schuimmond met bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

setteke

Re: schuimmond met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:11

Vickylover, schuimen is echt niets mis mee.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:13

Zou een paard dan ook beter kunnen slikken met een dubbel gebroken bit dan een ongebroken bit? Ik wou namelijk de overstaP maken naar ongebroken maar als ik kijk wat in mijn mond fijner zal zijn met slikken lijkt mij dan toch een gebroken of dubbelgebroken bit fijner?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:17

Zipporah schreef:
Zou een paard dan ook beter kunnen slikken met een dubbel gebroken bit dan een ongebroken bit? Ik wou namelijk de overstaP maken naar ongebroken maar als ik kijk wat in mijn mond fijner zal zijn met slikken lijkt mij dan toch een gebroken of dubbelgebroken bit fijner?

Een paard kan altijd slikken, dus wat jullie fijn vinden, dat gewoon doen :D

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:23

en kauwen op het bit wat wilt dat zeggen ?
mijn paardje die laat ik eerst gewoon met der hoofd in de lucht lopen .
dan gaat ze kauwen , dit doet ze 4 keer en dan boem totaal ontspannen blijft naar beneden .
en dan gaat het schuimen beginnen .
heeft dat ook met ontspanning te maken ?

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:56

setteke schreef:
[naam] schreef:

Een paard kan altijd slikken, dus wat jullie fijn vinden, dat gewoon doen :D

Oke dankjewel! :D Ga ik van de week even een ander bit kopen.

Nynkee94

Re: schuimmond met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:56

haha dit is een discussie waar je nooit uit zal komen, ik denk zelf dat het geen ontspanning is, want mijn paard schuimt ook wel eens maar soms ook wanneer ze totaal niet ontspannen is ?

freya1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:25

Dit is inderdaad een discussie waar je niet uit gaat komen, ik heb 1 paard staan die schuimt altijd, wanneer ze niet ontspannen is vaak nog erger. En een ander die ik heb staan schuimt alleen als hij lekker ontspannen is en goed te rijden. Wanneer hij gestrest is dan schuimt hij juist absoluut niet, in tegenstelling tot de andere. Dan heb ik nog 2 andere die schuimen alleen als ze ontspannen zijn. Misschien is het ook ras afhankelijk. de 3 paints schuimen alleen bij ontspanning en de kwpn altijd, maakt niet uit of ze gespannen is of ontspannen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:27

vickylover schreef:
en kauwen op het bit wat wilt dat zeggen ?
mijn paardje die laat ik eerst gewoon met der hoofd in de lucht lopen .
dan gaat ze kauwen , dit doet ze 4 keer en dan boem totaal ontspannen blijft naar beneden .
en dan gaat het schuimen beginnen .
heeft dat ook met ontspanning te maken ?

Daar ben ik ooit eens iets van tegengekomen en heel handig heb ik niet onthouden waar. Ik weet dat er ook iets was met kauwen dus ondertussen heb ik mijn zoektocht herstart.

Nynkee94 schreef:
haha dit is een discussie waar je nooit uit zal komen, ik denk zelf dat het geen ontspanning is, want mijn paard schuimt ook wel eens maar soms ook wanneer ze totaal niet ontspannen is ?

Paarden kunnen in beide gevallen schuimen en bij gespannenheid meestal wat meer dan de ander. Onderzoek heeft uitgewezen hoe schuimen ontstaat en wanneer dat gestimuleerd wordt en wanneer niet maar de onderzoekers geven ook duidelijk aan het dat de hoeveelheid schuim per paard ontzettend verschilt en dat dit per individu vastgesteld moet worden. Zo kan het ene paard bij gespannenheid maar net iets meer schuimen dan bij ontspannenheid maar vliegt het speeksel je om de oren bij een ander paard. Dat beeld ziet freya1984 ook al een beetje maak ik op uit haar post.

De beginnende onderzoeken zijn nu geweest en uitgebreid belicht en ik meen gelezen te hebben dat dit onderwerp nog vaak zat gaat passeren in de onderzoekswereld dus we zullen moeten afwachten wat het nu allemaal precies in gaat houden.

Maar het verhaal is in grote lijnen dus te lezen op mijn website (http://paardenbitten.nl/Algemene_inwerk ... densarbeid).

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:42

ben benieuwd of je dat nog kan vinden magda :)