Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nouks schreef:saskiakefie schreef:herkenbaar: of mensen die handschoentjes aan doen omdat ze anders blaren krijgen..
Dat hoeft niets te maken te hebben met hoe hard ze trekken. De één heeft gevoeligere handen dan de ander, het soort teugels maakt ook vaak nog verschil, en iemand die absoluut niet trekt kan nog steeds bijvoorbeeld de teugels niet netjes vast houden. Kortom, er zijn een heel aantal meer oorzaken dan "ruiter trekt aan paard".

silfie35 schreef:Ik rijd echt niet altijd volgens het boekje. Soms moet het even iets anders. Betekent niet dat ik mijn paard met zijn kin op z'n borst trek, daar zie ik het nut niet van in bij mijn paard, maar als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. En als het klaar is, dan is het klaar en is er weer ontspanning. Ik heb wel eens dat mijn paard gewoon niet na wil geven. Dan eis ik van hem dat hij naar beneden gaat (en dat is geen heen en weer zagen, maar wel even net iets meer als friemelen met je pink) en zodra hij ontspant daarin, laat ik ook weer los en rijden we vrolijk verder!
Chaos schreef:Veulen 84;
Dat betrefd mijn paard.
Dat met de galop.
En je geeft het antwoord zelf al op de vraag waarom ik hem niet in de natuur laat staan omdat hij er al dan niet klaar voor is.
Jij leerde correct fietsen door te doen, zo gaat het met galopperen ook, hij leert door te doen. Door overgangen te rijden, klein aan te galopperen en klein weer terugnemen wordt hij sterker, meer in balans waardoor de galop steeds beter wordt. Hierdoor krijgt hij meer sprong, gaat hij opwaarts galopperen, zijn achterbenen gaan onder de massa werken etc.
Verder vind ik je nogal negatief. Er zijn ZO veel GOEDE ruiters, en ZO veel GOEDE instructeurs. Je bent nogal zwart/wit.
En leg mij dan eens uit waarom het niet klopt wat ik zeg met betrekking tot aanleuning en nageeflijkheid.
Maargoed, dat ben ik.
En dan hoeft het nog steeds niet onder dwang of met hulpmiddelen te gaan...
Als mijn 4jarige nog een beetje moeite heeft met zijn galop, wat volstrekt logisch is, moet ik hem maar laten staan? En straks als hij 10 is, en hij wil op een gegeven moment rechts niet appuyeren, dan moet ik hem ook maar weer laten staan? Dat is naar mijn mening gewoon je problemen ontwijken, niet eraan werken.
)Wienna schreef:ik rijd altijd slof dus krijg geen pijn in mijn armen
[/quote]
[/quote]