Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mij op één of ander rodeopaard? Ik probeer die situaties juist te vermijden
Maar wat is er mis met mijn visie te geven op een filmpje en mijn mening te geven over het feit dat dingen anders aangepakt hadden kunnen zijn? Dat ik zijn acties niet begrijp zou best kunnen omdat ik gewoon zijn hele methode niet begrijp, maar ik sta altijd open voor verdere uitleg mbt Gert's manier van paarden aanpakken en waarom hij bepaalde dingen doet
Want veel dingen die ik in het filmpje heb aangewezen heb ik nog geen reden/uitleg bij gekregen...
want ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Gert vh Hof zin/tijd heeft om elke handeling die hij uitvoert uit te leggen of aan het eind alles punt voor punt met mij te gaan terugkijken en bespreken

Dees schreef:Het werkt gewoon. En veel beter dan dat gemiep van 3 maanden lang voorzichtig aan doen. Een beetje stress is helemaal niet erg. Ook niet voor de mens.
Ik heb ook nooit gezegd dat de paarden die door Gert zadelmak zijn gemaakt er iets aan over hebben gehouden oid, maar deze manier waarop dezelfde resultaten worden geboekt als je op een imo paardvriendelijkere manier had kunnen doen, staat je nou eenmaal aan of niet ... Ik heb liever langzaam en relaxed dan snel en stressvol.
maar ik bedoel dus dat niet iedereen een paard op deze manier zadelmak zou kunnen maken, de één zal zich veiliger voelen als ze er binnen een uur klaar mee zijn en de ander trekt er liever een half jaar voor uit... ligt er ook aan wat voor paard het is en waar je ervaring mee hebt, uiteindelijk zal je dan imo hetzelfde bereiken maar met een andere weg ernaartoe. Klimop schreef:Als ik mezelf al vanbinnen op zit te vreten tijdens het filmpje van een clinic wil ik niet weten wat er gebeurt als ik de hele middag naar zo'n clinic moet kijken..want ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Gert vh Hof zin/tijd heeft om elke handeling die hij uitvoert uit te leggen of aan het eind alles punt voor punt met mij te gaan terugkijken en bespreken
![]()
.
Pfff.
Toch snap ik niet dat je meteen prominent als eerste op je website deze foto zet:

Dees schreef:Mijn advies aan Klimop: ga gewoon eens naar zo'n clinic van Gert toe en stel daar je vragen.
Het is zo praktisch en eenvoudig, dat er simpelweg weinig over te muggeziften valt.
Het werkt gewoon. En veel beter dan dat gemiep van 3 maanden lang voorzichtig aan doen. Een beetje stress is helemaal niet erg. Ook niet voor de mens.
Klimop schreef:@_San87_ en Dees;
Nou ik zal erover denken... ik zocht net trouwens even op zijn website en kwam erachter dat hij Van den Hof heet ipv de titel van het topic... weet ik dat ook weerToch snap ik niet dat je meteen prominent als eerste op je website deze foto zet:
tenminste, ik zou nou niet geweldig trots op zo'n foto zijn...
maar ik zal er maar niet verder over door gaan... heb er ondertussen meer dan genoeg energie in gestopt vind ik toch wel
Dees schreef:Kan niet zeggen dat ik die steiger-foto zielig of storend vind...
Niets mis mee. Zodra het dier normaal de voetjes aan de vloer laat, is de druk van de neus af.
En heeft het paard de juiste les geleerd. Binnen 1,5 minuut.
Wil je écht zielig zien?
Klik dan hier: http://www.horsecare.org.za/hackney-stu ... on-n-cape/
Klimop schreef:@_San87_ en Dees;
Nou ik zal erover denken... ik zocht net trouwens even op zijn website en kwam erachter dat hij Van den Hof heet ipv de titel van het topic... weet ik dat ook weerToch snap ik niet dat je meteen prominent als eerste op je website deze foto zet:
tenminste, ik zou nou niet geweldig trots op zo'n foto zijn...
maar ik zal er maar niet verder over door gaan... heb er ondertussen meer dan genoeg energie in gestopt vind ik toch wel
. 

Elin_ schreef:Wauw.. Iemand zal is niet persoonlijk aangevallen worden![]()
Wat gebeurd er als bokt een slof ziet? Een pelham? Een groen paard dat dresuurmatig opgepakt word?
Juist ja een berg vol boze reacties.
Nu? 1 of ander .. ''idioot'' dat alles er direct opgooit en paard gewoon geen moment van '' rustig aan '' kan geven moet respect krijgen?
Laat me niet lachen..
Dat zeg ik in zijn algemeenheid, laat ik vooral niet iemand persoonlijk bedoelen.
Cassidy schreef:Elin_ schreef:Wauw.. Iemand zal is niet persoonlijk aangevallen worden![]()
Wat gebeurd er als bokt een slof ziet? Een pelham? Een groen paard dat dresuurmatig opgepakt word?
Juist ja een berg vol boze reacties.
Nu? 1 of ander .. ''idioot'' dat alles er direct opgooit en paard gewoon geen moment van '' rustig aan '' kan geven moet respect krijgen?
Laat me niet lachen..
En als je nu nou eens bedenkt dat deze man het laatste station is voordat paarden, waar een ander niet mee overweg kan en niet ingereden of gecorrigeerd krijgt, een enkeltje slager krijgen, verander je dan van mening? Nee? Heb jij dan geen respect voor het leven? Kun jij niet over je eigen schaduw heenstappen en dit als corrigeren zien, en niet als inrijden?
Pauline schreef:Als je het verschil niet ziet tussen rijden met slof en een hoop aanhoudende pijn en druk...en dit, dan moet je iig nog veel leren.Dat zeg ik in zijn algemeenheid, laat ik vooral niet iemand persoonlijk bedoelen.
Deze man laat druk lós als er gebeurd wat er moet gebeuren. Dit doet hij snel en zeer goed getimed, en dat is waarom hij zoveel succes boekt.
Dat hij daarnaast een zit heeft waar iedereen jaloers op kan zijn, dat staat hoop ik buiten kijf?
Doe mij ook maar zo'n goed evenwicht en controle.. maar zijn werkwijze vind ik vreselijk. 
Ik vind het zo onlogisch....