Wie durft er voor uit te komen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:21

O jee... is "met sporen rijden" ook al tegen de regeltjes. Mijn lijstje met "foute" dingen wordt steeds langer :o :D

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:23

ik lees altijd negatieve reacties als iemand met sporen rijdt, dus ik denk het wel. :))
edit: zelf vind ik het ook niet fijn om iemand met sporen te zien rijden. Simpelweg omdat er 9 van de 10 keer niet goed mee gereden wordt.
Laatst bijgewerkt door Fenna_s op 01-07-10 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:23

oei oei, bij mij ook dan... binnenkort krijg ik een boete voor dierenmishandeling :D

Bellissima_

Re: Wie durft er voor uit te komen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:27

Hahah ik rijd ook op mijn eigen paard zonder cap :D Overigens mijn merrie die ik nog aan het inrijden ben, en op de manege draag ik steevast een cap :) En sporen, tja ik probeer er goed mee te rijden :')

én ik poets alleen de zadelplek en het hoofd, want paardlief staat buiten en wil niet het vet wegpoetsen waardoor ze het koud krijgen van de regen! :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:07

O ja, met spoortjes rijden...Doe ik écht helemaal fout. Ik hang ze over de bakrand of een paal en ga dan rijden. Paard loopt er stukken beter op. _O- (echt, geen grapje, zal wel iets tussen mijn oren zijn)
En zo heb ik wel meer onorthodoxe truukjes om iets van een paard gedaan te krijgen, simpelweg omdat ik ooit zonder 'regeltjes' zomaar tussen de paarden werd gedouwd 'hier, ga maar poetsen' en vervolgens regelmatig dingen in mijn eentje mocht oplossen. Tja, dan wordt je wel creatief in je kunstjes. Hoe krijg je een onwillig paard op stal als slaan of trekken niet werkt? Leg een boterham in de voerbak en ga die zelf oppeuzelen, binnen vijf tellen staat er een verbijsterd paard naast je. :D

Cluni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:10

Ik doe ook niet alles volgens de 'regels',
Poetsen tja even de plekken waar het zadel en hoofdstel komen.
Afentoe wat sterkere ophouding maken met mijn hand als ik het niet meer vertrouw in het bos bijvoorbeeld of even scherp inkomen met mijn been.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:27

Ik doe alles volgens mijn "eigen" regels, dus heb do's and dont's wat volgens mij echt niet kunnen.
By the way, TS een leuk en dapper onderwerp :D .

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:31

DDW1190 schreef:
weetje bokt word gepennymatiseerd :+

alles is zielig..

er zijn steeds meer mensen met paarden dan paarden mensen!

vraag we weleens af hoe het over 50 jaar zou zijn, volgens mij staan alle paarden in roze boxen :+

Dit is echt een meester woord.

Kom ik ook maar uit de kast, ik rijd ook niet altijd zoals het hoort en wie doet dat nou wel.
Niemand is heilig.
Maar foto's van rijden plaatsen heb ik wel afgeleerd. Als ze commentaar willen geven komen ze maar langs.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:52

Oeps!!
Rij ook niet altijd volgens de boktregels! :o
Wanneer een paard dwars word word ik dat ook,en ik krijg meestal mijn zin. :P
Onze pony`s lijden daar niet onder.
Ze zijn stuk voor stuk lieverds en netjes opgevoed. :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:59

joh het is zo simpel........ ik ga er straks weer mijn geld mee verdienen :) :)

al die problemen die mensen hebben met paarden, wat ik hier dagelijks voorbij zie komen.......... hou nou toch op :D :D

een paard gaat niet getraumatiseerd worden van een klets op de kont, net zoals hij niet geholpen word door een onzekere begeleider........

ook al is het angst....... ook een angstig paard heeft een stevige leider nodig....... en dat kan inderdaad betekenen dat je een dier aanmoedigend aanspoort met de bezem.........

mensen moeten eens leren dat paarden niet van suiker zijn

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:02

Dan ben ik waarschijnlijk een watje :o want ik schrik toch van dit topic >;)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:03

Koningss schreef:
Dat klopt, wanneer de ruiter boos wordt houdt de kennis op :)

:j

AmoCavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:05

Ik heb een vrij sterk paard, die moet er soms gewoon even door heen zetten. Ook wil ik hem nog wel eens op het hek stil zetten, omdat hij door mij hulpen heen gaat.
Ik rij liever met een ontspannen hand, maar dat gaat nu eenmaal niet altijd, en bovendien is mijn paard niet van suiker hij is wel wat gewend.
Alleen ik weet ook van mezelf dat als ik boos op hem word en heel erg aan hem ga irieteren dan kan ik beter stoppen en het morgen weer proberen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:08

van de week ook in de les.......... een behoorlijk sensibel paard waar je niet bij in de mond moet willen zitten........

die de ruiter uit het zadel trekt........... omdat ze het er gewoon effe niet mee eens is.........

en dan zeg ik flossen die handel......... want schijnbaar heeft ze weinig problemen met het bit joh, zo gevoellig is ze niet in dat bekkie......... op dat moment.......\

en paarden kunnen dat, paarden kunnen ons ruiters met ons gewicht zo uit het zadel trekken door die neus effe naar voren te steken....... met bit en al........

en dan moet ik altijd lachen om de antibitklan :D :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:10

Oh, dat durf ik wel toe te geven. Ik ben wel eens te streng met mijn hand, paardenbeest krijgt wel eens een schop voor z'n kont en ik verhef m'n stem ook regelmatig als madam besluit niet te luisteren.

Sja... Ik weet dat ik fout zit, maar ik ben ook maar een mens en heb soms niet alles onder controle :o En ik schaam me ook diep genoeg als ik weer eens onredelijk ben geweest naar mijn gevoel.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:19

Denk dat een paard eerder word verpest door mensen die niet doorpakken en alles zielig vinden. |(
Die van mij worden ook wel eens even op de handrem getrokken wanneer dat moet,bijten is hier niet toegestaan! :D

WashingtonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:47

Paarden die alleen maar hun zin krijgen worden pas verwende etters. En zie het dan alsnog maar eens op te lossen...

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:07

dan ben ik vast een bruut.. Paarden moeten luisteren, zoals honden ook. Als ik niet naar mijn instructeur luister krijg ik toch ook op men kop. Mijn paard ook dus.. Ik denk dat sommige penny's best een kudde paarden kunnen gaan bestuderen, die gaan echt niet zacht met elkaar om hoor. Ik denk dat de mijne liever van mij een schop onder der kont krijgt dan van een ander paard.. Niet dat ik der dagelijks af ransel hoor, maar af en toe moet het gewoon. Ook met rijden, als ze iets niet begrijpt heb ik eeuwig geduld, maar als ze weet wat er gevraagd wordt en de doet het niet, blijf ik het niet eeuwig onnozel vragen hoor..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:15

KiWiKo schreef:
van de week ook in de les.......... een behoorlijk sensibel paard waar je niet bij in de mond moet willen zitten........

die de ruiter uit het zadel trekt........... omdat ze het er gewoon effe niet mee eens is.........

en dan zeg ik flossen die handel......... want schijnbaar heeft ze weinig problemen met het bit joh, zo gevoellig is ze niet in dat bekkie......... op dat moment.......\

en paarden kunnen dat, paarden kunnen ons ruiters met ons gewicht zo uit het zadel trekken door die neus effe naar voren te steken....... met bit en al........

en dan moet ik altijd lachen om de antibitklan :D :D

Wat je zegt, rijd buiten met een pessoa maar als 'ie de kans krijgt word ik gewoon uit het zadel gesnokt. Nehhhh dan vind ik het niet zielig als ik hem met terugnemen eens moet flossen. :Y)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:19

Ik neem dat soort dingen met een hele grote korrel zout. Ik denk dat de mensen die het hardst roepen dat het allemaal dieronvriendelijk is, zelf nog wel de meeste fouten maken, anders kun je het veel makkelijker relativeren :)
Alsof er hier op bokt alleen maar vreselijk goede ruiters zitten :roll:

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:23

Soms is mijn geduld ook wel eens opgebrand en moet ik mijn paard even goed aanpakken.
En dan heb je van die leuke foto momenten (kuch)

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:31

Ik geef paarden altijd hun zin! Gaat het op de noodrem en wil het alleen nog maar achteruit? Geen punt. Dan maar achteruit. Maar dan ook meteen een kwartier achteruit. Gaat het heel hard rennen? Prima. Doe maar nog wat harder dan :) Als het bijt, bijt ik ook. Als het schopt, schop ik terug.

Wat ben ik een dierenbeul :Y)

Verder verlies ik ook wel eens mijn geduld en krijgt poonie een rake klap met de zweep die ze dan misschien niet heeft verdiend... *kuch*

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:33

Mijn paard kreeg gisteren nog een flinke tik tegen haar snufferd toen ze poging deed om naar me te bijten toen ik aan het aansingelen was.. Ik kon haar ook vragen of ze dat de volgende keer alsjeblieft niet meer wil doen, want baasje vindt dat helemaal niet leuk, maar ik denk dat dit doeltreffender was.. :Y)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:33

Jennyxx schreef:
Koningss schreef:
Dat klopt, wanneer de ruiter boos wordt houdt de kennis op :)

:j

Nou 1 van de merries vindt het, wanneer ze hengstig is, doornormaal om verticaal op 2 benen te gaan staan en er vervolgens al bokkend vandoor te gaan. Als ze dit flikt knal ik haar toch echt tegen de muur, en krijgt ze nog een schop na ook.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:34

Snor schreef:
Ik geef paarden altijd hun zin! Gaat het op de noodrem en wil het alleen nog maar achteruit? Geen punt. Dan maar achteruit. Maar dan ook meteen een kwartier achteruit. Gaat het heel hard rennen? Prima. Doe maar nog wat harder dan :) Als het bijt, bijt ik ook. Als het schopt, schop ik terug.

Dit is voor mij ook altijd nog de meest effectieve methode gebleken. Wil je niet vooruit? Gaan we toch achteruit! Maar dan wel zolang tot ík het genoeg vind :j en reken maar dat ze dan weer netjes voorwaarts gaan ..