Horses are not athletes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:52

Wat betreft alleen andere hokjes beschuldigen.
Dat staat er toch juist niet? Er staat dat ik vind dat als je zwart-wit de nadelen van de paardensport gaat neerzetten dat je dat van beide uitersten moet doen, dus in dit geval "normaal" en NH. Niet eenzijdig. De post waarop dit commentaar kwam was juist de post waarin een eigen hokjes werd verdedigd.

Het feit dat mensen zo bang zijn om in een hokje te worden gestopt snap ik echt niet hoor. Waarom zou je je er zo druk over maken? Bevooroordeeld egrens over rond gaan schreeuwen zonder je ooit maar enigzins verdiept te hebben in een richting vind ik vele malen erger. Ik ben best gelukkig in mijn NH/klassieke dressuur hokje en als iemand bijv. roept; dat is allemaal aai aai en gevaarlijk dan zegt mij dat meer over de kijk van die persoon op paarden dan over mijn hokje.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:32

Skygirl schreef:
Oh dus bij de mensen die zich niet in hokjes plaatsen komt het paardenleed niet voor? :+

( ;) )

Inderdaad :D ;)

De gehele gedomisticeerde populatie paarden slachten en opeten en in het vervolg geen paarden meer houden staat misschien wel garant voor gelukkige paarden? :Y)

Er komt zoveel groot en klein paardenleed voor over de gehele linie. Dan heb je ook nog eens te maken met een hoop dingen die de een leed vind maar een ander normaal. Daarvoor zou je het eigenlijk aan je paard moeten vragen maar dat is toch vrij lastig. Je eigen interpretatie neemt dan de overhand ;)

Voor mijn idee over hokje verwijs ik naar mijn onderschrift.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:44

Bandida schreef:
liljebo schreef:
Topsport komt onvermijdelijk voort uit de sport en sport is een van de bestaansredenen van het paard.

Gelukkig niet de enige. Ik zal vast niet de enige zijn die gruwelt van rassen die de laaste 50 jaar eenzijdig of op show of op sport geselecteerd zijn, en daar dan ook ver van weg blijft.
Gelukkig zijn er nog genoeg werkende rassen over, gelukkig zijn er ook recreatiemensen die iets meer willen als een rondje hobbelen of iets mooi om naar te kijken.. Als voorbeeld, voor iets als dagtochten of trektochten heb je nu eenmaal een paard met een koele kop, een goeie gezondheid en een stevig kort frame nodig. In landen waar dat als recreatiediscipline veel meer voorkomt als in Nederland (Duitsland, Zwitserland, bijvoorbeeld) kweken ze met dat doel met bewezen paarden.

Ja, klopt. Goede aanvulling. Recreatie is op vandaag ook een erg belangrijke reden voor het houden van paarden, net als de therapeutische funktie (heb ik ook ergens genoemd?)

Mbt een tekort aan goede recreatiepaarden heb je wel degelijk gelijk. Uit ervaring weet ik dat het erg moeilijk is om een gezond en geschikt paard voor recreatie te vinden. Een groot deel van de aangeboden recreatiepaarden zijn in feite kapot gereden of gepensioneerde sportpaarden. Helaas.