quadripes schreef:@MoniqueB: volgens mij is Jean Bemelmans niet de meest zachtzinnige trainer...
Een slofteugel maniak.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Professor schreef:Zooist schreef:Heeft u daar ook filmpjes van? Ik kan hier alleen filmpjes zien die hier geplaatst worden namelijk
Kan helaas zelf niet zoeken.
Van Bemmelman?
Nee ik heb alleen paarden gecorrigeerd met de ruiter erbij, die ex leerlingen waren van deze Belg.
Zooist schreef:Mijn zusje is ten huwelijk gevraagd tijdens de ochtendtraining in Wenen in de trainingsbaan
Zal eens vragen of ze ook nog wat van die training meegekregen heeft of gefilmd ofzo
MoniqueB schreef:Zooist schreef:Mijn zusje is ten huwelijk gevraagd tijdens de ochtendtraining in Wenen in de trainingsbaan
Zal eens vragen of ze ook nog wat van die training meegekregen heeft of gefilmd ofzo
Wow dat is gaaf! Heeft ze ja gezegd, of had ze meer oog voor de paarden![]()
Meestal is het streng verboden om te filmen e.d.
Zooist schreef:Okee, kan dit niet in galop? En waarom niet?
Ik doe dit zelf ook maar dan iets rustiger. Ik vraag de hals opzij, laat los, paard blijft daar even lopen en ik maaak hem weer recht. Eigenlijk hetzelfde maar dan iets rustiger.
Professor schreef:Bij 21 buigt de ruiter het paard zijdelings in de hals nek in, dit noemt men Flexion wat men kent bij het Klassieke rijden, wanneer u zelfs dit kunt lezen bij Fillis in de Handleiding en vele andere boeken.
Dit kan in stap draf en in het halthouden.
Dit is een oefening om de spieren die de nek links en naar rechts bewegen losser te krijgen.
Men overdrijft even de stelling, waarbij af en toe de hals ook meer gebogen word.
Professor schreef:Zooist schreef:Okee, kan dit niet in galop? En waarom niet?
Ik doe dit zelf ook maar dan iets rustiger. Ik vraag de hals opzij, laat los, paard blijft daar even lopen en ik maaak hem weer recht. Eigenlijk hetzelfde maar dan iets rustiger.
Wanneer u de hals opzij vraagt is dat weer overbodig, het gaat om de nek, wat u doet is Baucherisch net zo als de Spanjaarden in Jerez.
Halsbuiging is eigenlijk niet nodig, maar het lukt meestal niet om de hals niet licht in te buigen vanuit het zadel, maar het gaat om de nekspieren, en wel die het hoofd naar links en naar rechts kunnen bewegen.
Citaat:Ik heb haar even een mail gestuurd. Buiten het gegildat ze gingen trouwen en dat hij het haar daar gevraagd was heb ik er eigenlijk niet veel meer over gehoord.
Ze zijn inmiddels al een jaar of 6 getrouwd denk ik