Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lielle schreef:ik denk dat ieder paard door verschillende ruiters te rijden is, het verschilt alleen hoeveel tijd je erin moet investeren om het voor alle partijen succesvol te laten zijn.
Annoya schreef:Ik kreeg vroeger altijd van onze staleigenaar te horen dat je als ruiter op zoveel mogelijk verschillende paarden moet leren rijden omdat je daar een betere ruiter van zou worden. En dat geloof ik ook.
Een goede ruiter die veel ervaring heeft past zich aan het paard en dwingt het paard niet om zich aan de ruiter aan te passen. Deze ruiter is flexibel van geest, en kan omschakelen waar dat nodig is. De ruiter die dit kan, kan ook op al jullie moeilijke en gestreste paarden rijden. Helaas zijn er alleen niet veel van dit soort ruiters.
Daks schreef:Ik heb er 1 die accepteert mij al net aan.
Er is er ooit 1 geweest die wilde hem wel proberen.
Nou geloof mij ze kwam er niet op.
Bij mij was het vaak al in paniek maar die vrouw kwam niet eens met haar voet in de beugel.
Ik baal er van maar ik ben nu wel beschermend tegen over andere en mijn paard.
Ps als er iemand is die wilt kom maar.
Op eigen risico natuurlijk
leonie87 schreef:Ik vind dat zo een onzin. Ruiters die er zelf echt bagger slecht of met angst opzitten en nog steeds zijn zij de enige die er op kunnen. Volgens mij zijn die vooral bang dat iemand anders het beter kan!
trysteffy schreef:Daks schreef:Ik heb er 1 die accepteert mij al net aan.
Er is er ooit 1 geweest die wilde hem wel proberen.
Nou geloof mij ze kwam er niet op.
Bij mij was het vaak al in paniek maar die vrouw kwam niet eens met haar voet in de beugel.
Ik baal er van maar ik ben nu wel beschermend tegen over andere en mijn paard.
Ps als er iemand is die wilt kom maar.
Op eigen risico natuurlijk
Maar is het dan niet verstandig dan met een nieuw iemand eerst via de grond een band op te bouwen dan dat er iemand er gelijk op wilt? Dan geef je je paard toch ook de kans om de vertrouwen te geven dat het Goed is dat die gene niks doet? Ik denk dat jij ook heel veel tijd er in moest steken?
leonie87 schreef:Ik vind dat zo een onzin. Ruiters die er zelf echt bagger slecht of met angst opzitten en nog steeds zijn zij de enige die er op kunnen. Volgens mij zijn die vooral bang dat iemand anders het beter kan!