Heeft iemand in omgeving Goeree/Rockanje een CR-instructeur/instructrice? En wat zijn daar jouw ervaringen mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SarahIlse schreef:Wat een ontzettend interessant topic! Ik hoor [d.m.v. van het topic] nu pas voor het eerst over Centered Riding. Ik moet zeggen, zoals het hier beschreven staat spreekt het mij enorm aan & gaat er ook al wel wat kriebelen voor een proefles.![]()
Heeft iemand in omgeving Goeree/Rockanje een CR-instructeur/instructrice? En wat zijn daar jouw ervaringen mee?Eventueel via PB.
horsies5 schreef:SarahIlse schreef:Wat een ontzettend interessant topic! Ik hoor [d.m.v. van het topic] nu pas voor het eerst over Centered Riding. Ik moet zeggen, zoals het hier beschreven staat spreekt het mij enorm aan & gaat er ook al wel wat kriebelen voor een proefles.![]()
Heeft iemand in omgeving Goeree/Rockanje een CR-instructeur/instructrice? En wat zijn daar jouw ervaringen mee?Eventueel via PB.
Eefke bastianen ken ik, die zit in sint annaland.. dat is wel wat in de buurt toch? heb zelf nooit les van haar gehad geloof ik maar ze is bevriend met mijn instructrice en heb haar op updates gezien
Haar bedrijf heet equimio
Jet schreef:Jammer dat de internationale site niet werkt, die gebruikte ik toch vrij regelmatig om wat op te zoeken. Hopelijk is die snel weer in de lucht.
Jet schreef:Wendy Murdoch is zeker interessant, ze baseert het rijden nu ook op Feldenkrais, ik vind het persoonlijk wel een uitbreiding op het Centered Riding principe.
Ik ga begin juli trouwens een clinic bij haar doen met de Sure Foot(s). Dat vind ik ook heel interessant en werkt heel gaaf!
Jet schreef:Ingen is weer een eind bij mij uit de buurt, is dat bij Stal Mireille? Leuk dat je daar in elk geval waarschijnlijk gaat meedoen. Ik ben dus 10 en 11 juli bij Wendy, Surefoot-clinic bij stal Hoedjes in Bergen, dat ligt voor mij om de hoek.
Citaat:Maar CR heeft wat mij betreft de meeste universele waarde en heeft zich ook wereldwijd bewezen als methode/benadering. Al kan ik persoonlijk ook niet met alle beelden van CR even goed uit de voeten. 'Aap/omgekeerde aap' is voor mij bijv. een wat vergezocht beeld, ik snap inmiddels wat ermee bedoeld wordt maar ik zou zelf anders uitleggen hoe je je balans vindt en houdt in galop
Askja schreef:Horsies5, zo is het maar netZelf vind ik dit voor de galop een helderder beeld: grotere cirkels maken met mijn binnenheup dan met mjn buitenheup, en voor meer opwaartse sprong een naar boven gerichte ovaal maken van deze cirkel. En bij elke sprong 'achterover gaan liggen' met je bovenlichaam vind ik ook een hele heldere, al weet ik niet of dat wel een officiële CR term is
san4nie schreef:Ik heb het al vaker voorbij zien komen en het komt toch steeds weer bij me naar boven. Voor mezelf als lessen, maar ook om in mijn lesgeven te gebruiken. Jammer dat ik in zo'n ontiegelijke uithoek van het land woon. :'( Zal eens kijken op het linkje hierboven of er iemand in de buurt zit. Verwacht dat imre de dichtstbijzijnde is!