Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:42

eeehmmm.......dat zegt meer over de mentaliteit bij jou op stal dan dat er wat aan jou mankeert.
bij ons is er een vrouwtje op stal gekomen die ze helemaal hebben afgebrand over haar gewicht.
ze heeft van ellende haar wedstrijd kleding weggegooid.
wie en hoe durft iemand op deze manier mensen onderuit te halen.
die hebben nog heel veel werk aan zichzelf om hun instelling op orde te krijgen.
blijf jezelf. ik wens je veel succes

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:46

Heb stiekem even in je profiel gespiekt..

Je bent totaal niet dik. En past super op het paard in je profiel!

Laat ze maar kletsen, zijn blijkbaar nogal blind..

Nikeyy

Re: Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:51

Wat belachelijk dat ze dat zeggen. Je bent gewoon slank, 'k zie enkel een meid met een normaal, gezond figuur op de foto.

Niets van aantrekken hoor, denk gewoon jaloezie!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:53

karinsd schreef:
ach ja ik ken het ben 1.85 en 75 kg.
Heb ook te horen gekregen dat ik niet op dat paard paste
Zag er niet uit, ach ja maak me er niet druk om :Y) .
Moet jij ook niet doen, dat slaat gewoon nergens op.

Ja belachelijk wat je doet, op een paard kruipen. Snap er niets van, dat doe je toch niet!
Je neemt dan toch gewoon een pony!! (zoals ik :D :+ zelfde gegevens als jij zeg maar ;) lengte en gewicht. )

@TS. Wat een mutsen daar op die stal, zou ik zeker niet tussen passen.
Ik zie het probleem wel hoor, je voldoet niet aan het perfecte plaatje, je bent te dik EN te groot, je voeten steken onder je Fries uit.

Wat een onfatsoen, jij bent niet te dik, past prima op je paard, zie het probleem niet. (overigens ben je ook niet te groot ;), grapje.)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:13

Ik heb de foto's gezien, maar zie gewoon een slanke jonge meid. Kortom; raar verhaal... ze moeten zich laten nakijken op die stal, serieus. Wat een gebrek aan respect.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:21

wat een rare stal is dat dan, en wat een gebrek een respect..
ik vind jou verre van dik.

ja soms zie je wel is mensen met cupmaat F op het paard, zonder goede bh en dan flabbert alles alle kanten op, dan heb ik soms wel zoiets van okeee.....

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:16

Leven en laten leven denk ik dan. Waarom moeten alle mensen hetzelfde dunne maatje zijn?

Laten we 1x naar onze paarden kijken. De een heeft een paard van 1,60 groot dat zeer smal gebouwd is, en dus ook weinig weegt. Een ander heeft een paard dat net zo goed super in conditie is, maar wel een veel zwaardere bouw, dus ook kilo's zwaarder zal wegen.

Bij mensen exact hetzelfde hoor. Daarom heeft het ook geen zin om je met elkaar te vergelijken, een Fries vergelijk je ook niet met een draver om te zien of hij dik is. Beetje gekke vergelijking, maar wat ik zeggen wilde: leven en laten leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:18

dan ben ik veelste zwaar _O-

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:42

Hehe niet alle dunne ruiters over 1 kam scheren hoor :P

Ja ik ben een dunne ruiter, maar jij bent echt niet dik, snap niet waar ze dat vandaan halen. En al was je dik, wie zijn de andere dan om daar over te oordelen???

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 01:07

ik ben echt blij dat ik die mensen nog niet tegengekomen heb.. hier kunnen zeker wat kilootjes af en ik probeer ook maar ik doe al redelijk veel :S snoep niet echt veel, eet niet eens veel! dus ja :S beweeg alleen wat minder dus ga nu weer dansen enzo.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me wel altijd erg ongemakkelijk voel bij de paardrijdende mensen, zeker ook als je voor een verzorgpaardje gaat kijken en er een smal meisje staat te w88 op me...

ik denk dat als mensen dit tegen me zouden zeggen zoals hier dus gezegt word op de stal jee... ik zou er nooit meer overheen komen zo onzeker als ik al erover ben :S

ik vind dat paardrijden voor veel mensen gewoon kan! je hoeft ja niet om een iele niet sterke E pony of kleiner te gaan zitten als je maatje 46/50 hebt! kies dan een wat steviger gebouwt paard. (is dan nu maar een voorebeeld)

Al was je dik en had je wel een buikje NOU EN!!?? als jij een paard hebt dat je kan dragen zonder moeite. doet het niets af aan wat je kunt ! Dat het miss wat minder mooi staat dan het strandaart plaatje in bv de dressuur tja so be it! een lelijker paard hoeft ook niet per difinitie een slecht paard te zijn! het kan miss wel het grootste talent ooit zijn!

Dat mensen toch eerst eens naar hun eigen tekortkomingen kijken voordat ze anderen zo gaan neerhalen! Je weet niet eens wat je aanricht bij de ander persoon :S laat iedereen toch in zn waarde!

ps: het is natuurlijk wat anders als je iemand van 120 kilo hebt die op een arabiertje gaat zitten! daar mag heus wat van gezegt worden MAAR ook dat kan op een aardige manier.

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 01:48

Sabriinaaa schreef:
Ik heb even in je profiel gespiekt,
maar ik zou niet weten waarom jij 'dik' moet zijn?

je ziet er super uit!

dat had ik ook even gedaan :D Maarre zijn dat mensen met een rood/witte stok die dat zeggen? ja sorry hoor, maar je bent totaal niet dik of wat dan ook! Laat je niet gek maken hoor meid, je ziet er goed uit... Ik heb ze wel is op een paard zien zitten en die waren 3 keer jou postuur...

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 02:37

Ik zie een mooie meid, er zitten overal rotte appels. Niks van aan trekken wat een onzin zeg. Lekker rijden en genieten van je paardje.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:34

Nessah schreef:
kaatje89 schreef:
Ik vind trouwens die dunne sprietjes ook niks, die breek je zo doormidden :=

Is niet netjes om zoiets over dikke of stevige mensen te zeggen, maar andersom dus ook niet :)

Ik had het idd anders moeten formuleren, was niet zo bedoeld.. :o
Dat is gewoon wat ik mooi vind of juist niet..

Maar had het anders moeten formuleren. Vind het gewoon jammer dat ze bij de paardensport dan zo "dun" moeten zijn, omdat je anders commentaar krijgt.. En gewoon iedereen is zoals hij is, en ik vind zelf superdun ook niet mooi (ookal kunnen sommigen daar ook niks aan doen)

Sorry mensen..

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:08

nou als er iemand met een heleboel overgewicht op een paard rijdt (die meestal een hele ingezakte rug heeft dan :P) vind ik het best wel zielig ja.
maar jij bent dus echt niet dik. ik vind jou wel een mooi figuur hebben :)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:10

Nessah schreef:
Ach, ze noemde mij op mijn vorige stal wel eens wandelend skelet.

Ik heb nog niet eens maat 34, maar 1 á 2 maten kleiner en ben 23.. Sja, het is mijn figuur. Ik maak me er niet druk om als ze iets zeggen, zou jij ook niet moeten doen. Als je tevreden bent met je zelf, is dat het belangrijkste.

Daarnaast ben je helemaal niet dik en heb je ook nog eens een stevig paard.. Echt boven dat commentaar staan dus!

dan is het dus weeeer niet goed _O- gewoon niks van aantrekken, wie bepaalt wat de juiste broekmaat is om te paardrijden? ;) zegt idd meer over die mensen dan over jou.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:14

Mij is het niet opgevallen dat de ruiters steeds dunner worden en dat je raar aangekeken wordt als je ietsje steviger bent!
Ik zou iemand van 120 kg bijv. alleen liever niet op een (te klein) paard zien ivm de rug van het paard.
Maar jij past prima op een paard! Niks van aantrekken!

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:47

wat heeft iedereen hier toch met ruiters van 120 kg ?

Ik had een kruising groninger/holsteiner
en daarna een belg maar beide paarden hebben nooit rugklachten gehad hoor ;)

Ik weeg minder nu en rijd nietmeer maar toch ;)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:57

Je ziet er prima uit hoor op die foto's in je profiel. Wat een onzin dat je maatje 'perfect' zou moeten hebben om te mogen rijden. Een fries kan makkelijk 70 kilo hebben. En bij 1.80 zie ik liever een iets forser lijf dan een paar botten.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:59

jeetje dat is hard om te horen! ben blij dat ze dat niet tegen mij zeggen! ik ben ook niet de allerdunste maar als jou bmi goed is is er toch ook niks mis? en je hebt een goede conditie! en ik ben het met willemijn eens beter iets steviger dan superdun!

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:39

Niks mis met jou hoor!

shannonh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:09

denk niet dat anky adelinde en edward gal
50 kilo zijn???
edward gal helemaal niet!!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:58

Maatje 40 is een prima maat :j , daar wil ik ook weer in passen (42 hier). Tja, je benen kunnen misschien wat stevig zijn, maar dit is nou eenmaal vrouwelijk.Ik heb met m'n 42 juist weer vrij slanke benen, maar heb wel een buikje.

Kortom, als ze gaan zeiken, lekker terug zeiken.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:24

man ik wou dat ik zo'n figuur had !
ik ben dus redelijk stevig en ik haat dat dus ook echt !
als ze zeiken, zeik dan maar lekker terug :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:32

Ania schreef:
Ik word regelmatig geconfronteerd met het feit dat ik eigenlijk te dik ben voor een ruiter.
Ik ben 180cm en weeg 72 kilo. Heb broekmaat 40 en heb helaas de pech dat ik XL kuiten heb (43-44 cm omtrek).
Ik begrijp er echt niks van. Behalve dat ik stevige benen heb, is mijn BMI gewoon goed. Mijn conditie is goed en ik heb niet het idee dat ik in de categorie dik val. Mijn buik is ook gewoon plat.
Toch krijg ik regelmatig te horen dat ik te dik ben voor een amazone. Op een stal werd er zelfs van me verwacht dat ik "enkele kilo's" afviel omdat ik niet representatief zou zijn zo. Het paste in het totaalplaatje/uitstraling van de stal. Oftewel ik viel op tussen alle andere meiden met maatje 34/36.
Laatst werd ik zelfs aangesproken dat ik maar beter moest gaan mennen. Omdat dat beter bij me zou staan. Komt best hard aan allemaal.

Ligt het nou aan mij of is het echt zo dat het allemaal maar smaller en mooier moet? Ben ik echt te dik om representatief te kunnen zijn voor een amazone? Is er tegenwoordig een limiet aan broekmaten om te mogen paardrijden? Zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt? Hoe gaan jullie ermee om?

JIJ BENT NIET DIK. Xxl kuiten heb ik met mijn maat 38 ook dus niet maatgevend, is helaas hoe je geboren bent. Broekmaat 40 is met jou lengte wat met mijn lengte broekmaat 38 is. Nee, je bent niet dik en ik zou me dr dus ook niks van aantrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:33

_Bitje_ schreef:
man ik wou dat ik zo'n figuur had !
ik ben dus redelijk stevig en ik haat dat dus ook echt !
als ze zeiken, zeik dan maar lekker terug :D

En jij moet ook niet zeuren, je ziet er hartstikke goed uit. Dat je geen anorexiamodelletje hebt, wees blij, zo fijn is dat niet. Menigeen zou blij zijn met jouw figuur.