Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Overigens mijn merrie die ik nog aan het inrijden ben, en op de manege draag ik steevast een cap
En sporen, tja ik probeer er goed mee te rijden
(echt, geen grapje, zal wel iets tussen mijn oren zijn)

DDW1190 schreef:weetje bokt word gepennymatiseerd
alles is zielig..
er zijn steeds meer mensen met paarden dan paarden mensen!
vraag we weleens af hoe het over 50 jaar zou zijn, volgens mij staan alle paarden in roze boxen
En ik schaam me ook diep genoeg als ik weer eens onredelijk ben geweest naar mijn gevoel. KiWiKo schreef:van de week ook in de les.......... een behoorlijk sensibel paard waar je niet bij in de mond moet willen zitten........
die de ruiter uit het zadel trekt........... omdat ze het er gewoon effe niet mee eens is.........
en dan zeg ik flossen die handel......... want schijnbaar heeft ze weinig problemen met het bit joh, zo gevoellig is ze niet in dat bekkie......... op dat moment.......\
en paarden kunnen dat, paarden kunnen ons ruiters met ons gewicht zo uit het zadel trekken door die neus effe naar voren te steken....... met bit en al........
en dan moet ik altijd lachen om de antibitklan![]()
Als het bijt, bijt ik ook. Als het schopt, schop ik terug.
Jennyxx schreef:Koningss schreef:Dat klopt, wanneer de ruiter boos wordt houdt de kennis op
Snor schreef:Ik geef paarden altijd hun zin! Gaat het op de noodrem en wil het alleen nog maar achteruit? Geen punt. Dan maar achteruit. Maar dan ook meteen een kwartier achteruit. Gaat het heel hard rennen? Prima. Doe maar nog wat harder danAls het bijt, bijt ik ook. Als het schopt, schop ik terug.
en reken maar dat ze dan weer netjes voorwaarts gaan ..