Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janneke2 schreef:Jannexjolink schreef:Nu wil ik ook wel weten wat jullie van mijn 4 jarige new forest vinden
[ [url=m/IbN7z6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QZbbdo.png]Afbeelding[/url] ]
Ze is pas 4 en nu een halfjaar onder het zadel ook ik ben pas 12 en heb alles zelf gedaan dus ik ben al best trots op hoe ze nu loopt maar ik wil natuurlijk graag weten wat nog beter kan de fotos zijn een beetje vaag maar vlgm kun je het wel zien
Netjes hoor...!
De precieze bespiering is wat lastig te zien.
Wel zie ik een wat lange buiklijn tov een relatief korte ruglijn.
Dus veel buikspieren kweken door halsstrekken met neus voor de loodlijn.
En dmv een verderlicht contact met de mond, een actieve achterhand (niet: snelheid - wel goed in overgangen en 'schakelen') en cavalettiwerk maken dat de achterbenen in elk geval meer voor de loodlijn vanuit het heupgewricht van de pony komen.
Succes!
klumpertje schreef:Van onze 13 jarige dressuur ruin krijg ik de laatste tijd te horen dat hij eruitziet als een bodybuildertje.
Op een exterieurbeoordeling ook van een beoordelaar van het KWPN te horen gehad dat zijn hals eigenlijk zijn mooiste punt is.
[ [url=m/IesyYQ.png]Afbeelding[/url] ]
Zo draagt hij hem als hij los loopt:
[ [url=m/g24kOK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jannexjolink schreef:Nu wil ik ook wel weten wat jullie van mijn 4 jarige new forest vinden
[ [url=m/IbN7z6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QZbbdo.png]Afbeelding[/url] ]
Ze is pas 4 en nu een halfjaar onder het zadel ook ik ben pas 12 en heb alles zelf gedaan dus ik ben al best trots op hoe ze nu loopt maar ik wil natuurlijk graag weten wat nog beter kan de fotos zijn een beetje vaag maar vlgm kun je het wel zien
Kadankovitch schreef:Nee dat vind ik persoonlijk helemaal niet. Maakt u zich daar maar geen zorgen om. Zeter op de bovenste foto is dat goed te zien. Maar een haflinger heeft wel van huis uit een zware hals en dat geeft u misschien die indruk. Maar de hals ziet er goed uit. Zeer bruikbaar en geen enkele belemmering om alles te bereiken wat u wenst.
CalipsoLover schreef:Lees hier al een tijdje mee en ben eens benieuwd wat jullie van mijn ruin vinden![]()
Hij is 14 jaar en wordt ongeveer 4 keer in de week dressuurmatig gereden. Hij is spring gefokt.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit zijn foto's van deze week.
Recente foto's van onder het zadel heb ik niet echt
dorientjuh schreef:CalipsoLover schreef:Lees hier al een tijdje mee en ben eens benieuwd wat jullie van mijn ruin vinden![]()
Hij is 14 jaar en wordt ongeveer 4 keer in de week dressuurmatig gereden. Hij is spring gefokt.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Geen nek waar je blij van wordt. Heel strak, maar dan in negatieve zin. Je ziet ook dat het paard een te iele hals heeft in vergelijking tot de rest van het lichaam. Dit paard heeft duidelijke spierproblemen en zou goed moeten worden gemasseerd door een Happy Athlete masseur. Dit kun je namelijk niet oplossen met training. Hoeft ook niet te komen door slechte training, kan ook komen door bijvoorbeeld een glijpartij in de weide, ik noem maar wat.
dorientjuh schreef:CalipsoLover schreef:Lees hier al een tijdje mee en ben eens benieuwd wat jullie van mijn ruin vinden![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Geen nek waar je blij van wordt. Heel strak, maar dan in negatieve zin. Je ziet ook dat het paard een te iele hals heeft in vergelijking tot de rest van het lichaam. Dit paard heeft duidelijke spierproblemen en zou goed moeten worden gemasseerd door een Happy Athlete masseur. Dit kun je namelijk niet oplossen met training. Hoeft ook niet te komen door slechte training, kan ook komen door bijvoorbeeld een glijpartij in de weide, ik noem maar wat.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Peelie schreef:Massage gaat echt geen bespiering geven hoor
[ [url=m/FzN1Ww.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de hals van mijn ruin. Net uit de paddock geplukt en al een week vrij gehad.
Voor een Haflinger heeft hij IMO een hele goede hals.
Komt niet zo diep uit de borst, helemaal niet zelfs.
Hij heeft lengte in de hals, goede ontwikkeling van de halsspieren, ook voor de schoft die mooi doorlopen op de rug.
Gave schimmel hierboven. Zo zie je maar dat spieren op een stilstaand plaatje ook niet zo veel zegt.
Die schimmel heeft imo trouwens we een goede hals. Ook als die stil staat.
xTitanic schreef:Diallo heeft altijd al een iele hals gehad.. maar naar mijn gevoel niet uit verhouding maar misschien verschilde dat met de jaren uiteraard
[ [url=m/nf8Xba.jpg]Afbeelding[/url] ]
Citaat:Wat een bende conclusies op basis van een paar foto's. Spierproblemen ???? En u een kristallen bol ? En dan de opmerking dat dit niet opgelost zou kunnen worden met training, als er al een probleem zou zijn. Dat spant helemaal de kroon.
Op z'n best, als men al doorkomt op zo'n spiermassa, kan massage ondersteunend werken bij training. Maar oplossen is gewoon benevens de waarheid.
Ik vind het echt onprettig dat zo mensen de stuipen op het lijf gejaagd krijgen. Pas als Calipsolover melding zou maken van problemen zou men heel misschien de bespiering daarbij kunnen betrekken, maar zeker niet op basis van deze paar foto's.