paard nageeflijk rijden in het bos?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vituslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:56

ik rij hem in het bos wel altijd gewoon door de hals,
je weet nooit wat er kan gebeuren buiten,
hij moet gewoon consequent door de hals lopen ,
dat weet hij van jong af aan, dus is het geen straf voor hem.
natuurlijk mag hij in het bos wat losser en relexter.. 8-)

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:17

mn vorige paardje hoefde het niet , maar deze moet je wel echt aan het werk zetten , ja dus :j

Karenx

Re: paard nageeflijk rijden in het bos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:39

Mijne mag lekker sterren kijken hoor als hij dat wil. Hij vindt buitenritten geweldig want dan kan hij alles goed overzien en dat is voor ons een manier van ontspanning, van mij mag hij dan ook alles zien en ik ben zelf ook meer bezig met andere dingen als in de bak. Het 'saaie werk' (dat vindt hij) bewaren we voor in de bak, al snap ik dat sommige mensen dit juist goed op buitenrit kunnen trainen voor mij is naar buiten echt ontspanning.

sweetdreams_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:28

nageevelijk is ontspanning voor pony en zijn rug.
Dus ja ik rij buiten men paard ook nageefelijk. Hij hoeft natuurlijk niet in de krul.
maar ook niet met zijn hoofd in de lucht

x_Anouk_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:17

Mijn verzorgpaard is doorgereden op de manier dat als je opstijgt dat ze meteen naar beneden gaat.
maar juist als ik naar buiten ga loopt ze juist nog fijner, en zo lekker ontspannen dat ze zelf de teugel zoekt.
Zij gaat dus vanzelf nageeflijk lopen. heerlijk ontspannen.

SlovesA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:06

als ik in het bos rijd rij ik lekker gewoon losse teugel is lekker ontspannen voor hem toch denk ik. maar je meot hem wel in de gaten houden nast.

es203

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:11

Ik laat mijn paardje meestal nageefelijk rijden (dus dat ze zich ontspant in de'r rug) :j

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:14

Ik probeer hem vaak wel aan de teugel te krijgen door veel overgangen te rijden in het bos.
Maar dat lukt toch niet zo goed als in de bak, want in het bos zijn er natuurlijk heel veel boskabouters :+
Als ik haar gewoon met haar hoofd in de lucht zou laten lopen, dan wordt ze alleen maar drukker.
Soms mag ze gewoon even lekker ontspannen met de lange teugel.

Evelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:25

Ik heb niks tegen nageeflijk rijden in het bos maar zelf rijd ik altijd met losse teugel. Voor m'n paard een soort speelkwartiertje :)

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:06

xHelene schreef:
Voor mij persoonlijk is buitenrit ontspanning dus niet aan de teugel.
Werken doe ik in de bak en buiten is lekker relaxen voor beiden :D

Mee eens.
Mits mn paardje idioot druk gaat lopen doen, heb ik 2 opties.
effe een kwartiertje (rustig) naar beneden rijden. Zodat de rit niet alleen voor hem een succes wordt maar ook voor mij.
Of effe lekker uit laten razen.. :D

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:12

ik doe dat alleen als mn paard erg aan het klieren is of heel graag heel hard wil.
maar verder gewoon lekker lang ( niet te lang) teugeltje en gaan met die banaan :P

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:17

Met een buitenritje rij ik gewoon lekker ontspannen met een los teugeltje.

Hiilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:48

Buitenrijden doe ik voor mijn ontspanning, dus ook voor de ontspanning van m'n paard. Lekker los teugeltje dus!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:51

In het begin rustig nagefelijk dus niet zoals normaal om druk heid te voorkomen en toch een klein beetje te werken daarna mag ze lekker met losse teugel:)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:55

aangezien ik eigenlijk altijd buiten rijd, doe ik zeker ook nageeflijkheid oefeningen. Dit doe ik vooral op de weg naar het bos, dus als ik over het asfalt stap. Daarna gewoon een losse teugel en lekker uren rijden :3
op mijn stal zijn er ook mensen die van het begin tot het eind hun paard vér in de krul getrokken hebben en na een halfuurtje met een kletsnat bezweet paard terugkomen. Dan vraag ik me toch af wat ze allemaal doen met dat paard, want ik rijd minder vaak dan hen en ik rijd zo 2 of 3 uur met als resultaat alleen een vochtige hals en borst..

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:47

Mijn bijrij paardjes is verschrikkelijk nieuwsgierig en kijkt graag in het rond. Ik laat ze doen, zolang ze maar niet steeds stopt of schrikkerig gaat doen. Zolang ze niet loopt te pronken is het allemaal oké voor mij. Af en toe een oefeningtje onderweg om haar aandacht bij mij te houden doe ik wel.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:48

ik laat mijn drukke haflingertje gewoon lekker met lange teugeltjes lopen hoor als ze er vandoor gaat kan ze toch nergens heen.

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:53

Ik rijd mijn paard in het bos ook altijd nageeflijk, niet heel diep, maar dan heb ik gewoon meer controle en dat vind ik wel fijn, hij kan ik het bos nog best eens druk worden!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:59

ik probeer de mijne ook nageeflijk te rijden. maar het bos is zoooo ontzettend interressant en ze wordt er zo opgewonden van dat ze zo sterk wordt, dus met een lang teugeltje gaat t m al helemaal niet worden want racen kent ze ook maar al te goed. ik rijd wel gewoon dressuur op een buitenritje, soms hebben we een grote open plek en soms gewoon op t ruiterpad.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:13

Bij het paard die ik rijd doen we het echt alleen voor de ontspanning en om er even tussen uit te gaan.

hoofdje mag van mij wel omhoog als ze daar behoefte aan heeft, teugels heb ik dan lekker los.
Het is wel zo dat ik bij sommige stukken wat vraag om even te kijken of ze het nog weet en wil doen.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:49

Rijd in het bos vaak met lange teugel, maar op de terug weg, of als ze spoken ziet, neem ik de teugels wel korter, en gaat ze uit zichzelf al nageven.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:54

ook in het bos rijdt ik mijn paarden nageeflijk, het is niet voor het mooi, maar voor de rug/hals gebruik, en een paard wat nageeflijk is is goed onder controle, steektie zn hoofd de lucht in heb je weinig te vertellen.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:57

Ik rij al mijn paardjes buiten met losse teugel. Ik train in de bak.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:22

Bij mij verschilt het nog al eens. Meestal laat ik hem zelf uitzoeken waar hij loopt met zijn hoofd en rij ik met wapperende teugels. Ik pak hem vaak stukjes op en buig hem even links en rechts in, als ik een rondje dorp doe dan pak ik ook zijgangen en netjes halthouden erbij.
Als mijn paard een beetje fris en stuiterig is moet ik juist niets van hem vragen. Juist als ik gewoon ontspannen zit, de teugels door laat hangen en niets doe, ontspant mijn paard ook en dan zakt hij enigszins in mijn hand. Zou ik hem 'aan de teugel' dwingen, dan schieten we daar allebei niets mee op en schrikt hij bovendien overal van. Ik heb een beetje het idee dat sommige (voornamelijk angstige) ruiters het krulletje op buitenrit als hulpmiddel gebruiken om hun paard in toom te houden, maar hiermee enkel spanning veroorzaken omdat ze het paard naar beneden dwingen.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:59

Ligt er vooral aan met welk paard ik in het bos ben.
Als ze gewoon braaf zijn en lekker lopen dan krijgen ze gewoon een vrije teugel. Maar als ze lopen te klieren of er steeds vandoor willen dan hebben ze pech.