Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
minikatje schreef:er staat ook soms, als het paard zakt wordt het direct beloond.
dit enkel met een correct aangebrachte slof, dus niet strak opgeknoopt.
ook die longeerhulp die een tijdje populair was op bokt werkt volgens dit principe.
als het paard zakt, stopt de druk => beloning.
maar nogmaals, ik kies er niet voor.
minikatje schreef:vind het opzich wel mooi, een correcte directe beloning.
optimaler dan wij als mens ooit kunnen zijn.

voor mijn paard ('met rugproblemen) is hij zelfs heel handig. Ik mag nu een tijdje enkel stappen en losdraven, maar daarbij MOET hij over de rug lopen (anders wordt zijn probleem erger). En daarbij ga ik ook zeker met slof rijden. En daarbovenop spring ik ook nog eens met een pessoabit! Shoot me! Sorry hoor maar ik wil gewoon niet dood
Miekemuis_ schreef:Ik ben ook niet anti slofvoor mijn paard ('met rugproblemen) is hij zelfs heel handig. Ik mag nu een tijdje enkel stappen en losdraven, maar daarbij MOET hij over de rug lopen (anders wordt zijn probleem erger). En daarbij ga ik ook zeker met slof rijden. En daarbovenop spring ik ook nog eens met een pessoabit! Shoot me! Sorry hoor maar ik wil gewoon niet dood

s0173957 schreef:Zelf zadelmak gemaakt...
Ik moet hem helemaal niet corrigeren, ik ben dat juist voor.
Kijk, ik weet wat ik doe, zoals ik zeg hangt de slof 99% van de tijd door. Ik ga later nooit een slof nodig hebben, exact omdat hij nu al leert tot waar hij kan gaan...
MiniMouse schreef:s0173957 schreef:Zelf zadelmak gemaakt...
Ik moet hem helemaal niet corrigeren, ik ben dat juist voor.
Kijk, ik weet wat ik doe, zoals ik zeg hangt de slof 99% van de tijd door. Ik ga later nooit een slof nodig hebben, exact omdat hij nu al leert tot waar hij kan gaan...
Dus jij bent rijtechnisch niet handig genoeg omdat zonder slof aan te leren?
M_D_H schreef:sanne83 schreef:Als je niet geïnteresseerd bent in beter leren rijden, dan is een slof inderdaad heel fijn
dat is behoorlijk kort door de bocht
s0173957 schreef:De keren dat ik een paard van boven de 6 een slof aandoe kan je op 1 hand tellen...
sanne83 schreef:M_D_H schreef:
dat is behoorlijk kort door de bocht
Waarom? Noem eens een reden waarbij je daadwerkelijk verder komt in je eigen kunde, door er een slof aan te hangen.