Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KarinvdM schreef:Nou, ik vind het serieus wel een slechte zaak heel veel ponyruiters tegenwoordig alleen maar dressuur rijden en vaak ook niet eens durven te springen.
In mijn ponytijd deed je beide, een proefje en een parcours. Van springen word je handig. Tegenwoordig zie je steeds meer angsthazen.
gr_roos schreef:Tendance"
[quote="tteettt schreef:@GR_roos alround is voor jonge ruiters zo wi zo niet verkeerd! Want van elke tak leer je weer iets! En zo hou je het ook leuk, voor Kind en dier.
Maar dan moeten kind en dier het wel leuk vinden om springwedstrijden te rijden. Want dwingen komt de sport niet ten goede!
Sjolvir schreef:En het heeft niet meteen meerwaarde om in staat te zijn over de dressuur hekjes van je ring te kunnen springen.....
gr_roos schreef:Klopt, maar iemand die alleen wil springen wordt gestraft om te dressuren.
Mensen lees aub eens goed, ik heb het over eenmalig een parcours springen, gewoon 1 keer in je hele ruitercarriere. Alleen voor mensen die begonnen zijn met rijden. Mensen zullen dan wat lessen moeten nemen en verschieten gewoon minder snel als het paard een keer iets doet. Dat ze bij de orun niet hoeven springen en dan alleen de dressuurkant gaan doen vind ik ook geen positieve ontwikkeling.
Jullie hebben ook allemaal vroeger gesprongen. Dat hoorde er toen gewoon bij en ik vind dat het gewoon een stukje opleiding is van de ruiter. Hoe je je later gaat specialiceren moet ieder voor zich weten.
gr_roos schreef:Tendance, dan verschillen we van mening. Ik ben meer sgw en springgericht. Gelukkig zijn er ook dressuurruiters die wel vinden dat springen een stukje ontwikkeling van de ruiter is. Daarnaast vind ik dat de dressuurtraining van een springpaard een andere insteek kan hebben als een dressuurpaard.
Maar ik heb het idee dat jij spring/sgwruiters helemaal niet serieus neemt. Ik kreeg die indruk al in het vorige topic.
tteettt schreef:@gr_roos, ik zeg ook niet dat iemand niet alleen zou mogen springen, wat ik wel zeg is dat het niet verstandig is om de dressuur links te laten liggen omdat het niet helemaal lukt en dan maar te gaan springen. Dressuur (training) dus niet wedstrijd sport, is ten allen tijde de basis! En het is een mening gebaseerd op ervaring, geen veroordeling!
gr_roos schreef:Ik heb zeker geen afgunst,laat mij maar lekker doen wat ik doe. Alleen blijf ik wel mijn mening hebben en de dressuurtraining van een springpaard hoeft niet hetzelfde te zijn als de dressuurtraining van een springpaard.