[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:48

Bizzybijtje schreef:
Ja maar Yamcha, je ziet toch dat de ruiter ontzettend veel druk op de pelham zet... :D
Vind het jammer dat er altijd over gestruikeld wordt als je niet met een bustrensje of een watertrensje rijdt. Sommige paarden lopen hier nou eenmaal makkelijker op.

Ik had het absoluut niet over de pelham. Maar over de tekst die er bij staat. Over het knijpen in de teugels. Vind ik een mooi verwoorde versie van zagen...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:50

saskiakefie schreef:
Nikki; Ik vind de eerste 2 foto's echt super netjes en waar slechte achterhand??

heb je het tegen mij?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:50

Sodeletuut schreef:
absoluut niet over de pelham. Maar over de tekst die er bij staat. Over het knijpen in de teugels. Vind ik een mooi verwoorde versie van zagen...

idd :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:51

nicky_rilana schreef:
saskiakefie schreef:
Nikki; Ik vind de eerste 2 foto's echt super netjes en waar slechte achterhand??

heb je het tegen mij?

Nee, tegen VB

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:52

oow oke, ik heet namelijk ook nicky maar dat wordt nog al eens verkeerd geschreven

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:56

saskiakefie schreef:

dat zei ik niet ;)

ik zij dat de achterhand wat actiever mocht op2 foto's.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:58

saskiakefie schreef:
Sodeletuut schreef:
absoluut niet over de pelham. Maar over de tekst die er bij staat. Over het knijpen in de teugels. Vind ik een mooi verwoorde versie van zagen...

Ik las later dat jij dat ook al had gezegd inderdaad. Maar er wordt opeens helemaal niet meer op gereageerd. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:00

Sodeletuut schreef:

Daar had ik toch al op gereageerd? :) ik vind knijpen ook niet goed. Maar ik vind dat je haar boek eens zou moeten lezen. Verlichte Rijkunst door Heather Moffet. Ik ben het op het punt van het knijpen niet met haar eens, ik vind dat je je handen stil móet houden. Maar ze heeft op gebied van zitten echt goede punten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-11 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:01

tja , nooit gedacht dat ik dit openbaar zou zetten,

maar met mijn 0 ervaring kreeg ik een jong paard op mijn 9e , dit liep uiteraard helemaal fout want ik had geen idee waar ik mee bezig was . toen ik 12 of 13 was zag het er namelijk zo uit:
Afbeelding
tja , dat is natuurlijk helemaal niet goed voor haar lichaam en dat heeft ze ook niet lang volgehouden. daarna namelijk kwam deze houding:
Afbeelding
daarna volgde een zware rugblessure ( best logisch na die foute manier van trainen), toen ze daarvan 'genezen' was zijn we weer rustig begonnen met trainen . een van de recentste foto's die ik hier op deze pc heb staan na die blessure is deze, zo loopt ze nu ook ongeveer maar dan bitloos, ik weet dat we er nog lang niet zijn maar ik word nu (eindelijk na lang zoeken, sinds 4 weken) 'echt' goed begeleid
Afbeelding
ik vraag me af wat jullie van de laatste foto vinden ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:02

Yamcha schreef:
Daar had ik toch al op gereageerd? :) ik vind knijpen ook niet goed. Maar ik vind dat je haar boek eens zou moeten lezen. Verlichte Rijkunst door Heather Moffet. Ik ben het op het punt van het knijpen niet met haar eens, ik vind dat je je handen stil móet houden. Maar ze heeft op gebied van zitten echt goede punten.

Oh excuseer mij! Heb hem echt niet gelezen.. Ik geloof ook zeker dat ze goede punten heeft, maar inderdaad, knijpen is áltijd fout..

Ik zal trouwens ook eens een foto van mij in de groep gooien, ik ben benieuwd. Ze is hier nogal onbespierd, dit was na twee weken stil staan.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:05

Ik vind dat ze de hals laat vallen fijn om te zien. Er mag meer spier op, maar dit is zeker niet verkeerd, fijn voor de rug zo!

MA: wat een verschil! :oo

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:05

Ik vind hem op de laatste foto leuk lopen! Mooie achterhand eronder, maar had de hals nog iets meer gebogen willen zien. Je paardje gebruikt wel super lekker zn lichaam daar :j

Wat van deze?
(geen commentaar op het bit trouwens, ga ik niet op in ;) )
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:06

Sodeletuut schreef:
Yamcha schreef:

Oh excuseer mij! Heb hem echt niet gelezen.. Ik geloof ook zeker dat ze goede punten heeft, maar inderdaad, knijpen is áltijd fout..

Ik zal trouwens ook eens een foto van mij in de groep gooien, ik ben benieuwd. Ze is hier nogal onbespierd, dit was na twee weken stil staan.
[img]http://94.100.114.36/1442000001-1442050000/1442015701-1442015800/1442015776_6_VMhg.jpeg[mg]

Vind hem wel lekker ontspannen lopen maar aardig uit elkaar vallen, mag wat meer oprichten en terugrijden, hij valt wat op de voorhand en heb het gevoel dat het hoofd wat naar rechts kantelt :)
Laatst bijgewerkt door NikkivanOlst op 24-11-11 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

xSimonee

Hier ook. Vind dit best een fijne houding eigenlijk. Wat vinden jullie?

Afbeelding

JamieShanin

waarom commentaar?? je teugels hangen heerlijk ontspannen!!

achterhand hier ook iets actiever wel mooi knie actie, hoofd hals houding ook erg mooi.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:08

Yamcha schreef:
Ik vind dat ze de hals laat vallen fijn om te zien. Er mag meer spier op, maar dit is zeker niet verkeerd, fijn voor de rug zo!

MA: wat een verschil! :oo

Thanks! Dat vind ik leuk om te horen. :)

MA: Behoorlijk verschil! Ik zou haar persoonlijk liever wat lager met haar hoofd zien lopen.

VT: Vind ik lastig te beoordelen, zou je misschien ook de horizon recht kunnen trekken?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:08

Mensen geven al gauw commentaar als je geen trensje gebruikt met rijden :))

@ xSimonee
Lekker ontspannen maar vind hem te lang in de rug, achterbeen gebruik is wel lekker, maar lijkt wel wat op de voorhand te vallen

@Sodeletuut
Gaat niet :=
foto is lastig genomen, ik zoek wel ff een betere

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:09

tja ik denk dan,

trens strak en alles - fout!!
zo'n shank en alles los-mooi toch?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:09

VisibreTeam schreef:
Vind hem wel lekker ontspannen lopen maar aardig uit elkaar vallen, mag wat meer oprichten en terugrijden, hij valt wat op de voorhand en heb het gevoel dat het hoofd wat naar rechts kantelt :)

Dankjewel, en dat klopt hoor. We zijn nu nog puur bezig met voorwaarts, rechtrichten en gelijke aanleuning. Kantelen wil ze inderdaad nog wel eens doen, omdat ze lengtebuiging lastig vindt, maar dat is logisch omdat ik weinig met haar werk de laatste tijd.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:10

VisibreTeam schreef:
Ik vind hem op de laatste foto leuk lopen! Mooie achterhand eronder, maar had de hals nog iets meer gebogen willen zien. Je paardje gebruikt wel super lekker zn lichaam daar :j

Wat van deze?
(geen commentaar op het bit trouwens, ga ik niet op in ;) )
Afbeelding

voor mijn gevoel kruipt hij achter de teugel, door het bit, ik zou er een andere in hangen maar weet je rede niet voor het bit

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:11

Fijn topic dit :)
Maarja mijn paard kauwt ook op het bit als ze imo ontspant en ' aan de teugel ' gaat (om het ff zo te omschrijven ;) ) maar ik heb niet echt het teken dat het verzet is .. Omdat ik eigenlijk niets anders doe dan licht contact houden en actief houden en dan gaat ze vanzelf ' aan de teugel' als ze goed los is. Dus vraag me af of kauwen dan altijd verzet is? Ze schuimt ook wel, maar niet extreem veel. Ze schuimt wel meer als ik langer train..

NikkivanOlst

oh hey, voorbeeld van hoe het niet moet :D
Neusje veel te kort, hij duikt letterlijk mijn teugels in en valt naar voren, totaal geen ontspanning en een uit elkaar vallend paard
Afbeelding

Stapfoto, volgens mij best redelijk toch?
Afbeelding

En nog een draffoto
Afbeelding

Sodeletuut

VT: Ik heb hem recht gezet. :)
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:12

haha thnx :)
mm hij loopt daar wel iets te veel achter de teugel idd...
mag zn neus er wat meer uitrijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:13

VisibreTeam schreef:
Mensen geven al gauw commentaar als je geen trensje gebruikt met rijden :))

@ xSimonee
Lekker ontspannen maar vind hem te lang in de rug, achterbeen gebruik is wel lekker, maar lijkt wel wat op de voorhand te vallen

@Sodeletuut
Gaat niet :=
foto is lastig genomen, ik zoek wel ff een betere

Tja, ik plaats een foto met pelham, dus je hoort mij niet zeuren :D
Ik vind het er fijn uitzien. Paard gebruikt het lichaam heel mooi :) hoofd/hals houding is ook fijn.