Elise_0o schreef:Goed en gezond eten is al de helft van het werk. Neem aan dat je daar wel tijd voor hebt?
Aangezien je al beweging krijgt door het paardrijden zou je zo af kunnen vallen en een betere conditie kunnen krijgen.
Ik denk dat daar bij mij het grootste pijnpunt zit. Ik woon alleen en heb een tijdje geknokt met mezelf (psychisch) en nooit echt de moeite genomen voor mezelf te koken, laat staan gezond te koken!
Gelukkig begin ik dat nu te leren, maar snel gaat het niet. Hoeft ook niet overigens, zolang er maar steeds kleine stapjes in de goede richting komen.
Ik kom er langzaam maar zeker achter dat sporten niet zo'n hel hoeft te zijn als ik dacht, en dat koken ook echt geen uren hoeft te duren!
Alleen dat verdomde uithoudingsvermogen/die discipline! Grrr! Gaat het 2 weken goed en dan ineens...
Maar goed, zolang ik steeds vaker 2 goede weken heb komt het uiteindelijk wel goed.
Danique_G schreef:Ja, ruiter moet ook in conditie zijn. Als je al niet eens weet hoe je je eigen lichaam moet trainen, hoe kun je dan ooit een paarden lichaam trainen? Ik denk als hier meer kennis over is in de paardensport (met name de breedtesport) dan durf ik wel te zeggen dat 60% van de blessures voorkomen kunnen worden. (Natuurlijk wel een ruw gokje)
Ik denk dat het in een heleboel gevallen niet de kennis is, ik weet dondersgoed hoe ik mijn lichaam moet trainen en dat van mijn paard. Grotendeels door opleiding en gedeeltelijk door ervaring.
Echter ik DOE het dus niet genoeg... De kennis is aanwezig, de discipline gaat helaas met regelmaat op vakantie...
Ik bedoel, ik woon een kwartiertje fietsen van stal af, als ik doorfiets 10 minuten. Ik neem me iedere dag voor om te gaan fietsen. Ik hoef alleen echt niet van mezelf als het pijpestelen regent, en toch ga ik bijna altijd 'even snel' met de auto, dan ben ik wel 5 hele minuten sneller!
Als je er rationeel over nadenkt echt je reinste onzin, en toch, neem gisteren 'Het waait wel erg hard, stel dat ik door de inspanning een migraine aanval krijg, dan moet ik nog helemaal naar huis fietsen en kan ik niks met paard doen, das ook zielig. Hmm ik ga voor de zekerheid wel met de auto'
Natuurlijk, in het verleden is gebleken dat ik van een goede inspanning inderdaad een migraine aanval kan krijgen, maar ik heb inmiddels medicijnen op stal liggen en hoe beter mijn conditie is hoe minder aanvallen ik krijg. En toch gebruik ik dit excuus regelmatig! (en dan natuurlijk boos worden dat je zo slap bent enzo, helpt ook niks

Het in conditie komen is denk ik grotendeels psychisch, denken dat je het niet kunt ten opzichte van het daadwerkelijk niet kunnen.
Je lichaam kan wss meer dan je zelf denkt