liefst later aangezien sommige paarden nog echt jonkies zijn op die leeftijd. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
incl typfoutje
piezze schreef:Op FNews toch? Die op 1,5 jaar renpaarden inrijdt? Of lees ik je bericht nou zo anders?
Lara_Silver schreef:FNews schreef:Onze volbloed hebben we met 1.5 jaar ingereden.
Het hangt ook van paard tot paard af, de ene is er sneller klaar voor dan de andere.
Zo heb je sommige mensen die van jonge kindertjes houden, en anderen die het leuk vinden om op veulentjes te rijden. Allebei even ziek.![]()
Diegenen die ik op wens ingereden heb waren 3,5 - 4 jaar. Mocht ik ooit zelf een veulen kopen, komt er voor de 4 -4,5 jaar geen ruiter op.
Dus om haar daar nu op aan te spreken ... Nou succes. EskeGirl schreef:Nee, maar kan je me dan vertellen hoe het kan dat ze eerder klaar zijn met groeien? (Veel eerder).
knetterhard schreef:Esmeej333 schreef:Zoals ik al zei, bij zijn vorige eigenaresse, heb ik niet gedaan en er komt voorlopig geen zadel op.
En met 2,5 of vroeger inrijden is gewoon slecht. Wetenschappelijk bewezen. Kan je van vinden wat je wilt, ik vind het gewoon een belangrijk punt.
Wie zegt dat ik dat doe dan?
FNews schreef:EskeGirl schreef:Nee, maar kan je me dan vertellen hoe het kan dat ze eerder klaar zijn met groeien? (Veel eerder).
Ze zijn mentaal sterker dan andere paarden en qua bouw ook. Als je op de renpaardenveiling in Engeland naar geselecteerde jaarlingen gaat kijken dan geen jaarlingen meer maar heuse beren. En hun zijn dan nog niet opgeleerd.
! Dat zelfde geldt voor het hele verrichtingsonderzoek van dekhengsten (Mits onder de juiste ruiter met verstand van zaken)!
. Esmeej333 schreef:Zoals ik al zei, bij zijn vorige eigenaresse, heb ik niet gedaan en er komt voorlopig geen zadel op.
En met 2,5 of vroeger inrijden is gewoon slecht. Wetenschappelijk bewezen. Kan je van vinden wat je wilt, ik vind het gewoon een belangrijk punt.
[/quote]
Esmeej333 schreef:Ja want die eerste zin sloeg ook echt op iets wat jij zei.
Verder ga ik niet meer met je in discussie, want ik heb wel wat beters te doen, dan tegen jouw te praten
. We kunnen het gezellig houden en daar kies ik nu voor
! FNews schreef:En toch blijf ik het hier niet mee eens. Ieder paard, ieder ras, en iedere tak van de paardensport is en blijft anders.
Dat jij je paard op 4 jaar wil beleren vind ik prima maar hier gebeurt het anders.
Esmeej333 schreef:Zoals ik al zei, bij zijn vorige eigenaresse, heb ik niet gedaan en er komt voorlopig geen zadel op.

knetterhard schreef:Esmeej333 schreef:Ja want die eerste zin sloeg ook echt op iets wat jij zei.
Volgens mij ben ik dan ook niet de enige die dan niet kan lezen?Verder ga ik niet meer met je in discussie, want ik heb wel wat beters te doen, dan tegen jouw te praten
. We kunnen het gezellig houden en daar kies ik nu voor
!