Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karinsd schreef:ach ja ik ken het ben 1.85 en 75 kg.
Heb ook te horen gekregen dat ik niet op dat paard paste
Zag er niet uit, ach ja maak me er niet druk om.
Moet jij ook niet doen, dat slaat gewoon nergens op.
Sabriinaaa schreef:Ik heb even in je profiel gespiekt,
maar ik zou niet weten waarom jij 'dik' moet zijn?
je ziet er super uit!
Nessah schreef:kaatje89 schreef:Ik vind trouwens die dunne sprietjes ook niks, die breek je zo doormidden
Is niet netjes om zoiets over dikke of stevige mensen te zeggen, maar andersom dus ook niet
Nessah schreef:Ach, ze noemde mij op mijn vorige stal wel eens wandelend skelet.
Ik heb nog niet eens maat 34, maar 1 á 2 maten kleiner en ben 23.. Sja, het is mijn figuur. Ik maak me er niet druk om als ze iets zeggen, zou jij ook niet moeten doen. Als je tevreden bent met je zelf, is dat het belangrijkste.
Daarnaast ben je helemaal niet dik en heb je ook nog eens een stevig paard.. Echt boven dat commentaar staan dus!
Ania schreef:Ik word regelmatig geconfronteerd met het feit dat ik eigenlijk te dik ben voor een ruiter.
Ik ben 180cm en weeg 72 kilo. Heb broekmaat 40 en heb helaas de pech dat ik XL kuiten heb (43-44 cm omtrek).
Ik begrijp er echt niks van. Behalve dat ik stevige benen heb, is mijn BMI gewoon goed. Mijn conditie is goed en ik heb niet het idee dat ik in de categorie dik val. Mijn buik is ook gewoon plat.
Toch krijg ik regelmatig te horen dat ik te dik ben voor een amazone. Op een stal werd er zelfs van me verwacht dat ik "enkele kilo's" afviel omdat ik niet representatief zou zijn zo. Het paste in het totaalplaatje/uitstraling van de stal. Oftewel ik viel op tussen alle andere meiden met maatje 34/36.
Laatst werd ik zelfs aangesproken dat ik maar beter moest gaan mennen. Omdat dat beter bij me zou staan. Komt best hard aan allemaal.
Ligt het nou aan mij of is het echt zo dat het allemaal maar smaller en mooier moet? Ben ik echt te dik om representatief te kunnen zijn voor een amazone? Is er tegenwoordig een limiet aan broekmaten om te mogen paardrijden? Zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt? Hoe gaan jullie ermee om?
_Bitje_ schreef:man ik wou dat ik zo'n figuur had !
ik ben dus redelijk stevig en ik haat dat dus ook echt !
als ze zeiken, zeik dan maar lekker terug