Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LoveUggs schreef:Ik weet het niet hoor maar volgens mij is het gewoon in eerste instantie het belangrijkste dat het paard de achterhand eronder zet. De billen zakken wat, loopt mooi rond af waardoor het paard met meer kracht kan afzetten en dus vanuit achter gaat lopen. Wat ik op mijn foto's zie; een paard dat redelijk tegen dat moment aanliep. Voor het mooie mist er net wat, maar als hij niet enigszins actief was, liep hij hier op de voorhand. Hij komt hier in mijn ogen juist wat van de voorhand af. Hij gaat lekker aan het werk, en dat is toch in eerste instantie het doel?! Dat je je paard zo rijd dat hij zijn spieren gaat gebruiken, en lekker aan het werk gaat. En ik moet zeggen dat hij op de momenten dat hij even lekker liep en niet met me aan de loop ging, dat hij echt fijn liep, lekker aan het werk was, en ik vrij weinig in de hand had.
LoveUggs schreef:Ik weet het niet hoor maar volgens mij is het gewoon in eerste instantie het belangrijkste dat het paard de achterhand eronder zet. De billen zakken wat, loopt mooi rond af waardoor het paard met meer kracht kan afzetten en dus vanuit achter gaat lopen. Wat ik op mijn foto's zie; een paard dat redelijk tegen dat moment aanliep. Voor het mooie mist er net wat, maar als hij niet enigszins actief was, liep hij hier op de voorhand. Hij komt hier in mijn ogen juist wat van de voorhand af. Hij gaat lekker aan het werk, en dat is toch in eerste instantie het doel?! Dat je je paard zo rijd dat hij zijn spieren gaat gebruiken, en lekker aan het werk gaat. En ik moet zeggen dat hij op de momenten dat hij even lekker liep en niet met me aan de loop ging, dat hij echt fijn liep, lekker aan het werk was, en ik vrij weinig in de hand had.
KoudbloedKim schreef:Praktisch elk paard loopt in het begin op de voorhand als het wordt ingereden.
Je kunt er dan voor kiezen om zo snel mogelijk de (door jou) gewenste houding te realiseren en daarbij stappen over te slaan en het grote risico lopen om later in de problemen te komen.
Of om het rustig aan te doen, het paard het tempo te laten kiezen, kritiek te krijgen, en een langdurig en duurzaam resultaat te boeken.
LoveUggs schreef:Marinke, dat hoop ik wel haha. Ik moet maar even volhouden dat ik niet onder de indruk ben van zo'n trucjes. En dan hopen dat het minder word haha.
SinneJ, sorry over het hoofd gezien. Paard knalt ook regelmatig op de voorhand hoor. Maar de stukjes dat hij écht lekker loopt gaat hij toch wel meer met die achterhand aan het werk.
Simpelman schreef:Is deze opmerking sarcastisch bedoeld? Of is dit een oprechte vraag?Zet het filmpje van @Celien even stip 0.57 dit paard loopt nu dus goed?
LoveUggs schreef:Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd naar een filmpje over een half jaartje!Jaa in het filmpje zie je heel duidelijk 'ons probleem'. Hij loopt lekker en ineens gaat de knop om, vliegt hij weg in galop of hout zijn hoofd de lucht in een valt naar binnen. Volgende moment heb ik hem weer waar ik wil een loopt hij braaf verder, om het vervolgens weer opnieuw te doen. Ik heb hem gister ook steeds op de volte gezet als hij zo raar deed. Op een gegeven moment idd de voltes gaan verkleinen als hij zo hard ging en in rustig tempo weer vergroten