Joolien schreef:Nien1984 schreef:Interessant topic dames! Ik heb ook nog een case voor jullie dan... Mijn bijna 3 jarige merrie die opgegroeid is zonder betuttelig gedrag in een kudde met oudere merries waar ze regelmatig op haar plaats gezet wordt. Menselijke opvoeders in haar omgeving zijn streng doch rechtvaardig en consequent.
Dit was de eerste keer officieel longeren, ze had prima door wat de bedoeling was! Ik heb me rot gelachen, vind haar namelijk hilarisch, maar ben benieuwd hoe jullie haar zouden omschrijven.
http://www.youtube.com/watch?v=dQ7bGcs-TAg
Foute gedachte, ze snapt er niks van. Ze draait zich naar jou toe om te vragen wat je wilt maar is onzeker en ziet het als spelen. Ze snapt er dus weinig van. Maar dat komt ook omdat je de lijn te lang hebt en je hebt geen enkele aanleuning van omheining.
Ook als je bedenkt dat ze daarvoor al braaf dr rondjes gestapt had en voor een rust en beloning ook al keurig een paar rondjes gedraafd had?
Ben het met je aanleuningsprobleem eens, de volgende keer het rondje kleiner maken.