Carolaaxxxx schreef:Maar waarom direct een Z pony? En geen leuke jonge L pony (bijvoorbeeld) Ervaring is ervaring toch? Je groeit er samen in, hoe dan ook. Je moet een combinatie vormen. Dan is het leuk als ze het 'op wedstrijd gaan' kennen en een aantal gekke hindernissen. Maar een L pony is vaak nog een wat jongere pony, waar dus meer toekomst in zit voor de combinatie.
Dan heb je ook wel 6 jarige Z pony's, maar die er dan even buiten gelaten.
Omdat je met een z pony spelend alle oefeningen zelf kunt leren.
.
met 11 sprong ik ook een parcours van een meter rond hoor.
de top bereiken zal misschien makkelijker zijn met een paard wat al flink de hoogte is in gegaan. maar natuurlijk zullen er ook wel z paardjes zijn, die niet uit zichzelf de sprongen goed inschatten. ( heb de luxe dat ik niet veel hoef in te schatten, gewoon paard het werk laten doen
)
Bovendien staat eronder een bericht aan TS waarin staat waarom zijn dochter het paard (paard die ze misschien willen kopen) niet beter het parcours over zal sturen dan de jongen die erop zit, ook al heeft ze meer talent.
toen die persoon er achter kwam dat mijn ouders geen pony konden betalen heeft 'ie geen woord meer tegen me gesproken.
Mij had het toentertijd echt niet uitgemaakt als ik maar een paard had. Achteraf gezien ben ik wel heel blij geweest met mijn ponyclubtijd. De lessen waren van goed niveau, er waren onderlinge wedstrijden, maar er reden ook veel wedstrijdruiters. Dus je had altijd bekenden in de buurt als je ging starten. Mijn ouders hadden niets met paarden, dus ik vond het wel fijn als een van de andere ouders wilde voorlezen bij de dressuur (ik weet dat de ts springgericht zoekt, maar dressuur hoort toch bij een goede basis en je moet toch een winstpunt hebben voordat je mag springen. Of is dat afgeschaft?). Naast het presteren waren er ook leuke uitjes. Clubweekend, paasrit etc. Dat was toch anders op de paardenclub.