Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suus_ schreef:Maw je hebt als je niet met bit kunt rijden ook zonder bit niets op een paard te zoeken, en andersom eenzo.
Dani_ schreef:Suus_ schreef:Maw je hebt als je niet met bit kunt rijden ook zonder bit niets op een paard te zoeken, en andersom eenzo.
Nogal een vreemde conclusie. Als je bitloos leert paardrijden, waarom zou je dan ook moeten leren om met een bit om te kunnen gaan? Het voegt in mijn ogen echt helemaal niets toe.
Dani_ schreef:Suus maakt die conclusie en niet ik.
Dani_ schreef:Suus_ schreef:Maw je hebt als je niet met bit kunt rijden ook zonder bit niets op een paard te zoeken, en andersom eenzo.
Nogal een vreemde conclusie. Als je bitloos leert paardrijden, waarom zou je dan ook moeten leren om met een bit om te kunnen gaan? Het voegt in mijn ogen echt helemaal niets toe.
Lusitana schreef:Nee, andersom is: dat als je niet goed bitloos kunt rijden je ook niet op een paard moet gaan zitten met bit.
Andersom is niet als je er goed in bent moet je ook maar met bit gaan rijden. Dat is van jou een aparte conclusie![]()
Waar het om gaat is dat slecht omgaan met bit en slecht omgaan met bitloos, gelijk is. En goed omgaan met bit en goed omgaan met bitloos gelijk is.
Je moet niet slecht omgaan met bit en goed omgaan met bitloos met elkaar gaan vergelijken, wat graag wordt gedaan door pro bitloos fanaten om te rechtvaardigen dat bitloos beter zou zijn.
Suus_ schreef:Maw je hebt als je niet met bit kunt rijden ook zonder bit niets op een paard te zoeken, en andersom eenzo.
Citaat:Waar het om gaat is dat slecht omgaan met bit en slecht omgaan met bitloos, gelijk is. En goed omgaan met bit en goed omgaan met bitloos gelijk is.
Je moet niet slecht omgaan met bit en goed omgaan met bitloos met elkaar gaan vergelijken, wat graag wordt gedaan door pro bitloos fanaten om te rechtvaardigen dat bitloos beter zou zijn.
Focussed schreef:Ik zie bitloos of met bit rijden gewoon als een taal waarin je met je paard communiceert.
Zie het als Engels en Frans....
In beide talen kun je mooie dingen tegen elkaar zeggen, elkaar troosten, elkaar blij maken.. Maar je kunt net zo hard iemand kwetsen en schelden, zowel in het Engels als in het Frans.
Datzelfde geldt voor bit of bitloos rijden...
Lusitana schreef:Ik ben tegen verkeerd gebruik van bitloos... (zit dus op een lijn met Stef zie ik)
Bitloos is niet automatisch altijd vriendelijker dan met bit. Ik denk dat een flink aantal mensen zich daar in vergissen. Ik denk ook dat de reden om voor bitloos te gaan soms niet helemaal klopt. De meeste paarden hebben nl totaal geen moeite met metaal in hun mond. Dat zijn echt uitzonderingen.
Ik ben ook vooral tegen het verkondigen dat met bit rijden erg is.
Ik rijd met en zonder bit en hoofdstelloos.
Yamcha schreef:ook bitloos kan er uitermate ruw gereden worden
Yamcha schreef:het is idd niet per definitie vriendelijker.
Yamcha schreef:ik kan me voorstellen dat er bij bepaalde kruiselingse optomingen veel 'ruis' optreedt, en dat geeft onduidelijkheid.
Yamcha schreef:Ik zie dat dit je eerste post is, het zou fijn zijn als je even terug leest voor je reageert![]()
Er is uitgebreid weerlegd dat het neusbotje zou kunnen breken, dus het is wat vervelend als je daar dan weer mee komt
.