darkadia schreef:@xTitanic kan hij wel netjes stil staan aan de hand? En dan gewoon 10min 'geparkeerd' blijven staan aan een los touw? Vaak is druk/teugels kort juist reden voor ze om te gaan draaien/lopen. Mijne heb ik t geleerd door eerst vanaf de grond ermee aan de slag te gaan. Daarna idd eerst hupsen ernaast, geen reactie, dan voet in beugel en eruit...Gaat dat goed, dan keer omhoog zonder te gaan zitten (veel paarden vinden dat gewicht aan 1 kant vervelend en lopen daarom trouwens). En zo steeds stapje verder. Vraagt inderdaad wel geduld, maar door nu niet consequent te zijn wordt t er niet beter van (zoals je zelf ook al aangeeft).
Ik kan nu met krukje opstappen met losse teugels. Vanaf de grond is momenteel wat lastiger, daar draait ie nu ook weer wat bij. Als er iemand hangt is er geen probleem. en zodra ik zit kan hij ook gerust 10min stil staan tot ik commando geef dat ie mag gaan.
Zal er zo eens mee aan de slag gaan dan.. heb er nog maar 5x mee gewerkt dus ken hem nog niet zo goed. Ik heb inderdaad meer de indruk dat hij gewicht langs 1 kant maar niets vindt! Het is ook echt nog een iel paardje en ben niet van de kleinste (in verhouding) en daarom wil ik zsm overschakelen naar een krukje.
En het is ook niet dat als ik de teugels aanneem dat ze echt strak zijn, maar ja.. zodra ik ze aanneem spant hij helemaal op. Zou graag de teugels laten vieren maar dan staan we nergens natuurlijk