Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
madelein schreef:Pff wat een bizarre discussie is dit aan het worden.
Wordt er nou serieus verkrachting gebruikt als term om dingen duidelijk te maken?! Dan ben je wel wanhopig aan het worden.
Let's face it: 100 mensen, 100 meningen.... Waarom moet er altijd weer de term bitloos opduiken in dit soort verhalen? En als we het dan over pijnprikkels hebben... Wat doet een bitloos hoofdstel op de meest gevoelige plek van de paardenneus????? Juist, druk ( dus pijn!!) uitoefenen... Misschien moet je een beetje nadenken voor je wat zegt.
Als een bijzet op de goede manier gebruikt wordt hoeft het geen kwaad te kunnen. Ander verhaal vind ik het als er continue een bijzet aangehangen wordt voor langere tijd, of als deze strak getrokken wordt....

Net of jij alles goed doet met je paard. Chaos schreef:Zo zie je maar weer dat je dus geen snars begrijpt van wat ik schrijf.
Ik heb nergens, maar dan ook nergens gezegd dat dwang pas dwang genoemd mag worden als het herhaaldelijk gebeurt. Wil je mij geen woorden in de mond leggen? En al helemaal niet van die rare opmerkingen?
Ik hou deze discussie voor gezien, tenzij er weer persoonlijk gereageerd wordt jegens mij. Jij hebt nog een hoop te leren x.Marr. En met deze botte instelling gaat je dat niet zomaar lukken. Ik stel voor dat jij eens heel veel verschillende paarden gaat rijden, van alle leeftijden, maten en karakters. En dan wil ik met jou discussieren over het rijden en het rijkunstig gevoel. En dan moeten we allebei maar eens gaan rijden, wellicht dat je het dan snapt. Want je doet geeneens moeite. Jij hebt een mening, die verkondig je 100x, maar je gaat nergens op in.

_Daniquee schreef:x_marr, je gaat ook echt tegen iedereen in, want niks is goed in jou ogen, wat wij met onze paarden doenNet of jij alles goed doet met je paard.

Maar since dat paard 3 maanden lang rustig en met respect is gereden met slof, is dat probleem is stuk groter opgelost waardoor ze nu een stuk fijner in de mond is, zo zie je maar weer de hulp teugels ook nog eens kunnen helpen.
En ik zeg nergens dat het niet anders kan.
Chaos schreef:En dan vind ik 3 maanden nog wel iets lang, maar ik neem niet aan dat je dagelijks er van begin af aan met slof op hebt gezeten, dus dat verandert de zaak ook.
Ik ben ook grootdeels tegen het gebruik van een hulp teugel, maar zo een keer kan echt geen kwaat, als er met een normale manier om word gegaan maakt het niet uit.Chaos schreef:Ik kan 100en voorbeelden noemen van hulpteugels die een goede werking hebben nagelaten, zonder schade te berokkenen aan het paardenlichaam. Zolang ze maar TIJDELIJK en VERANTWOORD gebruikt worden is er geen probleem.
x_Marr schreef:Tja ik ben van mening dat dat ook op te lossen is zonder hulpteugel.
Misschien dat je dan even wat langer moet zoeken naar wat wel helpt maar een hulpteugel hoeft gewoon nooit gebruikt te worden.
Ik vind het onvriendelijk als je dwang gebruikt.
En nu is het opgelost, met een hulpteugel en het is vriendelijk gebeurt, want de slof hing altijd los, alleen was die ervoor dat ik en me zus wat sterker waren dat ze ons niet het zadel uit kon trekken en dat ze sneller los dee laten, en nu heeft ze er geen last meer van.