Artikel Amazone: Alexander Nevzorov.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Orchid

Re: Artikel Amazone: Alexander Nevzorov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:13

Plaatsen jullie wel een uitgebreid verslag van jullie bevindingen bij hem Haha!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:41

Citaat:

I love to write such things ^^

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:03

Orchid schreef:

Wat dacht je? Het wordt misschien wel een DVD! Haha! Clown

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:14

Een dvd en een boek Knipoog

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:28

Citaat:
Een dvd en een boek

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:42

Citaat:
Maar voordat ik ergens een oordeel over vorm, wil ik mij wel graag eerst verdiepen in (objectieve) achtergrondinformatie en deze man IRL eens aan het werk zien. Enkele plaatjes op internet, een enkel artikel in een blad over deze man zeggen mij echt te weinig.

Maar er is gelukkig ook al veel meer. Lachen Op zijn forum staan filmpjes van hoe hij zijn paarden bepaalde oefeningen aanleert zodat je daar zelf ook mee aan de slag kunt, en dan is er natuurlijk ook nog de 2 uur durende dvd. Het eerste uur is een verslag van de geschiedenis van het gebruik van het paard en nogal wreed, maar het tweede uur is erg interessant omdat je hem daar ook echt zelf aan het werk ziet met zijn paarden. Dus hem 'live' (want niet in een studio Knipoog ) aan het werk zien kan ook gewoon vanaf je luie stoel. Haha!

De dvd is in Nederland te koop via http://www.equicentrum.nl/nevzorov.html , bij het artikel in Amazone zat een kortingsbon van 5 euro.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:39

Sorry, ik houd ten eerste niet van luie stoelen en ook niet van DVD's waarin geknipt en geplakt kan worden naar hartelust....
Ik ben echter wel gek op reizen dus Rusland..... here we come!

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:42

Hebben jullie een tolk ? Neem een mp3 recorder mee.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:55

Ik heb niet de 6 pagina's gelezen, alleen pagina 1 en het artikel.

Die foto op pagina 1 vind ik wel erg indrukwekkend...

Hij neemt een vrij boute stelling in, maar ik denk niet dat dat zo heel slecht is. Op deze manier komt er tenminste aandacht voor zijn gedachtengoed, en als er maar een fractie van blijft hangen is dat zeker winst voor het paard.

Kijk naar de mode: De grote modeshow staan bol van de meest extreme uitdossingen. Uiteindelijk komen die in zwaar afgezwakte vorm op de markt.

Ik vind het zeer bijzonder wat hij allemaal op zijn manier voor elkaar weet te krijgen. Verder vind ik het zeer typerend hoeveel mensen denken dat het onmogelijk is om zonder geweld zoiets voor elkaar te krijgen, en lachwekkend (en zorgwekkend!) dat mensen denken dat je een zweep enkel als dwangmiddel kunt toepassen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:03

QQQQ schreef:
Ik heb niet Ik vind het zeer bijzonder wat hij allemaal op zijn manier voor elkaar weet te krijgen. Verder vind ik het zeer typerend hoeveel mensen denken dat het onmogelijk is om zonder geweld zoiets voor elkaar te krijgen, en lachwekkend (en zorgwekkend!) dat mensen denken dat je een zweep enkel als dwangmiddel kunt toepassen...

Bingo!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:49

Zoals je het ook lachwekkend kunt vinden dat sommige mensen alles wat op een site of DVD staat klakkeloos voor waar aannemen.....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:39

Maar vinden jullie het idee van vriendje met je paard zijn dan niet gevaarlijk?

Er gaan meer paarden naar het slachthuis omdat het een "gevaarlijke rotbok" is door dominantie-problemen, dan paarden omdat ze met klassieke optoming gereden worden.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:47

horseyfries schreef:
Zoals je het ook lachwekkend kunt vinden dat sommige mensen alles wat op een site of DVD staat klakkeloos voor waar aannemen.....
Niet minder klakkeloos dan iemand die niet eens alles heeft gezien direct aanneemt dat het niet waar kan zijn. Dat het niet binnen je voorstellingsvermogen ligt, betekent niet dat het onmogelijk is.
Karl66 schreef:

Er gaan meer paarden naar het slachthuis omdat het een "gevaarlijke rotbok" is door dominantie-problemen.
Hij is vriendje met z'n paard, maar ik denk ook wel dat het heel duidelijk is wie de baas is. Die foto op pagina 1 laat een paard met dominatieproblemen zien, en geeft inzicht in hoe hij hiermee omgaat. Ik denk dat hij met geen van de paarden die langere tijd in zijn bezit zijn dominatieproblemen heeft. Hij heeft zijn positie verworven, zonder de paarden pijn te doen, dat is het enige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:15

Citaat:

Waarom zou vriendjes zijn gevaarlijk zijn?

Ik ben ook vriendjes met niet-paarden, zelfs met mensen! Haha! Tot nu toe heeft dat nog geen dodelijke ongelukken opgeleverd, geen enkele menselijke vriend(in) heeft me nog het ziekenhuis in geslagen, de ogen uitgekrabt of op een andere manier mishandeld.

Je bent juist vrienden omdat je het met elkaar eens bent over de basale regels van het goed met elkaar omgaan, en op die overeenkomst bouw je al dan niet een vriendschap. Als ik vrienden ben met eens mens of met een paard, dan betekent dat dat ik die persoon/dat dier juist niet in elkaar mag meppen wanneer ik daar maar even zin in heb. Dan is het namelijk geen vriendschapsrelatie meer. En dan zal ik die persoon/dat dier in het vervolg met dwangmiddelen bij me moeten gaan houden omdat hij anders van me weg wil rennen of het terug wil gaan doen. Does that ring a bell... Lachen

Vriendschap is ook zeker niet altijd gemakkelijk. Het is een heel erg kwetsbaar iets, iets dat gemakkelijk verstoord kan worden als een van beide partijen zich misdraagt. Wordt die vriendschap verstoord, dan ga je terug naar de basis en grijp je terug op de regels van goed fatsoen waarop jullie vriendschap gebouwd is ('Ik vind je heel erg aardig en je bent ook altijd welkom om hier eens te komen eten en te logeren, maar drie weken lang hier overnachten en eigen vrienden en vriendinnen meenemen om hier feesten te gaan bouwen is niet volgens afspraak').

Een vriendschap is niet eng en geweldig leuk, maar het vereist wel (mentale) energie en af en toe wat diplomatie om haar te onderhouden. In het geval van paarden betekent dat dat je je paard ook toestaat om kritiek op jouw handelswijzen te uiten - waar jij dan weer diplomatiek op reageert om hem te vertellen dat je zijn ideeen in overweging neemt, maar dat hij wel beleefd moet blijven - in plaats van hem vast te binden en te houden om te voorkomen dat hij z'n mond open doet. Maar als je al in die situatie begint, dan kan ik me voorstellen dat het erg eng is om al dat tuig, die dominantiehandelingen en correcties weg te laten. Je paard is dan namelijk geen vriend van je, en het kenmerk van een vriend is dat hij geeft om jouw geestelijk en lichamelijk welzijn. Als jouw paard niets om jouw geestelijk of lichamelijk welzijn geeft - of erger, als hij jou het liefst actief het ziekenhuis in zou willen helpen om er voor te zorgen dat je hem voor eens en voor altijd met rust laat, dan heb je een probleem. En dan is je angst voor echte vriendschap heel logisch, want het is niet meer dan een vorm van zelfbehoud. Want waarschijnlijk weet je onbewust, diep van binnen eigenlijk heel goed wat voor 'vriend' je tot nu toe voor je paard bent geweest...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:02

Wie zegt er dat leiderschap gebaseerd moet zijn op schoppen en meppen? Het is denk ik redelijk onzinnig om een paard met een mens te vergelijken. Een paard zoekt een leider die hem tegen gevaar beschermt en als jij dat niet voor hem bent, dan heeft hij geen keus dan zelf die leider te worden. Het probleem is dat een paard zijn problemen niet uitpraat maar het lichamelijk oplost met bijten en schoppen.

Nevzorov is het probleem niet en ik denk ook niet dat hij veel last heeft van dominantieproblemen. Maar ik vind dat hier ook weer een groot "don't try this at home" gehalte heeft, tenzij je het op basis van een duidelijkheid en consequentheid doet. Waarbij het paard de zekerheid heeft dat jij de leider bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:52

Karl66 schreef:

Er gaan meer paarden naar het slachthuis omdat het een "gevaarlijke rotbok" is door dominantie-problemen, dan paarden omdat ze met klassieke optoming gereden worden.

Het 1e: Absoluut niet. Vriendschap met je paard is het mooiste en het hoogste wat je met je paard kunt bereiken.

Het 2e: Hoe kom je bij dit gegeven?
Daarbij de vraag: ligt het 'dominantieprobleem' dan bij het paard of bij de mens? Pling

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:04

Karl66 schreef:
Wie zegt er dat leiderschap gebaseerd moet zijn op schoppen en meppen? Het is denk ik redelijk onzinnig om een paard met een mens te vergelijken. Een paard zoekt een leider die hem tegen gevaar beschermt en als jij dat niet voor hem bent, dan heeft hij geen keus dan zelf die leider te worden. Het probleem is dat een paard zijn problemen niet uitpraat maar het lichamelijk oplost met bijten en schoppen.

Nevzorov is het probleem niet en ik denk ook niet dat hij veel last heeft van dominantieproblemen. Maar ik vind dat hier ook weer een groot "don't try this at home" gehalte heeft, tenzij je het op basis van een duidelijkheid en consequentheid doet. Waarbij het paard de zekerheid heeft dat jij de leider bent.
OK, dus jij hebt geen problemen met Nevzorov en wat hij met zijn paarden doet, tevens denk jij niet dat hij onzin verkondigt, maar je ziet de problemen voor mensen die dit gaan navolgen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:34

Zolang mensen nog join ups uitproberen gebaseerd op de heartland serie of LDR omdat de dressuurtop dat gebruikt, lijkt mij dit ook een typisch geval van don't try this at home, tenzij je weet waar je mee bezig bent.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:32

...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:33

Karl66 schreef:
Zolang mensen nog join ups uitproberen gebaseerd op de heartland serie of LDR omdat de dressuurtop dat gebruikt, lijkt mij dit ook een typisch geval van don't try this at home, tenzij je weet waar je mee bezig bent.
Met dat grote verschil dat de mensen hierbij zelf gevaar zullen lopen - ofwel, ze leren het snel genoeg af Knipoog !

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:20

QQQQ schreef:
horseyfries schreef:

Niet minder klakkeloos dan iemand die niet eens alles heeft gezien direct aanneemt dat het niet waar kan zijn. Dat het niet binnen je voorstellingsvermogen ligt, betekent niet dat het onmogelijk is.
[/quote]

Dat is wat jij ervan maakt, ik zeg nergens dat het niet waar kan zijn, mijn mening is: "eerst zien, dan geloven", terwijl de kudde hobbelende bokkertjes al overtuigd is na een paar foto's op een website met een leuk verhaaltje erbij dat het niet anders dan waar kán zijn.
Zo zijn er veel zwendelaars rijk geworden....
Het zal mijn nuchtere Groningse inborst zijn, ik ben niet zo snel overtuigd als jij blijkbaar.... Gek dat je wat betreft LDR dan wel weer moeilijk te overtuigen bent... Haha!
Oh nee, ik snap het al, je hebt een DVD gezien dus je mening was al gevormd..... Vork

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:51

horseyfries schreef:
Dat is wat jij ervan maakt, ik zeg nergens dat het niet waar kan zijn, mijn mening is: "eerst zien, dan geloven", terwijl de kudde hobbelende bokkertjes al overtuigd is na een paar foto's op een website met een leuk verhaaltje erbij dat het niet anders dan waar kán zijn.
Zo bracht jij het hier niet. "Eerst zien, dan geloven" is wat anders dan "ik heb te weinig gezien, dus geloof er geen biet van" Knipoog
horseyfries schreef:
Het zal mijn nuchtere Groningse inborst zijn, ik ben niet zo snel overtuigd als jij blijkbaar.... Gek dat je wat betreft LDR dan wel weer moeilijk te overtuigen bent... Haha!
Oh nee, ik snap het al, je hebt een DVD gezien dus je mening was al gevormd..... Vork
Nee, hoor, da's heel simpel: Van LDR heb ik véél meer gezien, waardoor ik een goede mening heb kunnen vormen. Van wat hij doet heb ik niet veel gezien, maar ik heb wel genoeg andere dingen gezien, die erop wijzen dat het heel goed mogelijk zal zijn.

Trouwens, kan jij jouw paarden met alleen een touwtje om de nek al die "kunstjes" laten doen? Ook al heb je bitten, zadels, zwepen en sporen toegepast, ik denk nog altijd niet dat het je zal lukken. Hij doet toch in ieder geval iets anders. Als het zwendel is, komt het vanzelf wel weer eens aan het licht. Z'n gedachtengoed zal iig geen paard kwaad doen!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:57

De dingen die Nevzorov voor elkaar krijgt met zijn paarden zijn niet voor iedereen weggelegd. Niet iedereen heeft dat geduld/talent.
(inclusief ikzelf waarschijnlijk)
het zou al zo goed zijn als hij met zijn methodes mensen aan het denken zet en laat zien dat het ook heel anders kan. Dat je zonder dwang ook heel veel kan bereiken, misschien nog wel meer.<
Overdreven? misschien wel. Maar denk na over wat je met je paard doet. Het is geen fiets... RESPECT dat is waar het om draait! Hij wil de natuurlijke schoonheid van een trots en vrij paard laten zien.
Ik vind dat die man een lintje verdient! Haha! (ik rij zelf overigens wel met bit, kan (nog?)niet zonder mijn ´hulpmiddelen´)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:42

QQQQ schreef:
horseyfries schreef:
Zo bracht jij het hier niet. "Eerst zien, dan geloven" is wat anders dan "ik heb te weinig gezien, dus geloof er geen biet van" Knipoog
horseyfries schreef:
Nee, hoor, da's heel simpel: Van LDR heb ik véél meer gezien, waardoor ik een goede mening heb kunnen vormen. Van wat hij doet heb ik niet veel gezien, maar ik heb wel genoeg andere dingen gezien, die erop wijzen dat het heel goed mogelijk zal zijn.

Trouwens, kan jij jouw paarden met alleen een touwtje om de nek al die "kunstjes" laten doen? Ook al heb je bitten, zadels, zwepen en sporen toegepast, ik denk nog altijd niet dat het je zal lukken. Hij doet toch in ieder geval iets anders. Als het zwendel is, komt het vanzelf wel weer eens aan het licht. Z'n gedachtengoed zal iig geen paard kwaad doen!

Jouw negatieve mening over LDR is zo goed gevormd dat je niet eens een LDR getraind paard eruit kunt pikken als hij wat hoger ingesteld is?
Ik ken circusartiesten genoeg die hun paarden ook die kunstjes laten doen zonder dat ze hoofdstel of zadel op hebben dus dat is helemaal niet zo exceptioneel als jij blijkbaar denkt.
Ikzelf heb me daar niet mee bezig gehouden maar heb wel op een paard gereden met alleen een touw om zijn hals en daar alle Z2 oefeningen mee kunnen rijden die hij kende (appuyementen, contragalop, wissels) dus ik geloof wel dat dat kan.
Ik zeg nergens dat je een paard niet zo kunt trainen dat hij dit doet, wat ik bestrijd is de opmerkingen waarin gezegd wordt dat hij zich laat bijten en niets terug doet terwijl je hem duidelijk met iets ziet steken richting het paard en ook wegdraaien terwijl de beschrijving zegt dat hij doodstil bleef staan. Verder is het natuurlijk heel fijn om aan te nemen dat hij zijn zweepje als aanwijsstokje gebruikt maar die omschrijving heb ik al vaker gehoord van mensen die in werkelijkheid heel andere dingen met aanwijzen bedoelden dan ik dacht.....
Clown Clown

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:24

gaan we weer... Rolleyes en omloggen.... Slapen