Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DaisyH schreef:@ Duncan; Daar zou je nog weleens gelijk in kunnen hebben... alleen met Longeren weet ik t zo net nog niet, want als ik probeer de longeerlijn strak te houden komt ze meteen naar me toe(wat ik niet toe sta) dus wat mij lijkt is dat ze dan wel 'zelfstandig' loopt, of zie ik dat verkeerd??
Denk dat ik wel wat kan vinden in je tips/uitleg...!

. DaisyH schreef:oke.. ga ik doen! hoop echt dat het effect heeft na een aantal weken.. misch wel maanden oefenen.. uit eindelijk moeten we er wel komen
en dan heb ik toch nog een ander vraagje.. Ze kan ook niet alleen zijn, in de wei wel, maar op stal, en met een buiten rit niet. meestal ga ik met me vader naar zo'n recreatie meer, en als me vader dan een sprintje trekt en ze heeft het niet meteen in de gaten dan vliegt ze er vandoor om hem in te halen. eventjes is het grappig maar elke x weer is niet leuk meer.. (WEER die galop)
Ga jij door dat gat gaat het paard ook door dat gat.
Het komt er eigenlijk op neer: wat JIJ doet doet het PAARD ook!
wat houd dat precies in?
is ze gewoon gehecht aan gezelschap? bang om achter gelaten te worden?

DaisyH schreef:Ja ik weet wel dat het kudde dieren zijn etc.. maar vond het bij haar wel erg veel opvallen... maarja.. als ze in de wei staat en ik roep haar komt ze ook direct.. dat heeft voor mijn gevoel ook wel met vertrouwen temaken, maar misschien toch nog net niet genoeg....
Precious20 schreef:In principe ben ik volledig tegen hulpteugels. Ik vind dat je de oorzaak van het probleem moet aanpakken en niet aan 'symptoombestrijding' gaan doen.
Maar toch zat ik eraan te denken om met de Gogue te gaan longeren... Wegens het niet meer passen van mijn huidig zadel, heb ik een ander moeten kopen. Helaas moet het besteld worden en de leveringstijd is 8 weken. Ik kan ook nergens een passend (!) zadel lenen.
Daar mijn paard al 5 weken vakantie heeft gehad, vind ik die extra 8 weken er net te veel aan![]()
Ik ben al een tijdje zonder hulpteugels aan het longeren, maar hij kijkt maar wat rond en gaat niet lekker over de rug lopen (onder zadel kan hij dit echter wél). Daarom dat ik nu overweeg om met een Gogue te longeren.
Hoe denken de "anti-hulpteugels-bokkers" hierover?

StalHaast schreef:Hallo!
ik rijd 1 a 2 keer per week met slof... dit komt omdat mijn pony hoofdgooid... als ik hem 1 a 2 keer met een los slofje rijd (die dus alleen ingrijpt als hij hoofdgooid) dan loopt hij super.. doe ik dit niet, blijft hij constant hoofdgooien...
ik doe dit dus om hem even te corrigeren... verder laat ik de slof mooi in de kast...
(meer als zonder)