*Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: *Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:18

Bah, wat een naar maar confronterend filmpje. Scheve mond Ik mag hopen dat het er nu -20 jaar later- niet meer zo aan toe gaat, maar iets zegt me dat er nog steeds gebruik wordt gemaakt van zeer dieronvriendelijke methodes..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:47

Cer schreef:
Lusitana, de doodsoorzaak van de amazone is nooit vastgesteld... dus dat soort uitlatingen zijn gewoon niet correct. En verder is dat geval hier bespreken erg off-topic...

De uitlating is niet van mij, maar zoals het was gebracht. Het is niet geheel off topic. Het filmpje staat op "discussies" en dus kun je wat verder gan dan wat er te zien is. We hadden het erover dat een paard zich niet verdedigd en daarom mensen er maar van uit gaan dat het geen kwaad kan. Maar soms verdedigen paarden zich wel, maar dan wordt het paard voor slecht uitgemaakt. Dat was de boodschap en het is maar een gevalletje wat ik noemde ik kan wel honderd andere voorbeelden geven, maar deze had de pers gehaald, zie je. Het gaat niet om het specifieke geval -laat dat alsjeblieft rusten, je hebt duidelijk gemaakt dat het wellicht niet allemaal zo was als de pers beschreef-, maar om het veroordelen van een paard.
Wat ik zeg is dat als een paard zich verdedigd, hij er voor moet boeten.
Men denkt meestal niet, "gut dat arme paard bijt/trapt uit frustratie/pijn als gevolg van wat hem is aangedaan" maar: "die rotknol! Ik zal ´m leren!"
Dat staat los van welk paard het is, waar dan ook ter wereld.

Om weer helemaal terug te komen op het filmpje, daar uiten de paarden wel degelijk pijn, maar dat mag niet, dus zorgen ze dat ze ergens anders pijn hebben of bang zijn en zich daarom niet bewegen.... Het paard wordt dus weer slachtoffer van de enige stem die hij heeft, in dit geval uiten van pijn door het wegtrekken van dat been. Het wordt "onmondig" gemaakt. Dat is de ergste beulerij, bovenop wat hem al is aangedaan.
Hetzelfde is het geval met andere methodes. Het paard kán niet meer uiten wat er niet goed zit, vervolgens zegt men dat het niks uit...
Daarboven roept men als verdediging wat er allemaal wel goed is, het paard wordt zo goed verzorgd, wordt oud, nooit kreupel etc. op dit filmpje, en ook in de praktijk bij andere disciplines.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:54

Dat is altijd zo... ook bij andere dieren.. helaas...

Ik zei vroeger ook dat paarden zich es wat meer zouden moeten verdedigen. Het punt is alleen dat dat idd tot niets leidt, behalve een nog hardere aanpak. En mensen zijn nu eenmaal veel creatiever in het bedenken van nare dingen.... helaas Verdrietig

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:55

Precies... heel sneu, en dan zijn we zogenaamd "beschaafd"

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:07

ik vind het geen prettig filmpje om te zien, die arme beesjes. Leuk om te zien dat ze zo lopen, maar de manier waarop en waarom vind ik zielig

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:20

Er staat 1 voorbeeld op van hoe ze normaal zonder hulpmiddelen lopen, als je een van de dames die er nu dus tegen is, op haar vosje ziet rijden.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:24

oh mijn god!
Heb ook eens op school gezien dat ze de hoeven vergroten door er stukken kunstmatig bij te voegen :S natuurlijk liepen die zo mank als wat...allemaal om de schoonheid ervan :S

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:12

kvraag mij af of het nu nog toegestaan is want dit is al een oud filmpje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:15

@elsie: even hele topic doorlezen Ja

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:36

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 18:21

Lusitana schreef:
Ik kan me voorstellen dat iemand dat na 6 pagina´s niet meer doet. Maar ik kan je vertellen, elsie1, dat het nog zo is. De corruptie is gebleven, ondanks de maatregelen.
Recente artikelen:
http://www.southcoasttoday.com/daily/09 ... minute.htm

http://www.rctimes.com/apps/pbcs.dll/ar ... /608260362

http://www.tennessean.com/apps/pbcs.dll ... 07/OPINION

Even Tennessee Walking horses + soring googlen. Krijg je pagina´s vol over het onderwerp, wat wel degelijk nog zeer aan de orde is!!!!

DUs het uis 20 jaar later nog steeds geen haar beter? Misselijk Ik werd echt misselijk van dat filmpje. Maar ik heb al eens van iemand gehoord dat er een bepaald spreekwoord heerst in bepaalde staten van de VS.
Die ging als volgt: ""There are no animal rights in Texas."
Lips are sealed Je zou het bijna gaan geloven als je dit zo ziet.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 18:49

Ik wist wel dat dit gebeurde, maar kon er heel weinig informatie over vinden. Wist ik veel dat dat soring heet Clown Ik heb nu idd gezocht zoals lusitana zei. Nou heb ik niet alles helemaal doorgelezen, maar ik denk dat het mss een oplossing zou kunnen zijn om verschillende klassen te maken. 1 klasse zoals ie dr nu is en 1 klasse waarin hulpmiddelen verboden zijn, of waarbij veel minder toegestaan is dan nu. Dan zou je langzaamaan die hulpmiddelen steeds meer af kunnen schaffen. De overgang is dan minder groot waardoor het verzet hopelijk ook minder zal zijn. Nu worden er meteen allerlei mensen bedreigd enzo :S

De mensen die wel goed voor hun paard zijn hebben op deze manier geen schijn van kans op wedstrijden voor tennessee walking horses, want de 'mishandelde' paarden hebben natuurlijk meer knieactie :S

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:43

Er bestaat al een scheidng. Er is een klasse waar ze natuurlijker getoond worden.
Maar zolang er enthousiaste mensen langs de kant staan te juichen en er veel geld te verdienen valt, zal de andere (slechte)klasse ook blijven bestaan. Het is niet makkelijk om de mentaliteit van mensen te veranderen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:37

Wat in mij opkomt bij het zien van dit filmpje engelezen dat dit nog steeds aan de orde is..

How low can you go? Huilen Misselijk

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:44

bij mij doet het filpje het ook niet, zal wel erg schokkend zijn geweest kan hij er mischien nog een keer opgezet worden maar dan via een andere weg want vele kunnen hem zo te zien niet zien, ben wel benieuwd wat er opstaat, maar aan de andere kant ook weer niet, moet geloof ik wel erg schokkend zijn

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:51

Ik kan het filmpje ook niet zien.. Zal wel erg zijn geweest zo aan die reacties te lezen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 00:03

Boemba schreef:
bij mij doet het filpje het ook niet, zal wel erg schokkend zijn geweest kan hij er mischien nog een keer opgezet worden maar dan via een andere weg want vele kunnen hem zo te zien niet zien, ben wel benieuwd wat er opstaat, maar aan de andere kant ook weer niet, moet geloof ik wel erg schokkend zijn

Het is een instelling op je pc... Op mijn ene kan ik hem ook niet zien, maar op mijn andere wel. Zelfs mijn man, die er toch wel VEEL verstand van heeft, weet niet waar dat aan ligt! Verdrietig
De film downloaden, en ergens anders uploaden heeft volgens mij dan ook niet zoveel zin... Trouwens, hij duurt een half uur bijna, dus dat zal wel nogal wat MB'tjes zijn...

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:54

Lusitana schreef:
Sterren schreef:
Nu kom ik misschien erg blonT Blond over.. Maarre ik kon het filmpje dus niet kijken, heb wel kleine stukje gezien..
Maar hoe maken ze die blokken nou precies vast? En wat doen ze met die kerosine en die kettingen??
Misschien kan iemand mij dat vertellen??
Ik vind het zo walgelijk….

De blokken worden met riemen onder de hoeven vastgezet. De kettingen zitten om de koten van het paard en bonken bij elke stap net boven de kroonrand, een plek die ze insmeren met bijtend spul zodat het extra pijn doet. Ze pakken de koten de nacht te voren ook wel in met plastic nadat er spul is opgedaan zodat het helemaal goed inwerkt en korsten eraf vallen. Ze gebruiken niet alleen troep die zo pijn mogelijk moet doen, maat ook nog spul om het te verbergen. De paarden worden geinspecteerd voordat ze de ring in gaan. Ze mogen daarom niet reageren op pijn als de dierenarts ze bevoelt. Daar hebben ze wat op gevonden. Ze doen ze ontzettend pijn in de mond door er klemmetje (van die accuklemmen) in te zetten, of een ketting erdoor en daar aan trekken, of een ketting om de neus. Ze worden in de stal al geleerd niet te reageren als iemand aan de benen komt, door ze met een stang te slaan als ze bewegen. Toen een paard bij de inspectie wel bewoog, zei de dierenarts dat de eigenares maar terug moest naar de stal om hem eerst maar beter ongevoelig te maken (door hem te slaan dus). Met andere woorden, de dierenartsen werken gewoon mee met die bende(ze zijn corrupt), ze weten wat de paarden wordt aangedaan. Deze dame kon de mishandeling uiteiendelijk niet meer aanzien en heeft zich teruggetrokken uit dat wereldje en is uiteindelijk voor "gek" uitgemaakt en bedreigd, net als anderen die hun mond opendeden. Je doet er aan mee, of ze maken je het leven moeilijk. De trainers doen hun best je te overtuigen dat het gewoon zo hoort en voor een tijd gaan ze daar in mee, maar mensen die echt om hun paarden geven zien op een gegeven moment wel dat het niet klopt.
De paarden lopen hun "sierlijke" rondjes met heel veel pijn en dat is trouwens nog zichtbaar ook. Toch worden ze toegejuigd en vindt men het prachtig....

Bedankt voor je uitleg..
Wil ik dit allemaal wel weten??
Jeetje wat vind ik dit erg zeg... Mijn maag draait zowat om...

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:41

Ik heb er geen woorden voor, zoiets kan je je paard toch niet aan doen.
Maar hoe ver gaan sommige voor geld?!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:41

ik kan het filmpje niet zien Bloos!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:45

Voor er zodadelijk 20 reactie`s komen dat het filmpje niet werkt, zou er misschien een nieuwe link geplaatst kunnen worden daarvan? Ben ook wel stiekem nieuwschierig geworden.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:24

RUBYWHITE schreef:
Voor er zodadelijk 20 reactie`s komen dat het filmpje niet werkt, zou er misschien een nieuwe link geplaatst kunnen worden daarvan? Ben ook wel stiekem nieuwschierig geworden.

Ikke dus ook.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:48

Hierop lun je de blokken en kettingen goed zien, de aflopende rug , operatief opstaande staart en de belachelijke gang.
Let ook eens op het gewicht wat hij dan nog op die vreemde rughouding moet dragen (als staan ze meer dan ze zitten) en het bit met superlange scharen (dat ze allemaal gebruiken).

Afbeelding

De normale tegenhanger (dus niet bewrkt met troep en zonder blokken en kettingen enzo (dat noemen ze flat shod, als je ze zelf op wilt googlen, het andere heet big lick):
Afbeelding

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:07

Die eerste foto ziet er inderdaad echt walgelijk uit.
Met die tweede foto kan ik goed leven, deden ze het allemaal maar op die manier hé?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:44

Die blokken onder de hoeven stoort mij het meest! Boos!