze manier voor dominante paarden erg goed werkt, beter dan iemand die er thuis mee aanklungeld er 3 keer afketst en het paard dus laat winnen. Deze dieren moet je overdonderen anders overdonderen ze jou! Knipoog .
Laatst bijgewerkt door vencedor op 27-09-06 09:40, in het totaal 2 keer bewerkt

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:36

Ik ken de man zelf niet, maar de shows spreken me niet zo aan.
Die paarden weten niet wat ze meemaken...
Ik neem aan dat Gert het thuis wel rustiger aanpakt en dat zijn shows natuurlijk een bepaald spectaculair gehalte moeten hebben.
Alleen snap ik niet dat iemand zijn paard daarvoor uitleend.
Maar ieder zijn eigen mening en methode...

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:56

Ik heb het afgelopen keer helaas niet gezien, ik was het zat en wilde naar huis.
Vorig jaar deed ie ongeveer hetzelfde; een 5-jarige hengst in - wat zou het geweest zijn 30 minuten- zadelmak maken en erop rijden. Het zag er wel gaaf uit, maar of het zo goed is voor het paard zelf weet ik niet; de pony was niks gewend (weet ik niet helemaal zeker, maar hij was iig wel helemaal groen) en dan krijgt ie opeens een zadel op, en dan ook nog eens een ruiter. IMO is het eigenlijk teveel in 1x....

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:28

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik ben wel een keer bij Gert thuis geweest om een paard zadelmak te laten maken.
Knap hoe hij het doet maar nadat ik bij hem was geweest heb ik toch besloten mijn paard naar iemand anders te brengen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:06

waarom zijn er dan velen die het geen fijne manier vinden??
hij trekt toch niet in de mond??
( heb wel het topic gelezen, maar sommige reacties snap ik niet zo.)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:53

Ik vind Gert een geweldige zadelmakmaker, mijn paard is er ook geweest en het heeft me een appeltaart gekost, want ik dacht dat hij wel even zou bokken Tong uitsteken
Hij heeft er 10 dagen gestaan en toen hebben we hem opgehaald en konden de andere dag thuis zo opstappen en wegrijden en hij is nog steeds superbraaf en vol vertrouwen..

Gert krijgt echt de moeilijkste paarden maar hij maakt er toch weer superbrave paarden van, en inderdaad denk ik wel dat hij zo eerlijk is dat als hij een paard niet bij je vind passen dat hij dat ook zegt..
En over de shows, ik vind dat zo gek nog niet, dan kan het publiek met eigen ogen zien dat niet ieder paard zo makkelijk is en dat je hem beter bij een zadelmakmaker kan brengen dan zelf je nek breken..

Maar ik heb nog wel een leuke voor Gert volgend jaar Haha!
Afbeelding

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 06:53

heeeei das flauw, je hebt een foto van de mijne gepikt en mij weg gesjopt Haha! Haha!

zit vast ergens Neostan in Haha!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 07:16

KiWiKo schreef:
heeeei das flauw, je hebt een foto van de mijne gepikt en mij weg gesjopt Haha! Haha!

zit vast ergens Neostan in Haha!

Ja, je was moeilijk weg te shoppen Haha! Haha! Nee geen Neostan.. maar daar hebben we er wel 1 van.. Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 07:22

hihi mijn Neostan maakt dat soort sprongen Haha! Haha! geweldig Haha!

Maak je borst maar nat voor jullie Neostan Haha! tot nu toe zijn ze allemaal hetzelfde gebleken laat geestelijk volwassen, stout tot ongeveer 7 Haha! maar wel heel eerlijk Haha!

joahns

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:56

beste lesers van dit Forum.
Ik zag dus mooi foto's van mijn paard joahns die in de clinic heeft mee gedaan van horse event.
Ik heb niet alles gelezen dat werdt mij te lang.
Maar mijn bonte paard was dus geen probleem paard ik kan veel met hem maar ik had verwacht dat als hij op vreemd terein zou komen hij zou ploffen met een onbekend iemand.
En dat klopte dus.

En voor mij is het belangrijk dat mijn familie ook zonder problemen mijn paarden kunnen doen of er op kunnen stappen.
Omdat ik zelf een ziekte heb kan ik helaas niet alles meer zelf doen.

Ik vindt dat je als eigenaar zelf wel weet of je je groene paard aan zo iets wil blootstellen of niet.
Zelf heb ik mij ingeschreven omdat ik het zeer leerzaam vindt voor een paard zo evenement en al die gekke dingen er om heen.
Joahns was na die tijd ook erg ontspannen en toen wij later thuis kwamen was er bij ons naast op het weiland trekker trek dus veel kabaal normaal flipt meneer dan in de stress maar die avond keek hij er na van ik heb wel erger gezien.

Ik heb jaren zelf paarden zadel maakt gemaakt en elk paard is anders i.v.m mijn ziekte kan ik het zelf niet meer.
Ik heb lang gezocht naar iemand die mijn paard joahns zou aanvoelen door pakt als hij de draak met je speelt en rustig als hij paniekerig of angstig wordt.

Mijn paarden probeer ik juist op zulke drukken evenementen mee te nemen daar leren ze erg veel van.

Ik kende Gert nog niet en zag hem dus voor het eerst op horse event terwijl hij bezig was met mijn paard.
Had al wel wat gelezen over hem en dat klonk goed.
Ik vondt dat hij goed reageerde op het gedrag van mijn paard en zoals je ziet toen hij er op zat was joahns ontspannen..

Op dit moment staat mijn paard ook bij hem zodat hij mijn paard klaar kan maken voor mij.

De velle reacties op dierenmishandeling vindt ik erg overbodig.
Zou zeggen kijk eerst welk paard het is, en hoe dacht je dat een hengst in het wild de baas wordt van zijn kudde.
Echt niet om lief te vragen zou je je willen gedragen hij overrompeld ze ook en de hengst die goed door pakt windt het en is de leider.
Wat erger is als je niet zeker weet dat je het gaat winnen van een paard en je probeerd het toch en je verliest het, ben je veel verder van huis dan krijgt zo paard juist afkeer tegen mensen.
Zeg altijd wees duidelijk tegen een dier dat doen ze in de natuur ook met elkaar.
En als je het zelf niet denkt aan te kunnen zoek dan iemand die het wel kan maar ga niet lopen stuntellen.

p.s helaas heb ik dislectie dus sorry voor eventuele taal fouten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:58

netjes geschreven Haha! Haha!

en jouw beweegredenen snap ik meer dan goed.

veel succes met je paard, en dat gaat vast helemaal goedkomen!

Sjef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:34

Ik heb Gert een keer aan het werk gezien en vind het gewoon echt knap van hem. Tuurlijk heeft het paard stress als hij de eerste keer dat zadel opkrijgt, aangesingelt wordt en ermee moet gaan lopen, maar dat heb je normaal ook.
Vervolgens stapt hij erop.... en gaat gewoon heel relaxt een stukje rijden. De gekste bokkkensprongen zit hij echt, super gewoon OK dan! En daarna is de stress over en kan hij heel normaal wegrijden met het paardje.
Tuurlijk zijn hier een hoop negatieve dingen over te zeggen, maar ik vind het knap en doe het hem niet na!

1234mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:38

Ik ben afgelopen zomer met mijn zesjarige zeer dominante ruin naar Gert geweest. Van tevoren duidelijk met Gert afgesproken dat ik in week 2 en 3 zelf moest komen rijden en hij ook eerlijk zijn mening zou geven, indien Terra te dominant voor mij zou zijn helaas
verkopen na 2 jaar doet zeer, maar ja wel het antwoord van een man die echt verstand van paarden heeft en waar ik dus het volste vertrouwen in heb.Trailerreis heen was dramatisch heeeft de trailer afgebroekn rug kapot benen kapot echt heel erg als je je
paard zo achter moet laten. Heb ook verschrikkelijk gejankt. Eerste week alleen maar stapmolen door blessures.Tweede week is Gert er op gestapt en dat zal ongetwijfeld niet allemaal even diervriendelijk gegaan zijn maar als het een kwestie van respect is zul je toch iets af moeten dwingen, op zijn manier voorwaarts rijden nee is nee en vooral ook heel veel belonen kort ingrijpen reactie goed klaar.Ik ben zelf de tweede week met de blubber in mijn broek naar slagharen gereden ,ik en gert hadden wel dagelijks telefonisch contact ,en erop heel voorwaarts paard eerste vijf minuten waren ook echt niet van mij maar met aanwijzigingen van gert snel op te lossen,zijn mening naderhand blijft een dominant paard maar je kunt hem handelen.Zo ook week 3 wwer naar slag-
haren, en goed die gozer heeeft mij zoveel zelfvertrouwen gegeven. Ben nu vijf weken thuis met een totasal ander paard heeft respect.Voordat hij naar Gert ging eerst vier weken alleen maar grondwerk ,vier weken bij Gert en heel consequent blijven.Over Gert van mijn kant niets negatiefs hij heeft mij mijn paard weer teruggegeven we hebben er allebei en dat is wel het belangrijkste weer lol in. groetjes van mirjam en terra.

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:17

Haha Gert van den Hof woont 10 min. bij ons vandaan, naja iets minder zelfs! Pling