Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
setteke schreef:Missen we iets? De aan/uit knop? Nee, zonder te dollen, ik ben ook wel benieuwd hoe iedereen hier nageeflijkheid ervaart. Hoe voelt het?
FaberSmid schreef:Setteke ik kan het u niet verklaren, tast net als u en ieder in het donker. Omdat we alle helaas nog steeds geen uitleg verkrijgen?
setteke schreef:Missen we iets? De aan/uit knop? Nee, zonder te dollen, ik ben ook wel benieuwd hoe iedereen hier nageeflijkheid ervaart. Hoe voelt het?
setteke schreef:Kauwen, betekent beweging van de mond, en de mond mag niet bewegen. Het paard moet stil zijn in de aanleuning. En vanwege deze regels snoeren we monden zu. Tja.
Juangi, wat mist er dan? En wat is niet compleet? Er reageren hier mensen, allerlei mensen, dus rommelig lijkt het gauw.
setteke schreef:Afkauwen? Er mag helemaal niet gekauwd worden. Daarom het gesnoer van de neusriem.
Professor schreef:Even kort, voordat ik stop.
Nageven heeft niet direct met een aktieve achterhand te maken, omdat het zowel in stand als in de beweging is.
Nageven kan het paard, maar de ruiter moet ook nageven.
Nageeflijkheid is in het hele lichaam.
En het paard opent zijn mond het maakt een kauw beweging, bij het nageven.
Daarom twee fingers tussen de neusriem en het neusbeen.
Nageven is een kauwbeweging.
FaberSmid schreef:Juangi niet alleen u, wij alle hebben nog veel te leren ons gehele leven door. Is paardrijden geen prachtige veelzijdige leerzame interessante denk en doe sport?
Het heeft met de reflexen te maken, maar bedenk u eens de volgende situatie. Stel u heeft kramp aan uw kaken, omdat u uw kaken doet verspannen. Gaat u dan uw kaken nog meer verspannen of juist even ontspannen, door uw kaken kort van elkander te doen?
De hulpen van de ruiter werken op de reflexen van het paard in, door met de hulpen die reflexen te prikkelen. Het paard kan niet anders dan een reactie geven, voor een deel ongecontroleerd en gecontroleerd. Nu zult u en anderen wel denken, een reflex is toch altijd ongecontroleerd omdat het automatisch geschied? Daar zal ik morgen op in gaan, ik ga u alle nu verlaten omdat ik zo beroerd als een mexican ben.
FaberSmid schreef:Modie waarom leest en quote u maar stukjes van een hele tekst uit boeken? Zo maakt u er heelwat anders van, dan de schrijver werkelijk schrijft. U kunt beter alleen de samenvatting lezen, scheeld u heel wat boeken en lezen?
FaberSmid schreef:Modie u schrijft met regelmaat stukjes uit boeken, doelgericht of onwetend schrijft u het dan uit zijn verband. U quote een paar worden, een of meer regels van een of meer pagina's.
Als dat uw 40 jaar ervaring is, dan is uw 40 jaar ervaring van uw bepaalde "deskundige" onjuist door onjuist weergeven door u. Als probleem ervaar ik het niet, omdat ik dan wel beter weet. Maar dat het voor anderen een probleem kan zijn, kan ik zeker wel voorstellen.
x_Marr schreef:Super goed dat je dit geplaatst hebt
'Mijn' instructise heeft trouwens een theorie database gemaakt, per woord een uitleg, ook erg handig vind ik zelf:
http://atletischerijkunst.nl/pagina20.html
Citaat:Het op binnenzitbeen knobbel zitten gaat dus niet op
ga eens fietsen zonder handen, en probeer te sturen met je zit
als je dit doet door op je binnenzitbeenknobbel te zitten, vliegt je fiets naar buiten
(en lig je op de giegel)
Citaat:De andere tekst is gewoon ervaring na 40 jaar rijdendat bepaalde "deskundigen" dat niet doorhebben, is een probleem voor hen