Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Loretteeee schreef:Ik ben nog maar 19. Ben 1.72 lang en weeg 58 kg. Heb een NRPS pony van 1.42. Zelf vind ik dat het prima past. Zit mijn pony niet in de weg enzo. Pony's worden soms erg onderschat in 'vermogen' al zeg ik het zelfpony's rijden vind ik ook leuker dan op paarden rijden. Het heeft gewoon iets!
Vind het alleen soms erg jammer dat veel mensen op bokt maar ook op stal zeggen dat het niet past en dat je te groot bent omdat je benen onder zijn buik vandaan komen...
Dus je past alleen op een paard als je benen niet onder zijn buik vandaan komen?discriminatie voor de pony's. Pony's zijn ook vreselijke pk's!
calippe schreef:Ik denk ook dat je te zwaar bent voor zo n kleine pony en ik denk ook dat je er te groot voor bent. Ik ben het ook niet eens met al die grote mannen die op die kleine IJslanders rijden. Misschien is dat ook wel de reden dat men extra lang wacht met rijden op die ponies.
Loretteeee schreef:calippe schreef:Ik denk ook dat je te zwaar bent voor zo n kleine pony en ik denk ook dat je er te groot voor bent. Ik ben het ook niet eens met al die grote mannen die op die kleine IJslanders rijden. Misschien is dat ook wel de reden dat men extra lang wacht met rijden op die ponies.
Maar waar baseer je het dan eigenlijk op wanneer iemand te groot en te zwaar is voor zijn pony? Gewoon nieuwsgierig.
Want waarom pik je nu toevallig mijn berichtje eruit en niet die van een ander.sorry, ik voel me gelijk aangevallen ook al zal je dat misschien niet zo bedoelen.
Want. Als je de bouw van de pony en de persoon niet weet, dus je kijkt alleen naar cijfers. Dan heb je er in feite Nog niet veel aan omdat er vrijwel overal wordt gezegd dat er ook gekeken moet worden naar de bouw ect.
Elsemiekex schreef:Ik ben 18 jaar, dus technisch gezien volwassen haha, maar voor mij ook altijd pony's. E-pony's vind ik helemaal super maar zodra het echt groter wordt heb ik het idee dat ik er gewoon geen baas meer van kan zijn, daar hou ik niet zo van
winnie70 schreef:Las op pagina 2 (?) dat iemand op een IJslander reed. Maar IJslander is toch een paardenras??? Als je dan een IJslander van 1.35 hebt is het l een paard, tochHeb ik ergens gelezen in ieder geval![]()
Sorry als dit al gezegd was...
calippe schreef:Je bent 1.72 lang, zeg je. Met 58 kilo. Je zult heel dun zijn, dat geheid.
En op een fjord van 1.42m zul je goed passen, maar een nrps pony is niet zo gebouwd als een fjord. Niet zo zwaar en stevig. Die heeft heel andere verhoudingen. Dus ik kijk vooral naar je gewicht en het ras van je pony i.c.m. schofthoogte.
En qua lengte zal het er niet mooi uit zien.
calippe schreef:Elsemiekex schreef:Ik ben 18 jaar, dus technisch gezien volwassen haha, maar voor mij ook altijd pony's. E-pony's vind ik helemaal super maar zodra het echt groter wordt heb ik het idee dat ik er gewoon geen baas meer van kan zijn, daar hou ik niet zo van
Verkijk je er niet op! Kleine paarden zijn vaak feller en hebben vaak meer streken dan grote paarden. Gewoon naar het karakter kijken, het individu. Niet naar het geslacht, niet te veel naar het ras etc.
Corelli schreef:calippe schreef:Je bent 1.72 lang, zeg je. Met 58 kilo. Je zult heel dun zijn, dat geheid.
En op een fjord van 1.42m zul je goed passen, maar een nrps pony is niet zo gebouwd als een fjord. Niet zo zwaar en stevig. Die heeft heel andere verhoudingen. Dus ik kijk vooral naar je gewicht en het ras van je pony i.c.m. schofthoogte.
En qua lengte zal het er niet mooi uit zien.
Ik ben zelf 1.70, rond de 65 kg en mijn verzorghaf is 141 geloof ik. Ik vind het zelf echt niet te lang, dus het verschilt echt per combinatieZou zeker niet per definitie zeggen dat iemand met een lengte van 1,72 te lang is voor een pony van 1,42
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7675_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 3593_o.jpg
[ Afbeelding ]