Neckrope; jullie mening?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:43

Een bit of een neckrope vind ik nog wel even een verschil wat betreft veiligheid. Al vind ik een touwhalster het veiligst, geen enkel paard is mij ontglipt als ik hem aan een touwhalster vast heb. Heb je het hoofd bij je, dan de rest ook.

ElineR

Re: Neckrope; jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:45

Ik neckrope in de bak en zou het nooit, maar dan ook nooit buiten op de weg doen zonder verder ander tuig. Gewoon te gevaarlijk, voor mij ten minste. In de bak is het sjokkerdesjok maar buiten veranderd die van mij echt in een beest. Wel een mooie manier om zo te kunnen rijden :)

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 17:08

Ja inderdaad, zalig gewoon <3 Altijd als ik bitloos wil buitenrijden doe ik voor de zekerheid een hoofdstel aan, je weet maar nooit...

HuyanaJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:14

Met neckrope rijden kan best, maar wel alleen in de bak.
Ik denk het zelfde al wat eerder is gezegd; je paard kan je nooit 100% vertrouwen = het blijft een vluchtdier

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:17

Paardrijden kan best, maar alleen in de bak. Je kunt een paard nooit hondert procent vertrouwen, het blijft een vlucht dier.

Volgens mij gaat dit argument niet helemaal op, het kan net zo goed voor andere stellingen gebruikt worden.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:28

romyloverrr schreef:
als je paard gaat dan gaat hij.
maar door het bit kun je een pijnprikkel veroorzaken die even de angstprikkel kan onderdrukken.
ik rijd buiten op een tauwhalster.
ook een scherp hulpmiddel, zodat ik, als ze echt gaat, ik haar pijn kan doen zodat ze even de angst vergeet.
het klinkt heel gemeen maar zo werkt het nu eenmaal.

Ik wil niet je dromen verstoren , maar een pijnprikkel ?? :?

een paard pijn doen om hem te remmen , juist , leuk zeg paardrijden

Overigens vindt ik dat je een paard als hij echt aan de kletter gaat , gewoon niet kan houden , Zelfs niet met het scherpste bit dat je kan vinden , dus geen reden om daarom niet met geen neckrope de naar buiten te gaan , en dan heb ik het hier natuurlijk niet over mensen die een ' band 'met hun paard hebben , wat dus niet zo is , Net als de pennymeisjes.
als je weet waar je mee bezig bent kan het prima +:)+