Ik geloof best dan wetenschappers ook maar mensen zijn (ik schijn er binnenkort zelf namelijk ook 1 te zijn
) . Ook wetenschappers zullen dus een mening hebben. Maar om nou zo op internet te beweren dat iemand altijd dezelfde conclusie heeft en niet objectief te werk gaat... persoonlijk vind ik dat best ver gaan (naar mijn mening te ver).
Monitoring acute equine visceral pain with the Equine Utrecht University Scale for Composite Pain Assessment (EQUUS-COMPASS) and the Equine Utrecht University Scale for Facial Assessment of Pain (EQUUS-FAP): A scale-construction study (2015)
Effect of different head and neck positions on behaviour, heart rate variability and cortisol levels in lunged Royal Dutch Sport horses (2014)
The use of objective evaluation of the locomotor performance of friesian horses (2013)
The use of equine appeasing pheromone to reduce ethological and physiological stress symptoms in horses (2010)
Characterization of anticipatory behaviour in domesticated horses (Equus caballus) (2012)Om deze reactie on-topic te houden; ik zie dus niet in waarom het eerder genoemde onderzoek niet objectief zou zijn. Het is in ieder geval meer objectief dan "ik heb een paard via een bepaalde methode beleerd, en dat is veel vriendelijker/onvriendelijker dan de manier van van Herman Koorman).