Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
CaPrIoLe`79 schreef:Het makkelijkst zou zijn als de dressuurruiters stopten met LDR en `gewoon`voorwaarts neerwaarts gingen losrijden. Ik denk niet dat ze in hun proeven minder zouden scoren eigenlijk, want in het verleden presteerden ze ook netjes toen ze daar nog niet mee bezig waren. Dan is al die negatieve publiciteit ineens over. Het is niet handig om zoveel mensen tegen je te krijgen als je met een jurysport bezig bent.
Lithya schreef:Overigens vind ik het wel apart. Toen Paul Schockemöhle zijn paarden destijds zo rond instelde was hij gek. De dressuur nam het over en daar blijft het gezeur, terwijl je er weinig van hoort als een springruiter zijn paard zo rond rijdt.
Chaos schreef:[Overigens ben ik ook niet tegen LDR mits correct en beperkt toegepast, maar dat is een andere discussie.!
schoentje schreef:bedankt lusitana, voor het weer op niveau brengen van de discussie
ik ben het wel met je eens wat betreft de publiciteit opzoeken van Anky en Sjef, zoals ik al op pagina 1 schreef. Doordat springruiters dat negeren, lijkt het alsof ze niks te verbergen hebben en word het voor de journalisten saai om over die groep door te schrijven.
Werkt een beetje hetzelfde als mensen plagen, er is niks aan iemand te plagen, die niet hapt.
Zijn wel allemaal Duitse bladen trouwens.... Ayasha schreef:Maar een GP dressuurpaard met veel pijn zal toch ook nooit een GP proef uitlopen lijkt me... Piaffe, passage, ideale oefeningen om omhoog te komen...
Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik denk dat geen enkel paard met pijn topprestaties kan leveren... In geen enkele tak van de paardensport. Ik vraag me enkel af hoe het komt dat men bij sommige takken zo gaat muggenziften terwjil die niets meer of minder doen dan alle andere.
Amber2010 schreef:Ayasha schreef:Maar een GP dressuurpaard met veel pijn zal toch ook nooit een GP proef uitlopen lijkt me... Piaffe, passage, ideale oefeningen om omhoog te komen...
Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik denk dat geen enkel paard met pijn topprestaties kan leveren... In geen enkele tak van de paardensport. Ik vraag me enkel af hoe het komt dat men bij sommige takken zo gaat muggenziften terwjil die niets meer of minder doen dan alle andere.
Kun je je de pony power and paint nog herinneren?...die pony kreeg zelfs tijdens de EK van de dierenarts een behandeling om hem wedstrijdklaar te maken, terwijl het dier pijn had...ga niet zeggen dat dressuurpaarden geen GP kunnen lopen met pijn want dat is niet waar...dat heeft de bekentenis van de dierenarts van die pony wel bewezen...een bekentenis in de rechtzaal onder ede.

schoentje schreef:niet zo zeer het negeren van de media, want elke professionele sporter is wel een klein beetje mediageil, maar het negeren van negatieve publiciteit.
In die intervieuws doen ze hun zegje en uitleg, ben je het daar niet mee ens, ook prima. Dat is een beetje de menthaliteit van een gemiddelde springruiter.
Anky en Sjef gaan op zo'n moment opnieuw uitleggen en proberen mensen te overtuigen van hun gelijk, terwijl de meeste kritici toch nooit van mening gaan veranderen, verspilde tijd dus. En voor deze ktitici een rede om nog meer negatief er op in te gaan.