Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Youknowme schreef:Instappen is bij mij 1 a 2 rondjes lange teugel, daarna rond en laag, ook ga ik vrij snel een rondje draven want ook dat behoort tot mijn warming up en soms zelfs een galopje. Daarna pak ik haar op.
Uitstappen doe ik dmv uitdraven, daarna doe ik nog een paar oefeningen in stap, schuif ik uit naar rond en laag en misschien nog 1 rondje losse teugel.
Maar echt alleen losse teugel tijdens in en uitstappen doe ik niet nee.
Ayasha schreef:Als ik zie hoe ze op weide doen, ga je me niet wijsmaken dat ze stuk gaan van niet 10 minuten aan een lange teugel lanterfanteren onder het mom van "opwarmen". Wat warm je dan precies op? Als ie van stal komt snap ik dat nog maar als ie van weide komt, wat doe je dan meer dan dat ie op weide ook kan doen?
linnie050 schreef:Las dit pas:
http://www.bitmagazine.nl/algemeen/5-ti ... omen/6054/
Los stappen en uit stappen doe ik zowiezo lang. Paard is 21 jaar met artrose. Dus we nemen de tijd.
Eerst met lange teugel wat rondjes en daarna neem ik de teugels op.
Wat over den rug stappen en figuren meepakken. Paar pasjes bv wijken enz.
Dan rustig drafje en galopje in zijn eigen tempo.
Weer even stappen en dan aan het werk en lekker los werken enz.
Je moet het ook per paard bekijken.
Als hij eens een gekke bui heeft ga ik ook wat sneller met hem aan de gang.
Uitstappen goed doen scheelt stijfheid voor de volgende dag.
Youknowme schreef:Instappen is bij mij 1 a 2 rondjes lange teugel, daarna rond en laag, ook ga ik vrij snel een rondje draven want ook dat behoort tot mijn warming up en soms zelfs een galopje. Daarna pak ik haar op.
Uitstappen doe ik dmv uitdraven, daarna doe ik nog een paar oefeningen in stap, schuif ik uit naar rond en laag en misschien nog 1 rondje losse teugel.
Maar echt alleen losse teugel tijdens in en uitstappen doe ik niet nee.
Kusevi schreef:Ik vind het zelf belangrijk om het paard goed in te stappen. Okkie heb ik vanaf het begin wel de teugels op maat en hij moet wel meteen doorstappen. Maar ik stap ongeveer 7 minuten en dan draaf aan. Okkie zijn we aan het trainen om wat sneller te worden en goed aan het been te blijven dus moet hij goed actief blijven ^^