Bellona_K schreef:Ik heb zowel een 'sloom' paardje als een heel actief paard.
Het actieve paard is veel tegenhouden van voren, het slomere paard is vooral de motor van achter blijven aandrijven. Het actieve paard is sterk van voor (omdat ik dat actieve veel moet tegenhouden, verzamelen bijvoorbeeld is lastig), het slomere paard is juist heel licht en makkelijk van voor.
Ach, het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit. Beide hebben voor- en nadelen.
Dit herken ik wel ja
. Beiden hebben inderdaad zo hun voor en nadelen
Wat hier op dit moment staat is iets wat altijd loopt (terug rijden, terug rijden, nog meer terug rijden), iets er ergens tussenin (hangt er een beetje vanaf hoe de pet staat) en iets dat nog erg groen is en nog moet leren dat de motor van achter zit.
Half uurtje rijden op de laatste zorgt voor zweet op mn rug (en op het paard), maar je ziet wel prima resultaat. Activiteit komt, aanleuning komt, de motor werkt. Elke week gaat ze echt met sprongen vooruit. Dat is dus wel heel bevredigend rijden (hoewel ik een infuus nodig heb als ik eraf kom
).
Met het te actieve paard kom ik soms nergens. Tsja, rondjes draven, wat galopperen en dan houdt het wel weer op. Dan gaan we als een soort hert de bak door
(en dan heb ik toch heel wat vlottere paarden gereden dacht ik zo, maar dit is echt een extreem geval). Wat ik ook bereikt heb de ene keer kan helemaal vergeten zijn de dag erop. Dan is het rijden van de minder actieve een stuk meer resultaatgericht.