Klassiek dressuur en engels dressuur?Ik snap het niet meer!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matsje

Berichten: 1476
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Klassiek dressuur en engels dressuur?Ik snap het niet meer!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:41

JamieShanin woon je bij me in de buurt? Regio Amsterdam?

Germatje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:25

Johanna59 schreef:
Waar velen zich ook in vergissen, met betrekking tot "klassieke dressuur", is dat dit vaak op Barokke paarden wordt gedemonstreerd. Men heeft dan eigenlijk een beetje een vertekend beeld van het geheel, daar deze paarden vaak hun hals erg opgericht en afgebogen dragen. Als er dan een ruiter opzit, en deze laat zijn teugels zelfs doorhangen, blijven deze paarden zo mooi lopen. Heeft niets met dressuur te maken. En ja, helaas spreek ik uit ervaring, want we hebben veel van deze paarden eerder gefokt. Echt over de rug rijden, kan je deze paarden vaak niet, erg moeilijk. Rijd ze maar eens echt voorwaarts neerwaarts. Daar moet je hard voor trainen......


Goh zeg, dan heb ik het of getroffen met de friezen die ik reed/rij of zie rijden, of ik heb gewoon keihard geoefend..
Ik vind dit ook wel erg kort door de bocht!

JamieShanin
Berichten: 3957
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 18:26

Matsje schreef:
JamieShanin woon je bij me in de buurt? Regio Amsterdam?



jep in heiloo, daar staat mijn paardje ook ;)

Germatje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Heiloo

Re: Klassiek dressuur en engels dressuur?Ik snap het niet meer!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:28

Oh wat toevallig! Op welke stal sta je?
overigens kan ik niet goed het verschil uitleggen, maar je kan ook eens op noorhorses.nl kijken, is erg leuk! Zij komt morgen richting egmond om les te geven.

JamieShanin
Berichten: 3957
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 18:30

jaa ik weet het ik heb van Noor wel eens een clinic gehad :D:D zo super ik zit er weer over te denken maar de komende 2 maanden mag ik zo ie zo niet rijden... ik heb medicijnen tijdelijk waar ik nog al stoned van word XD

op stal sprenkeling! opd e stal van FlairS van hier op bokt.nl

Matsje

Berichten: 1476
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Klassiek dressuur en engels dressuur?Ik snap het niet meer!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:29

oh die kennen we wel. Als je het leuk vind mag je altijd even komen kijken morgen bij Noor. Ik moet zelf 11.15 maar ze is er tot half 4. Bij Groot.

JamieShanin
Berichten: 3957
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Ede

Re: Klassiek dressuur en engels dressuur?Ik snap het niet meer!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 20:31

kan niet :(:( ik heb medicijne waardoor ik niet mag fietsen paardrijden niets meer :(:(!! dan zou ik gebracht moeten worden en dat kan niet.... we zijn met z''n 7 en de ene turnt de ander dit de ander dat.... pffft dat gaat dus niet werken helaas....

Matsje

Berichten: 1476
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Klassiek dressuur en engels dressuur?Ik snap het niet meer!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:40

Oke jammer, niets aan te doen. Hopen dat het snel weer wat beter gaat.

Matsje

Berichten: 1476
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:42

Germatje schreef:
Johanna59 schreef:
Waar velen zich ook in vergissen, met betrekking tot "klassieke dressuur", is dat dit vaak op Barokke paarden wordt gedemonstreerd. Men heeft dan eigenlijk een beetje een vertekend beeld van het geheel, daar deze paarden vaak hun hals erg opgericht en afgebogen dragen. Als er dan een ruiter opzit, en deze laat zijn teugels zelfs doorhangen, blijven deze paarden zo mooi lopen. Heeft niets met dressuur te maken. En ja, helaas spreek ik uit ervaring, want we hebben veel van deze paarden eerder gefokt. Echt over de rug rijden, kan je deze paarden vaak niet, erg moeilijk. Rijd ze maar eens echt voorwaarts neerwaarts. Daar moet je hard voor trainen......


Goh zeg, dan heb ik het of getroffen met de friezen die ik reed/rij of zie rijden, of ik heb gewoon keihard geoefend..
Ik vind dit ook wel erg kort door de bocht!


Sowieso tref jij het natuurlijk ook heel erg. Jij hebt ook wel enorm goede paarden onder je kont..(Ik noem geen namen maar het begin met een J en eindigt op S... :P)