Mijn houding is om je te bescheuren...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Mijn houding is om je te bescheuren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:13

Ik denk dat je twee dingen uit elkaar moet halen. 1. Wat voor mij de correcte zit is, hoeft voor jou absoluut niet de correcte zit te zijn. Een correcte zit is zeer individueel bepaald. Ja, de een heeft enorme kapstokvoeten maar als die daarmee in staat is he paard correct te laten bewegen en te laten ontspannen, who cares? Correct is per definitie niet hetzelfde als perfect.
2. Ja, ik denk dat je een ritje voor een invalide persoon stappend door de manege niet te vergelijken is met een rit voor een valide ruiter. Plus daarbij heeft het paard dat een uurtje met een invalide ruiter door de bak stapt een ander soort conditie hebben dan het paard dat dagelijks dressuurmatig getraind wordt. Die twee hoef je ook niet met elkaar te vergelijken. Elk heeft een ander doel en wordt daarop getraind.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:21

Er moet een evenwicht zijn tussen 'netjes gereden worden' (dressuurmatig) en andere zaken. Een van die andere zaken kan het dragen van mindervalide ruiters zijn. Dat is best een pittige belasting. Het is anders; het is een ander tempo maar voor de paarden wel heel zwaar (vaak zowel fysiek als mentaal).

Ik denk dus niet dat je de ritjes die je noemt kunt vergelijken nee. :)