Verschilt hier heel erg wat de temperatuur is. 's winters neem ik veel langer de tijd om de spieren op te warmen. Het ligt er ook erg aan of ik het paard van stal haal, of dat ze al enkele uren in het weiland staat. Met inrijden neem ik alle gangen mee terwijl mijn paard laag en rond over de rug loopt. Uitrijden is ook weer eerst lang en laag over de rug uitdraven. Daarna paar rondjes stappen.
Ik ga mee met Elpatcho. Dat ligt aan verschillende factoren. Als ik merk dat mijn paard lekker los is dan ga ik rustig draven etc. het uitstappen doe ik meestal wat langer. Dit meer omdat ik echt zeker wil zijn dat ze niet stijf gaat lopen.
AmberStb
Geplaatst: 29-04-13 20:24
Instappen ongeveer 10 minuutjes, uitstappen ook zo iets, hangt er ook van af of ze zweet en zo.
Instappen voor longeren minimaal 10 minuten, aan de longe eerste paar rondjes ook nog stappen. Uitstappen minimaal een kwartier maar vaak eigenlijk wel 20 minuten tot een half uur... Losstappen en uitstappen eigenlijk altijd op het harde, of in de oh zo "spannende" buitenbak om meneer te laten wennen!
Ik doe dat altijd puur op gevoel. Als ik merk dat hij los is ga ik echt beginnen. Het uitstappen pas ik aan op hoe hard hij heeft gewerkt, soms is hij nauwelijks warm.
Fitii
Geplaatst: 30-04-13 11:17
Om in te stappen ga ik tegenwoordig altijd een wandelingetje maken van ongeveer een kwartier. Uitstappen doe ik in de piste, 5-10 minuten...
Een paar minuutjes, mijn pony staat in een actiefstal, dus hij houdt zichzelf wel in beweging.
Lola25
Geplaatst: 30-04-13 20:51
Ligt eraan hoe hard en lang ik heb gereden. Net zolang tot ie niet meer nat is ongeveer.
Marleen_vA
Geplaatst: 30-04-13 20:54
Ik rij de laatste tijd veel buitenritjes.. Stap dan vrij lang in en vrij lang uit... ongeveer 20 minuten in en 20 minuten uit (overheerstend stap). Als ik in de bak rij, dan stap ik 10 minuten in en 10 minuten uit.
ongeveer 10 minuten in en 10 minuten uit. als ze erg gezweet heeft stap ik uit todat ze zo goed als droog is (in de zomer dan, swinters lekker met een zweetdeken op stal)
Als hij swinters net uit stal komt stap ik intotaal 20 minuten in en uit. Als hij zomers ook al op t land staat meestal 10 minuten in totaal. Ik rij meestal niet zo intensief met m'n oude paardje maar als ik hem hard aan het werk heb gezet stap ik nog wel eens wat langer uit.
Instappen altijd 20 minuten, uitstappen 15 minuten. Nooit korter, indien nodig langer. Mijn paarden hebben dan ook nog nooit blessures gehad. Tussen het in en uitstappen ben ik rond de 25 minuten echt met ze aan het werk waarbij op de helft ook nog 2 minuutjes stappen aan de lange teugel
Anoniem_x
Geplaatst: 24-05-13 09:05
Ik stapte altijd 10 minuutjes in, daarna losrijden, daarna keihard aan het werk, dan afbouwen, strekken, uitstappen (zo'n 20 minuutjes) ik reed altijd gewoon een lange weg af en weer terug