Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar dat is niet erg, je geeft immers zelf al aan nog een beginner te zijn.Arc_En_Ciel schreef:Paardengek, ik zie heel veel spanning in je onderbenen, omdat je zo hard je hakken uitdrukt. Dat hoeft niet!
Ik denk ook dat je je bekken wat meer moet kantelen zodat je wat meer op je voorste zit, en je benen wat meer naar achter. Verder je benen aan het zadel houden.
Er is nog werk aan de winkelMaar dat is niet erg, je geeft immers zelf al aan nog een beginner te zijn.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes!
Daar zal ik zeker op letten!_hoi schreef:tenen naar binnen, onderbenen meer naar achter en handen rechtop. Vind het er verder wel netjes uitzien. Groot pluspunt je kijkt naar voren en niet naar beneden
Ik vind dat erg lastig, en vergeet het telkens. Hetzelfde met handen rechtop.
Dus tja, daar heb ik wel een voordeel mee.
paardengek0 schreef:Ik hoor enkel maar van mijn instructrice (ik rijd op een manege, dat wel) dat ik mijn hakken uit moet drukken, dus dat probeer ik ook. Maar dit is dus een beetje 'te hard' je hakken uitdrukken?Daar zal ik zeker op letten!
Dankjewel voor de tips, daar ga ik zeker wat mee doen
Paardengek0 schreef:Ik hoor enkel maar van mijn instructrice (ik rijd op een manege, dat wel) dat ik mijn hakken uit moet drukken, dus dat probeer ik ook. Maar dit is dus een beetje 'te hard' je hakken uitdrukken?Daar zal ik zeker op letten!
Dankjewel voor de tips, daar ga ik zeker wat mee doen!

Ik heb wel geen foto (als ik er nog een vind, zet ik hem er wel bij). Ik vreeg soms aan andere mensen hoe mijn houding is, en ze vinden die meestal niet zo slecht, ondanks ik nog niet lang rijd, enkel zit ik echt voor mijn zitknobbels... En het lastige daaraan vind ik dat ik als ik moet lichtrijden, ik heel ver naar voor uit mijn zadel kom, in plaats van recht omhoog als je begrijpt wat ik bedoel
flooredking schreef:Ik kom me ook even melden, ik kom hier niet om te horen of ik wel of niet goed zit, want ik zit niét goed en dat weet ik. Dus ik vroeg mij af of er mensen nog tips hebben waar ik mee kan oefenen.
Mijn linkerhand kan ik goed bij me houden en heb ik ook in een knik, maar rechts steek ik naar voren waarbij ik ook het gevoel heb dat mijn hand slap is. Hier door steek ik dus heel mijn rechterkant naar voren (schouder en heup) erg vreemd maar heb dit nooit eerder gehad. Met springen gaat het eigenlijk wel goed dus plaats even van beide een foto.
[ Afbeelding ]
Deze foto is al wel van een tijd geleden, probeer er heel goed aan te denken en het gaat ook steeds beter, het is nu al wel wat minder.
[ Afbeelding ]
Evelijn schreef:@JasmijnJoy... minder kritiek... en dan denken dat je slecht bent???![]()
Nou foto van mij tijdens een les van paar maand geleden (half maart)
[ Afbeelding ]
ankehoix schreef:[ Afbeelding ]
)