Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cer schreef:Lusitana, de doodsoorzaak van de amazone is nooit vastgesteld... dus dat soort uitlatingen zijn gewoon niet correct. En verder is dat geval hier bespreken erg off-topic...
Lusitana schreef:Ik kan me voorstellen dat iemand dat na 6 pagina´s niet meer doet. Maar ik kan je vertellen, elsie1, dat het nog zo is. De corruptie is gebleven, ondanks de maatregelen.
Recente artikelen:
http://www.southcoasttoday.com/daily/09 ... minute.htm
http://www.rctimes.com/apps/pbcs.dll/ar ... /608260362
http://www.tennessean.com/apps/pbcs.dll ... 07/OPINION
Even Tennessee Walking horses + soring googlen. Krijg je pagina´s vol over het onderwerp, wat wel degelijk nog zeer aan de orde is!!!!
Boemba schreef:bij mij doet het filpje het ook niet, zal wel erg schokkend zijn geweest kan hij er mischien nog een keer opgezet worden maar dan via een andere weg want vele kunnen hem zo te zien niet zien, ben wel benieuwd wat er opstaat, maar aan de andere kant ook weer niet, moet geloof ik wel erg schokkend zijn
Lusitana schreef:Sterren schreef:Nu kom ik misschien erg blonTover.. Maarre ik kon het filmpje dus niet kijken, heb wel kleine stukje gezien..
Maar hoe maken ze die blokken nou precies vast? En wat doen ze met die kerosine en die kettingen??
Misschien kan iemand mij dat vertellen??
Ik vind het zo walgelijk….
De blokken worden met riemen onder de hoeven vastgezet. De kettingen zitten om de koten van het paard en bonken bij elke stap net boven de kroonrand, een plek die ze insmeren met bijtend spul zodat het extra pijn doet. Ze pakken de koten de nacht te voren ook wel in met plastic nadat er spul is opgedaan zodat het helemaal goed inwerkt en korsten eraf vallen. Ze gebruiken niet alleen troep die zo pijn mogelijk moet doen, maat ook nog spul om het te verbergen. De paarden worden geinspecteerd voordat ze de ring in gaan. Ze mogen daarom niet reageren op pijn als de dierenarts ze bevoelt. Daar hebben ze wat op gevonden. Ze doen ze ontzettend pijn in de mond door er klemmetje (van die accuklemmen) in te zetten, of een ketting erdoor en daar aan trekken, of een ketting om de neus. Ze worden in de stal al geleerd niet te reageren als iemand aan de benen komt, door ze met een stang te slaan als ze bewegen. Toen een paard bij de inspectie wel bewoog, zei de dierenarts dat de eigenares maar terug moest naar de stal om hem eerst maar beter ongevoelig te maken (door hem te slaan dus). Met andere woorden, de dierenartsen werken gewoon mee met die bende(ze zijn corrupt), ze weten wat de paarden wordt aangedaan. Deze dame kon de mishandeling uiteiendelijk niet meer aanzien en heeft zich teruggetrokken uit dat wereldje en is uiteindelijk voor "gek" uitgemaakt en bedreigd, net als anderen die hun mond opendeden. Je doet er aan mee, of ze maken je het leven moeilijk. De trainers doen hun best je te overtuigen dat het gewoon zo hoort en voor een tijd gaan ze daar in mee, maar mensen die echt om hun paarden geven zien op een gegeven moment wel dat het niet klopt.
De paarden lopen hun "sierlijke" rondjes met heel veel pijn en dat is trouwens nog zichtbaar ook. Toch worden ze toegejuigd en vindt men het prachtig....
RUBYWHITE schreef:Voor er zodadelijk 20 reactie`s komen dat het filmpje niet werkt, zou er misschien een nieuwe link geplaatst kunnen worden daarvan? Ben ook wel stiekem nieuwschierig geworden.