Mars schreef:Eens, behalve dat curvy an sich niet het probleem is.Daphara schreef:Als ik kijk naar hoeveel ruiters er werkelijk te zwaar zijn voor hun paard ten opzichte van het percentage ruiters dat met niet goed passend harnachement rijdt, dan denk ik dat de focus op het verkeerde punt ligt.
Nee hoor, het zijn beide terechte punten. En gewicht/curves is punt van dit topic, dan andere dingen erbij halen die óók niet okee zijn zoals passend zadel/te scherp bit/sporen vind ik dan weer erg makkelijk.
Bodypositivity vind ik ook zoiets... dat je zélf tevreden bent met overgewicht is prima en aan jou. Dat je een dier belast met die extra kilo's vind ik niet prima. Dan ben je meer met jezelf bezig dan met het welzijn van je dier.
En dat curvy ruiterkleding tegenwoordig nodig is vind ik ook een zorgelijke ontwikkeling.
De OP is wat dat betreft ook gewoon niet heel duidelijk imo. Curvy en overgewicht zijn echt twee verschillende dingen. Ik ben vrij curvy, maar met iets meer dan 55kg bij een lengte van 1.73 heb ik bij lange na geen overgewicht en moet ik zo’n beetje op een Shetlander gaan zitten om te zwaar te zijn.