Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NatasjavE schreef:@Izzy19,..mee eens. Ik snap ook niet waarom je juist vanaf de M juist niet meer bitloos mag.
Bij het springen is het ook zo dat met hackemore pas vanaf het Z mag dacht ik.
CoriienRN schreef:Nogmaals wat hier al eerder werd aan gegeven, als er maar een handje vol ruiters zijn die bitloos rijden en in het L2 rijden en de punten voor het M hebben, dan zal de knhs die klassen niet open stellen
Yvank_ schreef:suus_pepper schreef:Raar dat dat nog steeds niet mag. Gister was ik bij indoor brabant en daar waren 2 combinaties op het hoogste niveau die bitloos reden.. Ik rijd zelf niet bitloos, maar het verbieden vind ik wel raar..
Dat is springen... daar mag het wel maar dressuur niet.
suus_pepper schreef:Maar dat is toch raar? Die mensen bewijzen dat je bitloos ook je paard fantastisch onder controle kunt hebben. Dan zou dat in een dressuur ring ook best kunnen.
LBLGypsyCobs schreef:De KNHS is gewoon als de dood dat als er in alle klasses bitloos gestart mag worden, het mensen ook nog gewoon gaat lukken om er punten te rijden en wellicht zelfs te winnen.
CoriienRN schreef:Nogmaals wat hier al eerder werd aan gegeven, als er maar een handje vol ruiters zijn die bitloos rijden en in het L2 rijden en de punten voor het M hebben, dan zal de knhs die klassen niet open stellen
Yvank_ schreef:Omdat de KNHS van mening is dat die oprichting niet zonder bit op een paard vriendelijke manier verkregen kan worden. En eerlijk is eerlijk ik zie nooit bitloze combinaties die wel op een lichte verbinding de oprichting kunnen behalen.
Kennis die jury is moet bij een bitloze 9 van de 10 x opschrijven 'paard hangt in de neusriem'