Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marillion schreef:Ga eens kijken naar Imke, Edward, Hans peter, Anky enz denk je nou werkelijk dat hun gaan wachten tot het paard 6+ is? (niet dat je aan hun nou per direct een voorbeeld moet nemen, maar het zijn maar voorbeelden)
Tendance schreef:Maar ook genoeg om te zeggen dat het niet zo is en genoeg voorbeelden van paarden, die bewijzen dat het niet zo is of hoeft te zijn.
Vienna2007 schreef:Tendance schreef:Dat valt wel mee! Velen daarvan worden verkocht naar het buitenland, dus dan is het logisch, dat je er niets meer van terug hoort.
Buitenlandse transfers zijn niet zo moeilijk te volgen hoor.
Sodeletuut schreef:Niet.. En dat zouden naar mijn mening veel meer mensen moeten doen.. Vind het zo jammer dat al die drie jarige paarden al worden belast met een ruitergewicht, terwijl inderdaad de groeischijven dan nog wagenwijd open staan.. Maar ja, iedereen rijdt in met drie, dus waarom niet. En zet ze maar gelijk in de krul en doe een B-wedstrijd, is leuk voor de ervaring... Hmm, nee, niet mijn manier..
Vienna2007 schreef:Tendance schreef:Maar ook genoeg om te zeggen dat het niet zo is en genoeg voorbeelden van paarden, die bewijzen dat het niet zo is of hoeft te zijn.
Oh? Hoeveel paarden zie je nog terug in de sport die vooraan lopen bij de VSN, en de jonge paarden keuring? Ik heb het een paar jaar gevolgt, maar je hoort nooit meer iets van ze...
R_ali_R schreef:In de paard en sport stond laatst een stukje over trainingsschema voor jonge paarden mischien leuk om te lezen. Kan helaas de paard&sport niet meer vinden anders had ik het voor je over getypd.
Mijn moeder heeft een drie jarig paard dat ik voor haar heb ingereden en nu doorrij. Ik rij hem maximaal 3 keer in de week. 20 tot 30 minuten.
Ik vindt dat je voor jezelf moet beslissen wat je paard aan kan want jij kent je paard het best.
Heb je bijvoorbeeld twee dagen achter elkaar gereden en je merkt dat het paard op de derde dag moe is of wat futloos laat je hem een paar dagen staan. Maar lijkt het paard alleen maar tegenieten van het werk. Zou ik hem lekker vaker rijden niet lang mischien dan 15 minuten per keer en dan langzaam opbouwen. tot jij denkt zo is het even genoeg nu een paar dagen rust.
Elk paard is verschillend sommigen zijn er klaar voor en anderen niet. Daar van uit maak je een plan.
Tendance schreef:Denk, dat je, je daar op verkijkt. Dan moet je al de eigenaren vragen aan wie ze hem verkocht hebben. Heel veel paarden gaan naar het buitenland en zijn niet meer terug te vinden.