murphy102 schreef:Electra63 schreef:Ik stel voor, dat de "tegenstanders" filmpjes/foto's van hun rijkunsten met paard laten zien. Dan kunnen we eens onbevooroordeeld vergelijken. De paarden van Anky zijn getrainde topsporters. Ik kan ook geen dubbele flikflak gevolgd door een salto met dubbele schroef om de lengte-as maken.![]()
Verder vind ik het zelfoverschatting als je denkt dat je met zo'n sportpaard zo wegrijdt. En denk ik, dat Anky met haar ervaring wel zo wegrijdt op 99% van de paarden van bokkers.
Dat denk ik dus niet, daar is ze veel te bang voor. En uiteraard gaat alles alleen op Stang en Trens.
Dat Anky ooit heel goed reed, is een feit. Zij is immers heel klassiek opgeleid, net als haar vader.
Vroeger had ze een fantastische zit, maar daar is nu weinig van over. Hetzelfde gaat op voor Adelinde. Alleen maar krachttraining!
Eeuwig zonde, maar ja, ... dat grote geld ...
Adelinde heeft dan ook weer zo'n manier van rijden waarbij ik me afvraag hoe ze alles toch kan winnen.
Die stangteugel er constant aan (en niet alleen bij parzival!), achteroverleunen, een piaffe waar hij zijn beentjes mooi optilt maar waar de achterhand ver te zoeken is.... Is dat de dressuur tegenwoordig? Natuurlijk ga ik niet zeggen dat ik beter ben, lang niet... Maar nee... het wordt steeds meer circus.

eeuwig zonde..
En zo zijn er tig voorbeelden te noemen. Wij gaan pas naar de fysio zodra we pijn voelen, of ergens last mee krijgen in ons lichaam. Vervolgens moeten we ons een nieuwe manier aan leren van bewegen en zijn er hulpmiddelen om ons te ONDERSTEUNEN. De klacht krijg je 9 van de 10 keer nooit helemaal weg, gewoon omdat er al schade is aangericht. De een krijgt het ook al met 20 jaar, de ander pas met 50 jaar.
topic 1001 over dit onderwerp. De een is voor dit, de ander voor dat en dat zal altijd wel zo blijven tot ze weer iets "nieuws" uitvinden. Ik ben niet voor rollkur, maar het valt me op dat sommige "natural" reacties in dit topic wel erg kortzichtig zijn.