Ik word met regelmaat omver gereden terwijl ik zijgangen aan het rijden ben. Geen idee of mensen er maar gewoon vanuit gaan dat je met een Draver geen zijgangen kunt rijden of zo
want als ik ons dressuurpaard rij dan springt iedereen zo ongeveer aan de kant. En dat terwijl mijn Draver ze correct loopt, het dressuurpaard (jong ding) nog niet. Merk sowieso een enorm verschil met welk paard ik aan het rijden ben, voorrangsregels worden netter nageleefd als ik het dressuurpaard aan het rijden ben.Ook een hekelpunt: lekker op de hoefslag gaan stilstaan en kletsen. Pleur dan gewoon op uit de bak.
Les heb ik meestal geen probleem mee, behalve de 2 die bij één bepaalde instructrice rijden. Punt 1 rijden zij met de al besproken 'oortjes', dus ik hoor niet wat ze gaan doen. Punt 2 staat die instructrice op de hoefslag, net naast de hoefslag of op een ander heel rare plek waar ze in de weg staat. En punt 3 houdt de instructrice totáál geen rekening met anderen. Ze laat haar lesklanten zo oefeningen uitvoeren waardoor ze kats tegen anderen oprijden. Het is nu zo ver dat ik op dinsdag niet meer rij als het even kan, want dan is er dus les als ik op stal ben. Ik weet ook niet wat ik ertegen moet doen, ik volg de voorrangsregels maar als een ander zich daar totaal niet aan houdt...
ik kan begrijpen dat kinderen de rijbaan regels soms niet geheel begrijpen, maar volwassenen horen het toch wel te snappen. Als je het nou per ongeluk doet, maar bewust via het schot inhalen? 

En elke keer als ik wilde terug nemen of juist wat voorwaarts wilde rijden. Deed zij dat ook!