Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(je bent immers nooit uitgeleerd) dus waarom word alleen ik hier op aangekeken? Er zijn ook mensen die zichzelf onder de Academische of Moderne Rijkunst scharen, daar is toch niets mis mee? Ieder volgt de weg die voor diegene het beste aanvoelt en in mijn geval is dat de Klassieke weg.
)
Yamcha schreef:Daarin kan ik het dan met u eens zijn. Volgens die methode krijg ik ook les. Het grappige is dat ik vooral les krijg, paard doet het best goed op het moment dat ik het snap

). En men spreekt dan van systeem Janssen, systeem Plinzner, Baucher naar de eerste methode, Baucher volgens de tweede methode, een wedstrijd georiënteerde rijstijl. Dat is wellicht omslachtig, maar wel duidelijk en eerlijk; niemand wordt op de hoop van de ander gegooid. Bijvoorbeeld Martin Schaudt heb ik altijd een erg brute ruiter gevonden, maar hij rijdt niet zozeer met een rolkür; hij trekt, rukt plukt schopt. Hij doet alles voor een wedstrijdresultaat. Hij is geen aanhanger van Baucher naar de tweede methode, ook niet naar de eerste methode, hij is ook geen Duitse ruiter: HIJ is een 'prestatie beluste wedstrijdruiter'. Noem hem dan ook zo.
hihi