Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mirandje01 schreef:maar zelf heb ik dus goede ervaringen met de academische rijkunst.
Maar natuurlijk zijn er meer wegen die naar rome leiden.
Sombra schreef:Freeride, dat is algemeen bekend. Kijk maar naar sporters. Als je een beetje verstand hebt van het menselijke en dierlijk lichaam weet je dat lange spieren nooit de kracht kunnen dragen die korte spieren kunnen dragen.
Daarnaast interpreteer je mijn teksten verkeerd. Een paard moet de ruiter dragen maar na mate de opleiding vordert ook zichzelf. Het gewicht moet van die voorhand af en als paarden oefeningen uitvoeren zoals de Piaffe en Passage en Levade dan moet het gewicht zodanig naar achter geplaatst worden voordat het paard deze oefeningen uit kan voeren. Een paarden lichaam is best zwaar.... en als de spieren in het lichaam daar niet op getraind zijn dan kan een paard deze oefeningen nooit correct uitvoeren.
edit: verkeerd gelezen. Bij een praam ontstaat er een pijnprikkel die er inderdaad voor zorgt dat endorfine wordt aanmaakt. Om de pijn te onderdrukken. Maar als een paard in de wei graast hoeft hij geen pijn te onderdrukken en zou endorfine ook totaal geen waarde hebben. Door endorfine beleef je het moment ook minder (voornamelijk pijnlijk moment omdat de stof dan pas vrij komt), je zou dus eigenlijk wel kunnen stellen dat je lichter wordt in je hoofd/het niet meer echt beleefd.
Maargoed daar gaat dit topic niet over. En mocht het waar zijn dan, weer wat geleerd. Zo zie je maar dat je nooit uitgeleerd bent. Ik vind het alleen prettig zelf dingen te ervaren en in dit geval (wetenschappelijk) bewijs/onderzoek te zien.