Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tigra_ schreef:Ik kan ook best medelijden hebben met sommige paarden hoor. Zijn zowat de hele dag op een paar vierkante meter in hun eigen mest en urine te draaien. Mogen ze er een uurtje uit moeten ze een ruiter dragen en moeten ze zich ook nog gedragen. Hard werken voor 1 uur om vervolgens weer terug te worden gezet op een paar vierkante meter. Ik kan gewoon weg niet begrijpen dat er mensen zijn die zichzelf paardenliefhebber noemen en hun paard op die wijze houden. Dus ja in dat geval vind ik het zeker zielig.
Met rijden eigenlijk net zo. Niemand is perfect en iedereen heeft zo die momenten die je liever niet zou hebben. Maar zolang je bewust ben van je eigen rijden en daar aan werkt is het heel anders dan willens en wetens dat ontkennen en gewoon verder gaan want dat ligt gewoon aan het paard. Ik heb dan ook helemaal niets met de topsport met paarden.
Amelandfreak schreef:Wat ik wel eens heb meegemaakt tijdens het kijken naar een dressuurwedstrijd op de manege waar ik zelf ook rij....
Staan er toeschouwers aan de kant die behoorlijk luid lopen te verkondigen dat ze paardrijden zielig vinden en dieremishandeling... Tot mijn grote verbazing staat een van hen even later een broodje frikandel (zit paardenvlees in) te eten... Hoe bedoel je tegenstrijdig!
Er werd door goede ruiters met zachte hand gereden... Deze mensen hadden duidelijk geen kennis over paardrijden.
ZoZenn schreef:Paarden groeien op in een bepaalde wereld, voor hen is het normaal om te doen wat mensen zeggen. Ze begrijpen niet waarom, maar ze vragen het zich ook niet af. Want als ze dat wel deden, dan konden ze ook begrijpen waarom
BeSen schreef:Amelandfreak schreef:Wat ik wel eens heb meegemaakt tijdens het kijken naar een dressuurwedstrijd op de manege waar ik zelf ook rij....
Staan er toeschouwers aan de kant die behoorlijk luid lopen te verkondigen dat ze paardrijden zielig vinden en dieremishandeling... Tot mijn grote verbazing staat een van hen even later een broodje frikandel (zit paardenvlees in) te eten... Hoe bedoel je tegenstrijdig!
Er werd door goede ruiters met zachte hand gereden... Deze mensen hadden duidelijk geen kennis over paardrijden.
Ik ken genoeg mensen die niet weten dat in een frikandel paardenvlees zit. Dus dat kan gewoon als je dat niet weet, en je hebt ook kipfrikandellen.
jijenik11 schreef:ZoZenn schreef:Paarden groeien op in een bepaalde wereld, voor hen is het normaal om te doen wat mensen zeggen. Ze begrijpen niet waarom, maar ze vragen het zich ook niet af. Want als ze dat wel deden, dan konden ze ook begrijpen waarom
wij moeten toch ook doen wat onze ouders zeggen en
ze weten ook niet beter toch
maar ja sommige dingen zijn wel heel zielig hoor maar als je het met vriendelijkheid en liefde doet
is het niet zielig en als ze het leuk blijven vinden
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
jijenik11 schreef:EskeGirl schreef:Waarom is paardenvlees eten zielig dan?
ja en wrm is schapen vlees en koeienvlees enzo niet zielig
we zuren alleen over paardenvlees en wrm is dat dan belangerijker dan anderen dieren ?
RaafSmits schreef:Denk dat paardrijden behoorlijk zielig is.
Een braaf paard schikt zich gewoon in zijn of haar lot, een minder braaf paard krijgt als het er op aan komt de kogel.
We leggen ons zelf vaak hele mooie termen in de mond met betrekking tot de mens en de paardensport om ons zélf minder slecht te voelen.
We praten onszelf als het ware "schoon ".
Ja hoor er gebeuren sléchte dingen met paarden en pony's maar IK, of maar WIJ......
Altijd maar die "máár ".
Altijd proberen we er ons zelf op z'n voordeligst uit te laten komen.
Wij huis/dierenbezitters maken dieren bewúst afhankelijk van ons mensen, waar het om zorg, eten en onderdak gaat.......en joh, wat zijn ze toch altijd "blij "om ons te zien.......
En uiteraard is dat niet alleen bij paarden en pony's zo.
Het is niet voor niks dat de mensen die écht van dieren zeggen te houden er over het algemeen zélf géén hebben.
BeSen schreef:Es_sie schreef:Ik denk inderdaad dat dat bewustzijn het belangrijkst is. En zorgen dat we ze net zo veel teruggeven als wat we nemen. In eten, drinken, verzorging en heel veel liefde...
vooral liefde(nou ja ook genoeg eten,drinken en verzorging maar liefde is ook heel belangrijk)
BeSen schreef:Es_sie schreef:Ik denk inderdaad dat dat bewustzijn het belangrijkst is. En zorgen dat we ze net zo veel teruggeven als wat we nemen. In eten, drinken, verzorging en heel veel liefde...
vooral liefde(nou ja ook genoeg eten,drinken en verzorging maar liefde is ook heel belangrijk)