Wie is jouw grote voorbeeld (houding en zit)?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:24

Mariska85 schreef:
Ik heb niet echt een groot voorbeeld, maar dit vind ik toch wel érg mooi! _/-\o_
Stacy Westfall

http://www.youtube.com/watch?v=7wLikusmCEA
De moeite genomen om het hele filmpje te kijken? +:)+

Helemaal mee eens :j

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:28

Yamcha schreef:
Sorry, daar ben ik nou weer niet zo stuk van, vooral op die bruine zie ik een heel stuk spanning. Zou hij losser zitten, dan zou ik het beeld fijner vinden, maar ik vind de ruiter toch storend in het plaatje.

staan nog veel mooiere filmpjes op de site

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 23:29

Wow PaardenliefJ, dat zijn ook goeie voorbeelden! Zulke mooie stille benen, "in het paard" zitten. Zij zit iets minder ver naar achteren. Maar misschien moet ik er maar wat aan gaan wennen. Het is wel makkelijker mee bewegen natuurlijk.

PuurxNatuur

Re: Wie is jouw grote voorbeeld (houding en zit)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:31

Jaa, ze is ook heel goed! :D

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 23:32

Ik kan pas later weer verder filmpjes kijken... de plicht roept.
Haha, liberty22, wat heb jij een leuk onderschrift! Over dat op zijn rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:33

Stille benen? >;) Dan heb ik daar een ander idee bij dan jij, ik zie de ruiter steeds prikken..... zéker niet stil.....

@ liberty22: ik zal eens kijken :j

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:34

emirr schreef:

hehe jah en het is in bijna alle gevallen nog waar ook , triest maar helaas .

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:35

emirr schreef:

trouwens jij hebt toch een iberisch paard? dat is die van die witte prins niet ( of valt je droom nu in duigen haha)

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:43

mijn groote voorbeeld is kevin staut (van de manen) en meridith michael beerbaum( vn de vrouwen)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:05

Hier nog een David de Wispelaere fan, wie ook geweldig zit is Heather Moffet en Monya ook :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:17

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:25

Voor mij zijn dat zeker Patrik Kittel en Sander Marijnissen. De harmonie straalt er vanaf.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:44

Hmmm ik heb zelf geen voorbeeld. Heb er hier al veel gezien. Sommige zijn wel goed en zitten netjes. Maar heb nog geen gezien waarvan ik zeg WAUW. Niemand is uiteraard perfect. Maar ik zie toch vrij veel wapperende beentjes. Vindt ik best storend in het algehele beeld. Of van die bewegende handen vindt ik ook zonde.
Heb net naar Patrik Kittel gekeken. Op het eerste zicht echt helemaal niet meer verkeerd. Maar als hij dan aan een changement begint, weet niet waarom die dat doet maar vindt het er wat vreemd uitzien dat z'n hele lijf mee doet om het paard te laten changeren. Misschien heel normaal hoor ben niet zo bezig met de topsport.

Dit is het filmpje overigens. Iemand een idee waarom hij dat doet? Is me nooit opgevallen dat meerdere ruiters dat doen.
(begint ergens vanaf 4.16.)
http://www.youtube.com/watch?v=ToQKBtPTgvs

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:00

ben gisteren gaan kijken naar de show van de Spaanse Rijschool... man , die zitten volgens mij echt perfect!
hun handen zie je bijna niet bewegen, de stangteugel is 99% van de tijd gewoon heel erg los
hun benen zie je ook gewoon niet bewegen. zelfs als ze reden zonder stijgbeugels en daarmee de courbette, levade, etc. deden, merkte je het gewoon niet op dat ze geen stijgbeugels aanhadden!

Als ik daar Anky van grunsven tegen over zie, of de meeste andere filmpjes die jullie hebben geplaatst...
dan moet ik zeggen dat ik vind dat de Spaanse rijschool toch nog een paar ladders verder staan dan de Grand- Prix ruiters.

Vooral Anky haar filmpje, je moet die stang zien! het hoofd wordt gewoon de hele tijd tot aan de borst getrokken, en ze zit erop als een stijve plank! totaal niet zo ontspannen als die van de Rijschool !

PIETJE1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:01

Adelinde cornelissen en Edward Gal, al vind ik Hans Peter minderhoud ook zeker niet slecht! Maar Adelinde Cornelissen is toch wel mijn grootste voorbeeld. Ze komt uit Nijkerk en was helemaal niet zo bekend toen werd ze kampioen met de kur en toen kende iedereen haar. Maar je begint klein en je eindigt toch wel hoog aan de top, dat vind ik vooral heel erg knap.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:16

Helen Langehanenberg
Christine Stückelberg
...
ANKY VAN GRUNSVEN! :D

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:23

Laatst bijgewerkt door Mariska85 op 19-11-11 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:25

Mariska85 schreef:
:n
Zie mijn vorige posts voor het waarom.

:j
sorry ik ken de argumenten
toch ben ik een bewonderaar van Anky haar rijkunst _/-\o_

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:27

solvej vind ik schitterend zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:34

Anja Beran!

Ivana22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:35

Voor mij is het Jan Pieter Koopman !! Oftewel JPK

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:39

Amina22 schreef:
ben gisteren gaan kijken naar de show van de Spaanse Rijschool... man , die zitten volgens mij echt perfect!
hun handen zie je bijna niet bewegen, de stangteugel is 99% van de tijd gewoon heel erg los
hun benen zie je ook gewoon niet bewegen. zelfs als ze reden zonder stijgbeugels en daarmee de courbette, levade, etc. deden, merkte je het gewoon niet op dat ze geen stijgbeugels aanhadden!

dan moet ik zeggen dat ik vind dat de Spaanse rijschool toch nog een paar ladders verder staan dan de Grand- Prix ruiters.
!

Amina de Spaanse rijschool is ook een duidelijk stap verder dan de grand prix ruiters (grand prix is ook al heel ver hoor) want de meeste grand prix ruiters zullen nooit een levade e.a. kunnen rijden. Dat zijn de echte Hoge School oefeningen die maar voor een zeer kleine groep ruiters en amazones weggelegd zijn om ooit goed uit te voeren. Daarbij zijn de ruiters van de Spaanse Rijschool (en de Weense) klassiek geschoold en nog maar een paar ruiters die grand prix rijden zijn klassiek geschoolde ruiters (Carl Hester, Helen Langenberg, Klimke, Anky vroeger met Bonfire en uiteraard nog anderen die ik niet gelijk paraat heb). Wist je dat de ruiters van de Weense rijschool elke week zitles hebben aan de longe?

barb70

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:42

ELLEN VAN GASTEL :j

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:59

Marina van der Panne
Staleigenaresse en instructrise.
Die rijd op dr buikspieren, leuk om naar te kijken en nog leuker om het ook te leren. Nog een lange weg te gaan dat wel... :P

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 18:17

liberty22 schreef:
trouwens jij hebt toch een iberisch paard? dat is die van die witte prins niet ( of valt je droom nu in duigen haha)

Het paard waar ik het over heb is wel een iberisch paard ja, maar hij is niet van mij. Ik ben bijrijder.
Nee, mijn droom valt helemaal niet in duigen hoor. Ik vind zijn paard wel net zo mooi ;)