Centered riding, meer mensen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NotYourLine

Re: Centered riding, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:08

Wat een ontzettend interessant topic! Ik hoor [d.m.v. van het topic] nu pas voor het eerst over Centered Riding. Ik moet zeggen, zoals het hier beschreven staat spreekt het mij enorm aan & gaat er ook al wel wat kriebelen voor een proefles. :D

Heeft iemand in omgeving Goeree/Rockanje een CR-instructeur/instructrice? En wat zijn daar jouw ervaringen mee? :) Eventueel via PB. :D

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:54

SarahIlse schreef:
Wat een ontzettend interessant topic! Ik hoor [d.m.v. van het topic] nu pas voor het eerst over Centered Riding. Ik moet zeggen, zoals het hier beschreven staat spreekt het mij enorm aan & gaat er ook al wel wat kriebelen voor een proefles. :D

Heeft iemand in omgeving Goeree/Rockanje een CR-instructeur/instructrice? En wat zijn daar jouw ervaringen mee? :) Eventueel via PB. :D

Eefke bastianen ken ik, die zit in sint annaland.. dat is wel wat in de buurt toch? heb zelf nooit les van haar gehad geloof ik maar ze is bevriend met mijn instructrice en heb haar op updates gezien ;)
Haar bedrijf heet equimio

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:28

horsies5 schreef:
SarahIlse schreef:

Eefke bastianen ken ik, die zit in sint annaland.. dat is wel wat in de buurt toch? heb zelf nooit les van haar gehad geloof ik maar ze is bevriend met mijn instructrice en heb haar op updates gezien ;)
Haar bedrijf heet equimio

Thanks! Ik ga eens even zoeken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:03

Jammer dat de internationale site niet werkt, die gebruikte ik toch vrij regelmatig om wat op te zoeken. Hopelijk is die snel weer in de lucht.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:05

Jet schreef:
Jammer dat de internationale site niet werkt, die gebruikte ik toch vrij regelmatig om wat op te zoeken. Hopelijk is die snel weer in de lucht.

Ik krijg net een mailtje van de CR office dat ze een probleem met de site hebben en dat er aan gewerkt wordt :)

Jet schreef:
Wendy Murdoch is zeker interessant, ze baseert het rijden nu ook op Feldenkrais, ik vind het persoonlijk wel een uitbreiding op het Centered Riding principe.
Ik ga begin juli trouwens een clinic bij haar doen met de Sure Foot(s). Dat vind ik ook heel interessant en werkt heel gaaf!

Ik ga 12/13 juli als theorie deelnemer (praktijkplekken waren vol) naar een rijclinic van Wendy Murdoch, ook veel zin in.

Trouwens 23 t/m 26 juli wordt er een kleinschalige en wat goedkopere CR update georganiseerd in Ingen. Er is nog plek. Als ie doorgaat ga ik ook meedoen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:25

Ingen is weer een eind bij mij uit de buurt, is dat bij Stal Mireille? Leuk dat je daar in elk geval waarschijnlijk gaat meedoen. Ik ben dus 10 en 11 juli bij Wendy, Surefoot-clinic bij stal Hoedjes in Bergen, dat ligt voor mij om de hoek :D .

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:09

Jet schreef:
Ingen is weer een eind bij mij uit de buurt, is dat bij Stal Mireille? Leuk dat je daar in elk geval waarschijnlijk gaat meedoen. Ik ben dus 10 en 11 juli bij Wendy, Surefoot-clinic bij stal Hoedjes in Bergen, dat ligt voor mij om de hoek :D .

Hoi Jet,

Ik ga bij Stal Mireille de clinic van Wendy Murdoch doen, dat ligt in Lienden.
De CR update, met Margreet Bouwmeester, wordt in Ingen gegeven.
Allebei voor mij qua reistijd goed te doen.

Wel leuk hoor een tijdje zo intensief updaten, geeft ook weer veel inspiratie voor de lessen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:55

Helemaal duidelijk Jet :D ! Leuk hoor, lekker intensief die vierdaagse, dan krijg je echt een boost. Volgens mij liggen Ingen en Lienden aardig bij elkaar in de buurt. Vanuit de kop van Noord-Holland te ver voor mijn knollie, die is het reizen nog niet echt gewend.
Ik zei trouwens stal Hoedjes, maar het is stal de Olympus.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:44

Citaat:
Maar CR heeft wat mij betreft de meeste universele waarde en heeft zich ook wereldwijd bewezen als methode/benadering. Al kan ik persoonlijk ook niet met alle beelden van CR even goed uit de voeten. 'Aap/omgekeerde aap' is voor mij bijv. een wat vergezocht beeld, ik snap inmiddels wat ermee bedoeld wordt maar ik zou zelf anders uitleggen hoe je je balans vindt en houdt in galop ;)

Toevallig had ik het vorige week met mn instructrice over het grondwerk zonder paard zeg maar.. dat je daar als ruiter zoveel van kan leren.. toen vertelde ik haar dat ik eigenlijk ook pas echt goed heb leren galopperen tijdens de oefeningen zonder paard.. ik legde uit met welke oefening ik het had geleerd.. bleek dus de oefening monkey reverse monkey te zijn geweest :+

Zo zie je maar weer dat wat voor de een niet werkt bij de ander wel goed werkt :Y)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:15

Sorry dat ik zomaar kom binnen vallen...

Ik ben op zoek naar een instructeur die mijn verzorgster een paar CR / Zitles lessen kan geven, graag in de omgeving van Nistelrode / Oss / Uden.

Heb internet al af gezocht maar kan niets vinden, iemand hier een tip?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:17

Ik zou ook graag een keer een clinic van Wendy Murdoch volgen. Lijkt me erg interessant! Helaas zijn ze meestal erg ver uit de buurt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:17

Ik ben in ieder geval nog tevreden over m'n CR-instructrice.
Zijn nu een halfjaar met de basis bezig, op het niveau van mij en mijn paard en ook nog niet bezig met nageeflijk en het paard bood het gister ineens aan.

(Ze zit op Bokt dus als je dit leest: Hoi :wave: )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:19

Selina bij wie les jij?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:21

Anoniem schreef:
Selina bij wie les jij?

xdreamerx

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:42

Horsies5, zo is het maar net :D Zelf vind ik dit voor de galop een helderder beeld: grotere cirkels maken met mijn binnenheup dan met mjn buitenheup, en voor meer opwaartse sprong een naar boven gerichte ovaal maken van deze cirkel. En bij elke sprong 'achterover gaan liggen' met je bovenlichaam vind ik ook een hele heldere, al weet ik niet of dat wel een officiële CR term is ;)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:11

Askja schreef:
Horsies5, zo is het maar net :D Zelf vind ik dit voor de galop een helderder beeld: grotere cirkels maken met mijn binnenheup dan met mjn buitenheup, en voor meer opwaartse sprong een naar boven gerichte ovaal maken van deze cirkel. En bij elke sprong 'achterover gaan liggen' met je bovenlichaam vind ik ook een hele heldere, al weet ik niet of dat wel een officiële CR term is ;)

Ik maakte eerst altijd een soort salsa van de galop haha ipv dat ik mijn heupen naar voor en achter bewoog maakte ik er een soort rondje van.. margreet is toen dus gewoon achter me komen staan en hebben we samen 'gegaloppeerd' en heb zo het verschil heel goed gevoeld.. geloof niet dat ik het daarna ooit nog fout gedaan heb :+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:35

Ha, de site werkt weer! PatriciaH, ik vrees dat er in die buurt niemand zit, zo dik gezaaid zijn de instructeurs/instructrices nu ook weer niet. http://www.centeredriding.org/search/newsearch.asp , hier heb je de hele lijst met gediplomeerden uit Nederland, misschien zie je er zelf een plaats tussen die voor jou en je verzorgster te bereiken is.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:54

Ik heb het al vaker voorbij zien komen en het komt toch steeds weer bij me naar boven. Voor mezelf als lessen, maar ook om in mijn lesgeven te gebruiken. Jammer dat ik in zo'n ontiegelijke uithoek van het land woon. :'( Zal eens kijken op het linkje hierboven of er iemand in de buurt zit. Verwacht dat imre de dichtstbijzijnde is!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:38

san4nie schreef:
Ik heb het al vaker voorbij zien komen en het komt toch steeds weer bij me naar boven. Voor mezelf als lessen, maar ook om in mijn lesgeven te gebruiken. Jammer dat ik in zo'n ontiegelijke uithoek van het land woon. :'( Zal eens kijken op het linkje hierboven of er iemand in de buurt zit. Verwacht dat imre de dichtstbijzijnde is!

Waar zit jij dan?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:45

Noord Groningen woon ik!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:32

san4nie schreef:
Noord Groningen woon ik!

Ik ben ook werkzaam in de provincie Groningen!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:53

ijssnuiver schreef:
san4nie schreef:
Noord Groningen woon ik!

Ik ben ook werkzaam in de provincie Groningen!

Oeh, vertel! Waar kom je allemaal? Ik zit echt tegen de Eemshaven bijna.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:10

Ik stuur je even een pb!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:37

Voor de noorderlingen onder jullie: Ruthi Damman kan op 10 juli a.s. op onze locatie in De Punt les komen geven, bij voldoende belangstelling. Ruthi is een zeer goede en fijne level 3 instructeur. Ze heeft tijdens mijn instructeurstraining Margreet Bouwmeester geassisteerd, en ik had erg veel aan haar aanwijzingen.

Je kunt meedoen met een eigen paard en daarnaast heb ik enkele lespaarden (goed gereden IJslanders) beschikbaar.

Of het een lesdag wordt in clinicvorm waarbij iedereen met elkaar meekijkt, of individuele lessen, hangt van de wensen en mogelijkheden van de deelnemers af. Beide is mogelijk.

Als er op deze datum te weinig mensen kunnen, ga ik een nieuwe datum met Ruthi afspreken.

Je kunt je aanmelden door mij een pb te sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:25

Jammer,zo ver weg....