Er staat geen merk op.

Of ik kijk verkeerd.
Maar volgens mij, aan de foto's te zien op i-net, is het een soft balance dressuurzadel.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

heel leerzaam.
VivaLaVida schreef:met startrekk zadels heb ik geen ervaring maar hoor er idd goede dingen over. Waarom moet je een ander?
maar als ik soms bij sommige mensen die wat voor ijzerwerk er in de mond van een paard hangt denk ik 1 ding en das AUW. Maarja dat heb ik ook wel met andere manieren van rijden. Ik vind bit sowieso auw
thoraklover schreef:Maar waarom zou dat bitloos niet kunnen dan? Zie ook wel mensen met een neckrobe die reining/western doen.
de vraag was wat mensen er van vinden, omdat het zo anders is dan bijv met stang en trens rijden, en toch een scharenbit! De hackamore word ook wel gebruikt in het western ja. En niet te vergeten de side pull 
Wickedwyvern schreef:VivaLaVida schreef:met startrekk zadels heb ik geen ervaring maar hoor er idd goede dingen over. Waarom moet je een ander?
Omdat we geen geschikt kopijzer meer kunnen vinden. Combinatie van smal paard, hoge en lang doorlopende schoft en redelijk korte, maar rechte rug. Met een maatje meer qua kopijzer gaat t zadel op de schoft komen, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Qua kussens is er nog wel aanpassing mogelijk, maar daar waar het kopijzer 'boomvorm' (die er niet echt is dus) ophoudt komt ook een beetje ongelukkig uit achter de schouder van mijn paard. Had iets verder moeten door lopen/dragen. Was totdat ie gegroeid is geen probleem, maar inmiddels is ie dus 6 en aan het uitzwaren.
Erg jammer! Was erg blij met het zadel. Maar voor mijn groeiende, jonge paard heeft het dus super gewerkt van zn 3,5 tot zn 6,5. Heb eerst een maandje of 2 een Barefoot London gehad, maar de combi van jong paard zonder balans met deze Barefoot was voor mij geen succes.
Met de Startrekk heb ik daar nooit last van gehad. Die voelt veel meer als een gewoon zadel. Maar wel een heerlijk ongedwongen zit en beugelophanging die je wat verder naar achter kunt plaatsen. Ook ideaal.
was wel een duur ding maar dasn heb je ook kwaliteit natuurlijk. Barefoot vind ik niet zo heel super eigenlijk, voor buiten wel maar niet in de training. En jammer dat er zoveel nepperds zijn wat echt troep is.. Gewoon scheve zadels met nepleer en veel te dun..