Popstra schreef:Weet je wat zielig is?
Die mensen die zelf jaren plezier hebben beleefd op de rug van hun paarden en die niet meer kunnen rijden en dan nu maar alles gaan lopen af zeiken en de heilige boon gaan uit hangen! Een ander niks gunnen
Dat is pas zielig
Nou, in het geval van HC denk ik dat het voortschrijdend inzicht is..... na rijp beraad kan hij zijn eigen pret niet meer rechtvaardigen.
En natuurlijk is het krom dat we een hond 23/7 in een bench zielig vinden, maar het bij paarden acceptabel vinden.
En vanzelfsprekend is het ook gek dat er zoveel dwangmiddelen zijn en gebruikt worden bij paarden wanneer paarden het zo leuk vinden volgens de ruiter, dat het feitelijk dus ook zonder die zaken zou moeten kunnen.
En zo zijn er best veel zaken die een beetje 'dubbel' zijn wanneer je er eerlijk naar kijkt.
Zeg ik dat ik vind dat men niet mag rijden? Ga ik er zelf mee stoppen? Ik weet het niet.... Maar ik wil wel kritisch blijven kijken.
Groeien als mens betekent nu eenmaal dat je soms ook inzichten moet bijstellen en afscheid moet nemen van iets dat je lief is, JUIST omdat het je lief is....