Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Plaatsen jullie wel een uitgebreid verslag van jullie bevindingen bij hem
Orchid schreef:Plaatsen jullie wel een uitgebreid verslag van jullie bevindingen bij hem
Citaat:Een dvd en een boek
Citaat:Maar voordat ik ergens een oordeel over vorm, wil ik mij wel graag eerst verdiepen in (objectieve) achtergrondinformatie en deze man IRL eens aan het werk zien. Enkele plaatjes op internet, een enkel artikel in een blad over deze man zeggen mij echt te weinig.
Op zijn forum staan filmpjes van hoe hij zijn paarden bepaalde oefeningen aanleert zodat je daar zelf ook mee aan de slag kunt, en dan is er natuurlijk ook nog de 2 uur durende dvd. Het eerste uur is een verslag van de geschiedenis van het gebruik van het paard en nogal wreed, maar het tweede uur is erg interessant omdat je hem daar ook echt zelf aan het werk ziet met zijn paarden. Dus hem 'live' (want niet in een studio
) aan het werk zien kan ook gewoon vanaf je luie stoel. 
QQQQ schreef:Ik heb niet Ik vind het zeer bijzonder wat hij allemaal op zijn manier voor elkaar weet te krijgen. Verder vind ik het zeer typerend hoeveel mensen denken dat het onmogelijk is om zonder geweld zoiets voor elkaar te krijgen, en lachwekkend (en zorgwekkend!) dat mensen denken dat je een zweep enkel als dwangmiddel kunt toepassen...
horseyfries schreef:Niet minder klakkeloos dan iemand die niet eens alles heeft gezien direct aanneemt dat het niet waar kan zijn. Dat het niet binnen je voorstellingsvermogen ligt, betekent niet dat het onmogelijk is.Zoals je het ook lachwekkend kunt vinden dat sommige mensen alles wat op een site of DVD staat klakkeloos voor waar aannemen.....
Karl66 schreef:Hij is vriendje met z'n paard, maar ik denk ook wel dat het heel duidelijk is wie de baas is. Die foto op pagina 1 laat een paard met dominatieproblemen zien, en geeft inzicht in hoe hij hiermee omgaat. Ik denk dat hij met geen van de paarden die langere tijd in zijn bezit zijn dominatieproblemen heeft. Hij heeft zijn positie verworven, zonder de paarden pijn te doen, dat is het enige.Maar vinden jullie het idee van vriendje met je paard zijn dan niet gevaarlijk?
Er gaan meer paarden naar het slachthuis omdat het een "gevaarlijke rotbok" is door dominantie-problemen.
Citaat:Maar vinden jullie het idee van vriendje met je paard zijn dan niet gevaarlijk?
Tot nu toe heeft dat nog geen dodelijke ongelukken opgeleverd, geen enkele menselijke vriend(in) heeft me nog het ziekenhuis in geslagen, de ogen uitgekrabt of op een andere manier mishandeld. 
Karl66 schreef:Maar vinden jullie het idee van vriendje met je paard zijn dan niet gevaarlijk?
Er gaan meer paarden naar het slachthuis omdat het een "gevaarlijke rotbok" is door dominantie-problemen, dan paarden omdat ze met klassieke optoming gereden worden.
Karl66 schreef:OK, dus jij hebt geen problemen met Nevzorov en wat hij met zijn paarden doet, tevens denk jij niet dat hij onzin verkondigt, maar je ziet de problemen voor mensen die dit gaan navolgen?Wie zegt er dat leiderschap gebaseerd moet zijn op schoppen en meppen? Het is denk ik redelijk onzinnig om een paard met een mens te vergelijken. Een paard zoekt een leider die hem tegen gevaar beschermt en als jij dat niet voor hem bent, dan heeft hij geen keus dan zelf die leider te worden. Het probleem is dat een paard zijn problemen niet uitpraat maar het lichamelijk oplost met bijten en schoppen.
Nevzorov is het probleem niet en ik denk ook niet dat hij veel last heeft van dominantieproblemen. Maar ik vind dat hier ook weer een groot "don't try this at home" gehalte heeft, tenzij je het op basis van een duidelijkheid en consequentheid doet. Waarbij het paard de zekerheid heeft dat jij de leider bent.
Karl66 schreef:Met dat grote verschil dat de mensen hierbij zelf gevaar zullen lopen - ofwel, ze leren het snel genoeg afZolang mensen nog join ups uitproberen gebaseerd op de heartland serie of LDR omdat de dressuurtop dat gebruikt, lijkt mij dit ook een typisch geval van don't try this at home, tenzij je weet waar je mee bezig bent.
! QQQQ schreef:Niet minder klakkeloos dan iemand die niet eens alles heeft gezien direct aanneemt dat het niet waar kan zijn. Dat het niet binnen je voorstellingsvermogen ligt, betekent niet dat het onmogelijk is.horseyfries schreef:Zoals je het ook lachwekkend kunt vinden dat sommige mensen alles wat op een site of DVD staat klakkeloos voor waar aannemen.....
horseyfries schreef:Zo bracht jij het hier niet. "Eerst zien, dan geloven" is wat anders dan "ik heb te weinig gezien, dus geloof er geen biet van"Dat is wat jij ervan maakt, ik zeg nergens dat het niet waar kan zijn, mijn mening is: "eerst zien, dan geloven", terwijl de kudde hobbelende bokkertjes al overtuigd is na een paar foto's op een website met een leuk verhaaltje erbij dat het niet anders dan waar kán zijn.

horseyfries schreef:Nee, hoor, da's heel simpel: Van LDR heb ik véél meer gezien, waardoor ik een goede mening heb kunnen vormen. Van wat hij doet heb ik niet veel gezien, maar ik heb wel genoeg andere dingen gezien, die erop wijzen dat het heel goed mogelijk zal zijn.Zo zijn er veel zwendelaars rijk geworden....
Het zal mijn nuchtere Groningse inborst zijn, ik ben niet zo snel overtuigd als jij blijkbaar.... Gek dat je wat betreft LDR dan wel weer moeilijk te overtuigen bent...![]()
Oh nee, ik snap het al, je hebt een DVD gezien dus je mening was al gevormd.....
(ik rij zelf overigens wel met bit, kan (nog?)niet zonder mijn ´hulpmiddelen´) QQQQ schreef:horseyfries schreef:Zo bracht jij het hier niet. "Eerst zien, dan geloven" is wat anders dan "ik heb te weinig gezien, dus geloof er geen biet van"Dat is wat jij ervan maakt, ik zeg nergens dat het niet waar kan zijn, mijn mening is: "eerst zien, dan geloven", terwijl de kudde hobbelende bokkertjes al overtuigd is na een paar foto's op een website met een leuk verhaaltje erbij dat het niet anders dan waar kán zijn.horseyfries schreef:Nee, hoor, da's heel simpel: Van LDR heb ik véél meer gezien, waardoor ik een goede mening heb kunnen vormen. Van wat hij doet heb ik niet veel gezien, maar ik heb wel genoeg andere dingen gezien, die erop wijzen dat het heel goed mogelijk zal zijn.Zo zijn er veel zwendelaars rijk geworden....
Het zal mijn nuchtere Groningse inborst zijn, ik ben niet zo snel overtuigd als jij blijkbaar.... Gek dat je wat betreft LDR dan wel weer moeilijk te overtuigen bent...![]()
Oh nee, ik snap het al, je hebt een DVD gezien dus je mening was al gevormd.....
Trouwens, kan jij jouw paarden met alleen een touwtje om de nek al die "kunstjes" laten doen? Ook al heb je bitten, zadels, zwepen en sporen toegepast, ik denk nog altijd niet dat het je zal lukken. Hij doet toch in ieder geval iets anders. Als het zwendel is, komt het vanzelf wel weer eens aan het licht. Z'n gedachtengoed zal iig geen paard kwaad doen!
en omloggen....